• Business

    ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κάνει νέες προσλήψεις, φέρνει νέα τρένα και θέλει να ανταγωνιστεί τα αεροπλάνα

    • NewsRoom

    Φίλιππος Τσαλίδης διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


    Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βάσει του business plan της διοίκησης, με τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη αλλά και τη διεκδίκηση της εταιρείας συντήρησης του τροχαίου υλικού να αποτελούν τις σημαντικότερες προκλήσεις του 2018.

    Δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση και ολοκλήρωση των έργων υποδομής του δικτύου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης επισήμανε ότι στη σύμβαση δεν υπάρχουν σχετικές ρήτρες, όμως η έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων θα δώσει την ευκαιρία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναπτύξει το επενδυτικό της πλάνο και να βελτιώσει τις υπηρεσίες της.

    Στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, θα τεθούν σε λειτουργία τα πρώτα καινούργια, εξ’ Ιταλίας, τρένα, με απώτερο σκοπό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να είναι η διαμόρφωση ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής, σε σύγκριση με αυτήν των αεροπορικών εταιρειών.

    Προσφορά για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ

    Επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος επιβεβαίωσε τις φήμες που θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να καταθέτει δεσμευτική προσφορά για την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) στο διαγωνισμό που παρατάθηκε έως τις 14 Φεβρουαρίου 2018.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η κατάθεση της προσφοράς θα γίνει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και όχι τη μητρική FSI.

    Στόχος της FSI είναι να αποκτήσει τη δυνατότητα επισκευής και συντήρησης των μηχανών και των βαγονιών της, ενώ μελλοντικά δεν αποκλείεται να αναλάβει τη συντήρηση ξένου τροχαίου υλικού.

    Ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε και την πρόσληψη 60 μηχανοδηγών, όπως και προσωπικού σε ειδικότητες, όπως ο χρηματοοικονομικός τομέας, ο στρατηγικός σχεδιασμός και η τεχνολογία.

    Για να προσελκύσει όμως, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη τους επιβάτες που επιλέγουν το αεροπλάνο, θα πρέπει η χρονοαπόσταση να μειωθεί σε 3 ώρες και 30 λεπτά.

    Αυτό όμως, δεν αναμένεται να γίνει εφικτό πριν από το τέλος του 2018, οπότε αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες σήμανσης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που περιέγραψε, χθες, ο κ. Τσαλίδης και στηρίζεται σε προφορική ενημέρωση από τον ΟΣΕ. Νωρίτερα, τον Ιούνιο, αναμένεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη.

    Τα σχέδια και οι προοπτικές

    Ο κ. Τσαλίδης χαρακτήρισε το 2017 «χρονιά σταθμό», καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε μέλος της Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) μιας μεγάλης σιδηροδρομικής οικογένειας, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη δύναμη στην Ευρώπη.

    «Στόχος μας είναι ένα τρένο σύγχρονο, φιλικό και ασφαλές προς τον επιβάτη, υπερσύχρονο με αναβαθμισμένες υπηρεσίες, με wi-fi και υψηλές ταχύτητες».

    Επιπλέον, ανέφερε πως εξακολουθεί η δέσμευση για επενδύσεις κυρίως σε τροχαίο υλικό, επενδύσεις που θα φθάσουν τα 500 εκατ. ευρώ σε περίοδο 3-5 χρόνων και προανήγγειλε την άφιξη του Διευθύνοντος συμβούλου της FSI στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα.

    Παρουσιάζοντας το χρονοδιάγραμμα των σιδηροδρομικών έργων υποστήριξε ότι υπάρχει έγγραφη δέσμευση από τον ΟΣΕ ότι τέλος Ιανουαρίου θα δοθεί το τμήμα Πειραιάς-Αθήνας και σε πρώτη φάση μία γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι, ενώ πλήρως η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου.

    Στο τέλος του έτους αναμένεται να ολοκληρωθούν και τα έργα στο τμήμα ΣΚΑ-Λιόσια.

    Τον Ιούνιο του 2018 θα φτάσει η ηλεκτροκίνηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη (παραδίδοντας και το τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός) ενώ στο τέλος του έτους θα έχει σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση επίσης μέχρι Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τις προφορικές διαβεβαιώσεις που έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ.

    Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Τσαλίδης σημείωσε πως υπάρχουν τουλάχιστον 10 βραδυπορίες στις οποίες τα τρένα καλούνται να κινηθούν με ταχύτητες που μόλις φτάνουν τα 10χλμ/ώρα.

    Απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχουν ρήτρες σε περίπτωση που δεν ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα, τόνισε πως δεν υπάρχει πουθενά κάποια ρήτρα για την διεκδίκηση χρημάτων από το Δημόσιο.

    Αναφερόμενος στη σιδηροδρομική σύνδεση με την Κωνσταντινούπολη, ο κ. Τσαλίδης επεσήμανε ότι οι πολιτικές αποφάσεις έχουν ληφθεί και μένει να υλοποιηθούν υπό την προϋπόθεση της ανακαίνισης του σιδηροδρομικού σταθμού στα σύνορα, της εγκατάστασης τελωνείου, της τοποθέτησης αστυνομικής δύναμης και της βελτίωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, η εμπορευματική κίνηση το 2017 ενισχύθηκε κατά 11,5-12% ενώ η επιβατική κίνηση το 2017 θα κυμανθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2016 (Ιανουάριος – Φεβρουάριος πτωτική λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων).

    Προαστιακός Σιδηρόδρομος

    Σε ότι αφορά τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο ο κ. Τσαλίδης σημείωσε ότι παρά το γεγονός ότι ολοκληρώνονται τα έργα σε ένα μήνα, σήμανση και τηλεδιοίκηση υπάρχει μόνο στο τμήμα ΣΚΑ-Αεροδρόμιο.

    Εκεί προβλέπεται πύκνωση δρομολογίων ειδικά στο αστικό τμήμα με συχνότητες που θα φτάνουν τα 20 λεπτά, μετά και την πρόσληψη των μηχανοδηγών.

    Τέλος, σε ότι αφορά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ο κ. Τσαλίδης, σημείωσε ότι υπήρξαν σημαντικά προβλήματα στην εφαρμογή του λόγω προβλημάτων στην σύμβαση που υπεγράφη το 2014, τα οποία όμως έχουν ξεπεραστεί.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επιβεβαίωση mononews: Όλα ΟΚ με την επιταγή Σαββίδη (για τον ΟΛΘ) σε ΤΑΙΠΕΔ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Άρης Ξενόφoς του ΤΑΙΠΕΔ, ο ΟΛΘ και η μεγάλη αποζημίωση της Eurobank

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αποκλειστικό για ΟΛΘ: «Θα έχουμε την εγγυητική εντός προθεσμίας – Κανένα πρόβλημα με τη συναλλαγή»



    ΣΧΟΛΙΑ