• Business

    Βασίλης Φουρλής: Από το πρώτο ΙΚΕΑ στη Θεσσαλονίκη στο κατάστημα νέας γενιάς στο The Mall Αthens

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Fourlis: Στα 316,5 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις στο εννεάμηνο - Αύξηση 54,4% στις ηλεκτρονικές πωλήσεις

    Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής Ομίλου Fourlis


    «Ένα πολύ όμορφο ταξίδι ξεκίνησε πριν από 20 χρόνια και συνεχίζεται με όρεξη και ταχύτητα». Με αυτόν τον τρόπο περιέγραψε ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του Ομίλου Fourlis τη διαδρομή των καταστημάτων ΙΚΕΑ στη χώρα μας. Από το πρώτο, το 2001 στη Θεσσαλονίκη μέχρι το πιο πρόσφατο που άνοιξε την Παρασκευή τις πόρτες του στο The Mall Athens στο Μαρούσι.

    20 χρόνια πριν…

    Με μια βαλίτσα στο χέρι, αναζητώντας ευκαιρίες για την ανάπτυξης της οικογενειακής επιχείρησης Fourlis, ο Βασίλης Φουρλής στις αρχές της νέας χιλιετίας, είχε καταφέρει να περάσει την πόρτα του γραφείου του ιδρυτή του παγκόσμιου κολοσσού της IΚΕΑ, Ingvar Kamprad στη Στοκχόλμη. Με επιμονή και έπειτα από συνεχείς συναντήσεις κατάφερε τελικά να αποσπάσει την πολυπόθητη θετική απάντησή του, ότι δηλαδή αξίζει να εμπιστευτεί την ελληνική οικογενειακή επιχείρηση προκειμένου να αναλάβει το άνοιγμα των ΙΚΕΑ στη χώρα μας.

    Το πρώτο κατάστημα του σουηδικού κολοσσού επί ελληνικού εδάφους το 2001 στη Θεσσαλονίκη, έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους καταναλωτές ενώ στα εγκαίνια χρειάστηκε μέχρι και η παρέμβαση της αστυνομίας λόγω της κοσμοσυρροής. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και λίγα χρόνια αργότερα στα εγκαίνια του ΙΚΕΑ στο Ελ. Βενιζέλος.

    Ο Βασίλης Φουρλής με τη διορατικότητα που τον διακρίνει, πίστεψε από την αρχή στην επιτυχία των ΙΚΕΑ στη χώρα μας. 20 χρονιά μετά αποδεικνύεται πως κέρδισε αυτό το  προσωπικό στοίχημα.

    «Η ΙΚΕΑ είναι ένα concept που ομορφαίνει την καθημερινότητα των πολλών, όχι των λίγων. Από το ένα μεγάλο κατάστημα, φτάσαμε τα 7 μεγάλα καταστήματα σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο Βουλγαρία, όπου αναπτύσσει ο Όμιλος τα καταστήματα ΙΚΕΑ), ένα μεσαίο κατάστημα στη Βουλγαρία, περίπου 10 σημεία παραλαβής και παράδοσης σε 3 χώρες. Οι 250 αρχικοί εργαζόμενοι έχουν γίνει 2.000. Όλα αυτά με επενδύσεις που έχουν ξεπεράσει τα 350 εκατ. ευρώ» σημείωσε ο κ. Φουρλής στα χθεσινά εγκαίνια του νέου καταστήματος στο Μαρούσι.

    Από την οικογενειακή επιχείρηση στον ισχυρό Όμιλο

    Ο Βασίλης Φουρλής απόφοιτος των πανεπιστημίων της Bοστόνης, της Kαλιφόρνια και του Wooster, με σπουδές στην οικονομία και τη διοίκηση επιχειρήσεων εκπροσωπεί τη δεύτερη γενιά στην επιχείρηση που ξεκίνησε πριν από 71 χρόνια. Από τον πατέρα του, Στέλιο και τους θείους του Αναστάσιο, Ιωάννη και Ηλία, σε ένα υπόγειο της οδού Σανταρόζα. Στη μετεξέλιξη της Fourlis σε έναν ισχυρό εξωστρεφή Όμιλο είχε συμπαραστάτη στο πλευρό του την εξαδέλφη του  Δάφνη Φουρλή, βασική μέτοχο και αντιπρόεδρο της εταιρείας.

    Η εταιρεία με την επωνυμία Α. Φουρλής & ΣΙΑ Ο.Ε. ιδρύθηκε το 1950 με δραστηριότητα την εισαγωγή και εμπόριο ηλεκτρικών συσκευών από την Γερμανία, έχοντας την αποκλειστική αντιπροσωπεία των κορυφαίων brands της εποχής, σε κουζίνες, αερόθερμα και απορροφητήρες Junker + Ruh, τα ηλεκτρικά ψυγεία Linde και τα ραδιόφωνα ERRES.

    Tο 1968 με την προσθήκη του βιομηχανικού κλάδου αλλάζει επωνυμία σε ΑΦΟΙ ΦΟΥΡΛΗ ΑΕΒΕ. Την ίδια χρονιά ξεκινά και η κατασκευή απορροφητήρων που της δίνει το προβάδισμα του leader στην αγορά. Tη δεκαετία του 80 βρίσκεται σε πλήρη άνθιση και τον Απρίλιο του 1988 η διοίκηση της εταιρείας εισάγει το σύνολο των μετοχών της εταιρείας στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών.

    Τον Ιανουάριο του 1993 η εταιρεία εξαγοράζει το 51% του μετοχικού κεφαλαίου της Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ της μεγαλύτερης αλυσίδας ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, η οποία τελικά το 2004 πωλείται στον πολυεθνικό όμιλο Dixons. Το 2014, αποχωρεί εντελώς από το χονδρεμπόριο ηλεκτρικών και ο όμιλος μετατρέπεται σε μια αμιγώς λιανεμπορική επιχείρηση.

    Στο τέλος του 1999 παράλληλα με το το franchise ΙΚΕΑ αναλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσωπεία της μεγαλύτερης διεθνώς αλυσίδας καταστημάτων αθλητικών ειδών INTERSPORT.

    Η «ήρεμη δύναμη» του επιχειρείν

    Στο παρελθόν ο Βασίλης Φουρλής  έχει διατελέσει μέλος των Διοικητικών Συμβουλίων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), του Ελληνικού Συμβουλίου Εταιρικής Διακυβέρνησης  της εταιρείας Α.Ε. Τσιμέντων ΤΙΤΑΝ, του ΟΤΕ Α.Ε., της Τραπέζης Πειραιώς, της Vivartia A.E. καθώς και της Εθνικής Ασφαλιστικής. Παράλληλα, το 2004 του απονεμήθηκε το βραβείο «Επιχειρηματικότητας Κούρος» από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.

    Στελέχη της αγοράς τον περιγράφουν ως μία «ήρεμη δύναμη». Έναν και άνθρωπο χαμηλών τόνων ο οποίος ωστόσο έχει στραμμένο συνεχώς το βλέμμα στην επόμενη μέρα,  έτοιμο να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και να αντιμετωπίσει τις κρίσεις που προκύπτουν.

    Έχοντας ξεπεράσει τον  σκόπελο της οικονομικής κρίσης με τον Όμιλο να βγαίνει όχι μόνο αλώβητος αλλά ακόμη πιο ισχυρός, ακολούθησε η πανδημία και η νέα, υγειονομική αυτή τη φορά, κρίση. Με στοχευμένες κινήσεις και αυτή τη φορά ο Βασίλης Φουρλής έδειξε προσαρμοστικότητα.

    Ενδεικτικό είναι πως οι επενδύσεις στις οποίες είχε προχωρήσει εγκαίρως στο ψηφιακό κανάλι και τα logistics ήταν καθοριστικές για πορεία των ηλεκτρονικών πωλήσεων, οι οποίες αποτελούν πλέον το 20% του συνολικού τζίρου της Fourlis.

    Την ίδια περίοδο προχώρησε και σε «διορθωτικές» κινήσεις εκεί που οι δραστηριότητες του Ομίλου εμφανίζονταν ζημιογόνες. Βλέποντας τις επιπτώσεις από την οικονομική κρίση στην Τουρκία, στα καταστήματα Ιntersport που αναπτύσσει η Fourlis εκεί, αποφάσισε πέρσι να κλείσει όσα ήταν ζημιογόνα με αποτέλεσμα φέτος τα 12 που λειτουργούν να παρουσιάζουν θετικά αποτελέσματα. 

    Διαβλέποντας τις νέες συνθήκες που δημιουργούνται στο λιανεμπόριο επενδύει πλέον σε ένα νέο μοντέλο για τα ΙΚΕΑ, μικρότερου μεγέθους που λειτουργούν ενός του αστικού ιστού, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης.

    «Η πανδημία επιτάχυνε τρομερά τις εξελίξεις στο εμπόριο και όχι μόνο. Eνώ στην αρχή όλοι πιστεύαμε ότι έγινε απλά μία επιτάχυνση κάποιων τάσεων που υπήρχαν ήδη, τελικά φαίνεται ότι δεν επιτάχυνε μόνο, αλλά αφήνει ένα αποτύπωμα μόνιμο στον τρόπο ζωής μας. Είμαστε υποχρεωμένοι να προσαρμοστούμε στις νέες καταστάσεις και αυτό το κατάστημα, εντάσσεται στο καινούριο σκεπτικό της ΙΚΕΑ να είμαστε πιο κοντά στον καταναλωτή» σημείωσε κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του νέου καταστήματος δίνοντας το στίγμα της  λογικής του «omnichannel».

    Παράλληλα ο κ. Φουρλής προχωρά και σε νέες δραστηριότητες. Όπως τον περασμένο Ιούλιο με την είσοδο στον κλάδο των επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία μέσω της νέας θυγατρικής εταιρείας TRADE ESTATES ΑΕΕΑΠ.

    Και τα σχέδια του δεν σταματάνε εδώ. Για τις αρχές του επόμενου έτους άλλωστε ο κ. Φουρλής έχει προαναγγείλει ανακοινώσεις για τον νέο κλάδο λιανικής στον οποίο θα αναπτυχθεί ο Όμιλος.

    Διαβάστε επίσης:

    Βασίλης Φουρλής (Fourlis): Η επένδυση 3 εκατ. στο νέο ΙΚΕΑ και οι νέες συνθήκες στο λιανεμπόριο

     

     

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ