• Ναυτιλία

    Β. Μαρινάκης: Το εγχείρημα της Diamond S Shipping και οι προοπτικές της αγοράς

    Μαρινάκης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Αισιόδοξος για τις προοπτικές στην αγορά των τάνκερ φέτος και για το 2020 εμφανίστηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Diamond S Shipping, Craig Stevenson, μιλώντας σε αναλυτές, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τριμήνου της εταιρείας, ο στόλος της οποίας συγχωνεύθηκε πέρυσι με εκείνον της Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη.

    Αν και η Diamond S Shipping κατέγραψε ζημίες στο β’ τρίμηνο 2019, ο Stevenson παρέθεσε τρεις παράγοντες που υποδεικνύουν μία βελτίωση των συνθηκών στην αγορά: οι πολύ περιορισμένες παραγγελίες, στο 9% περίπου του τονάζ τόσο σε τάνκερ παραγώγων όσο και σε suezmaxes, η επαναφορά της δυναμικότητας των διυλιστηρίων και οι ανακατατάξεις που φέρνουν στην αγορά οι νέοι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων από την 1η Ιανουαρίου του 2020.

    «Νομίζω ότι κάνουμε αυτό που κάνουν όλοι: Περιμένουμε τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας για το 2020 και τις χαμηλές παραγγελίες να επηρεάσουν τις τιμές spot και τις μακροχρόνιες τιμές ναύλωσης», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

    «Οι μακροχρόνιες τιμές, έχουν σίγουρα ανέβει. Νομίζω ότι βλέπουμε επίσης τις αξίες των πλοίων να ανεβαίνουν ως αποτέλεσμα αυτών των τιμών για χρονοναυλώσεις. Οι τιμές spot εδώ βρίσκονται πιο πίσω, και ειλικρινά αυτό είναι που όλοι θέλουν να ξέρουν όταν ενεργοποιηθούν οι κανονισμοί για το 2020», επεσήμανε ακόμα ο Stevenson.

    Ο ίδιος έκανε λόγο για «ψήγματα» αισιοδοξίας, ωστόσο «τα επίπεδα δραστηριότητας, σίγουρα στον τομέα των MR και ειλικρινά κάπως και στον τομέα των suezmaxes, έχουν υπάρξει και πάλι πολύ χλιαρά», τόνισε.

    Ανανέωση του στόλου

    Σημειώνεται ότι ο Craig Stevenson αποκάλυψε ακόμα πως η αναδιάρθρωση του στόλου της Diamond S Shipping, με στόχο τη μείωση της ηλικίας των πλοίων, είναι κάτι που έχει συζητηθεί ενεργά και εκτιμάται ότι θα αρχίσει να υλοποιείται κάποια στιγμή φέτος.

    «Πρόκειται για μια μακρά διαδικασία, αλλά είναι μια διαδικασία που πρέπει να ξεκινήσει», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Stevenson.

    O στόλος της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Diamond S αριθμεί σήμερα 52 πλοία, με μέση ηλικία τα 10 έτη. Πέντε από αυτά είναι σήμερα πάνω από 13 ετών και επτά πάνω από 12.

    Σε ό,τι αφορά τις επιλογές που υπάρχουν, ο διευθύνων σύμβουλος της Diamond S τόνισε ότι η εταιρεία θα κοιτάξει κατά προτεραιότητα τη δυνατότητα αγοράς υφιστάμενων πλοίων καλής ποιότητας, χωρίς να αποκλείει ωστόσο άλλες επιλογές.

    Μία δεύτερη επιλογή θα ήταν η αγορά νεότευκτων από παραγγελίες που έχουν ήδη δοθεί από άλλες εταιρείες και ετοιμάζονται να παραδοθούν.



    ΣΧΟΛΙΑ