• Business

    Το success story του Γιώργου Ασημακόπουλου της Inventor

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου

    Γιώργος Ασημακόπουλος, επικεφαλής Inventor


    Με «διαβατήριο» τις εξαγωγές, μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση, η Ιnventor, η οποία δραστηριοποιείται στο εμπόριο των κλιματιστικών, κατάφερε να τραβήξει τα φώτα πάνω της και να γίνει μέλος ενός κολοσσού του κλάδου.

    Η κίνηση του διευθύνοντος συμβούλου της ελληνικής εταιρείας, Γιώργου Ασημακόπουλου, να ξεκινήσει το 2016 συνεργασία με την Amazon, μέσω της οποίας απέκτησε πρόσβαση σε μεγάλες αγορές όπως Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία, αποδείχθηκε καθοριστική για τη μετέπειτα πορεία της εταιρείας, σύμφωνα με όσα περιγράφει ο ίδιος στο mononews.

    Η εξαγορά του 80% της Ιnventor από τη σουηδική Beijer Ref η οποία ανακοινώθηκε το καλοκαίρι, ολοκληρώθηκε πλέον και τυπικά το προηγούμενο διάστημα καθώς εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας.

    Η Inventor γίνεται πλέον το 70ο μέλος ενός κολοσσού στον κλάδο του κλιματισμού με παρουσία σε παγκόσμια παρουσία, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Σουηδίας, πίσω από την οποία βρίσκεται το fund ΕQΤ με 1,5 δισ. τζίρο.

    Ο Γιώργος Ασημακόπουλος ο οποίος μαζί με τη μητέρα του κατείχαν ο καθένας από 50% των μετοχών  παραμένει ως managing director τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια ενώ πλέον η οικογένεια Ασημακοπούλου διαθέτει το 20% των μετοχών της εταιρείας.

    Γιατί η Beijer Ref επέλεξε την Ιnventor

    Η Ιnventor πριν από εξαγορά της από την Beijer Ref είχε ήδη αρχίσει να προσελκύει το διεθνές ενδιαφέρον. Είναι ενδεικτικό ότι όπως επισημαίνει ο Γιώργος Ασημακόπουλος στο mononews, πριν από τον σουηδικό κολοσσό, ακόμη δύο εταιρείες  είχαν προσεγγίσει την Ιnventor για την απόκτησή της.

    «Η πρόταση της Beijer Ref ήταν πιο σοβαρή που είχαμε και ο λόγος που αποφασίσαμε να προχωρήσουμε μαζί της ήταν ότι μας δίνει ένα βήμα να αναπτύξουμε στις εξαγωγικές μας δραστηριότητες στις χώρες που έχει παρουσία.

    Αντίστοιχα, ένας από τους λόγους που η σουηδική εταιρεία επέλεξε την Inventor είναι ότι δεν είχε παρουσία στην Ελλάδα και σε χώρες όπως η Ρουμανία και Βουλγαρία που δραστηριοποιούμαστε εμείς. Προφανώς τραβήξαμε τα φώτα πάνω μας λόγω των εξαγωγικών μας δραστηριοτήτων και της δουλειάς μας μέσω της Αmazon» επισημαίνει.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το 1/3 του κύκλου εργασιών της Inventor αφορά εξαγωγικές δραστηριότητες σε χώρες και στις 5 ηπείρους, με την αγορά της Ευρώπης να αντιπροσωπεύει το 70%. Συνολικά ο τζίρος του Ομίλου διαμορφώθηκε πέρσι στα 62 εκατ. ευρώ ενώ φέτος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί πάνω από τα 75 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τον κ. Ασημακόπουλο τα προϊόντα της εταιρείας βρέθηκαν στο top ranking της Αmazon, ενώ στην εγχώρια αγορά η Ιnventor βρίσκεται ανάμεσα πρώτες δύο θέσεις στα κλιματιστικά (ανάλογα με την περίοδο) και στην πρώτη θέση στους αφυγραντήρες τα τελευταία 4 χρόνια.

    Η πορεία από το 1966 μέχρι σήμερα

    Η επιχείρηση με την επωνυμία Γ. Ασημακόπουλος ΕΠΕ ιδρύθηκε το 1966 από τον πατέρα του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου, επίσης Γιώργο Ασημακόπουλο. Δραστηριοποιούταν στον επαγγελματικό κλιματισμό αναλαμβάνοντας, εκείνη την εποχή, μεγάλης εμβέλειας επιχειρηματικά έργα.

    Μέχρι το 1997 κι αφού νωρίτερα μετατράπηκε σε εταιρεία εμπορίας κλιματιστικών είχε καταφέρει να γίνει αντιπρόσωπος στην Ελλάδα, σημαντικών brand, μεταξύ των οποίων η General Electric, η Trane USA και η Goodman USA.

    Το brand «Inventor» λανσάρεται το 2007 και λίγα χρόνια η εταιρεία μετατρέπεται σε Α.Ε. Τα κλιματιστικά Ιnventor άρχισαν να παράγονται από τα τρία μεγαλύτερα εργοστάσια της Κίνας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει κατά 100% η ελληνική εταιρεία.

    Eκτός από τη συνεργασία με την Αmazon η οποία ξεκίνησε το 2016, η εταιρεία πραγματοποιεί συνεργασίες και με τα μεγαλύτερα e-shop της Ευρώπης (CDiscount FR, FNAC, DARTY, WAIFAIR UK). Παράλληλα το 2019 Inventor επεκτάθηκε και σε νέες προϊοντικές κατηγορίες όπως ψυγεία, πλυντήρια, φούρνους μικροκυμάτων και σκούπες.

    Πλέον μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς από τηνBeijer Ref, όπως επισημαίνει ο κ. Ασημακόπουλος, «το σήμα Inventor θα ταξιδέψει σε πολλές χώρες. Στα επόμενα πλάνα μας είναι η ενδυνάμωση των εξαγωγών σε εταιρείες που ανήκουν στον σουηδικό Όμιλο.

    Παράλληλα στοχεύουμε και στην ενδυνάμωσή μας στον κλάδο του κλιματισμού στην ελληνική αγορά με νέες κατηγορίες προϊόντων».

    Διαβάστε επίσης:

    Chipita – Mondelez: Πράσινο φως από την Κομισιόν στο deal των 2 δισ. δολαρίων

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ