array(0) {
}
        
    
Menu
-0.67%
Τζίρος: 173.49 εκατ.

Ράτζουα της Ιορδανίας: Η Κέιτ Μίντλετον της Μέσης Ανατολής

Business

Το Route 2025 και ο Πράσινος Μετασχηματισμός του αεροδρομίου της Αθήνας

Η Κυκλική Οικονομία αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής βιωσιμότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), ενσωματωμένη πλήρως στο ευρύτερο πλαίσιο ESG (Environmental, Social, Governance) της Eταιρείας.

Με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, την υπεύθυνη διαχείριση πόρων και την ανάδειξη της Αθήνας ως πρότυπο αειφορίας, ο ΔΑΑ εφαρμόζει ολοκληρωμένες δράσεις κυκλικής οικονομίας, αποδεικνύοντας ότι η περιβαλλοντική υπευθυνότητα μπορεί να συνδυάζεται με την επιχειρηματική καινοτομία.

1

Πιστοποίηση “Zero Waste to Landfill”: Ένα Ορόσημο για την Κυκλική Οικονομία

Το 2024, ο ΔΑΑ έγινε ο πρώτος ελληνικός αερολιμένας που έλαβε πιστοποίηση “Zero Waste to Landfill – ZWTL-EU1” από την ανεξάρτητη αρχή EUROCERT, για το σύνολο των εγκαταστάσεών του.

Η επιθεώρηση επιβεβαίωσε ότι 88,15% των αποβλήτων που παρήχθησαν από την Αεροδρομική Κοινότητα το 2023 αξιοποιήθηκαν μέσω ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης, κομποστοποίησης ή ενεργειακής αξιοποίησης, και δεν κατέληξαν σε χώρους υγειονομικής ταφής. Η επίδοση αυτή αντιστοιχεί στη βαθμίδα “GREEN” του προτύπου και επισφραγίζει τη δέσμευση του ΔΑΑ σε πρακτικές κυκλικής διαχείρισης αποβλήτων.

Στοχευμένες Πρακτικές Κυκλικής Διαχείρισης

Η προσέγγιση του ΔΑΑ περιλαμβάνει:

  • Υψηλά ποσοστά ανακύκλωσης αποβλήτων που προκύπτουν από τη λειτουργία αεροδρομίου & κατασκευαστικά έργα.
  • Επαναχρησιμοποίηση αποβλήτων κατασκευών/κατεδαφίσεων εντός του αερολιμένα.
  • Κομποστοποίηση οργανικών αποβλήτων
  • Συνεργασία με προμηθευτές για τη μείωση πλαστικών και μη ανακυκλώσιμων υλικών.
  • Ανάπτυξη κυκλικών επιχειρηματικών μοντέλων στους τομείς υπηρεσιών και προμηθειών.

 

Η Κυκλική Οικονομία αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο σχεδιασμού τόσο για καθημερινές λειτουργίες όσο και για έργα υποδομής, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός «αεροδρομίου-πρότυπο» για την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Το Route 2025 και ο Πράσινος Μετασχηματισμός

Το φιλόδοξο σχέδιο Route 2025 στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές CO₂ έως το 2025.

Το πρόγραμμα είναι βασισμένο σε τρεις άξονες:

1. Αυτοπαραγωγή και ιδιοκατανάλωση πράσινης ενέργειας, με δύο φωτοβολταϊκούς σταθμούς εντός του αεροδρομίου 51,5 MWp (16+35,5 MWp).

2. Αντικατάσταση φυσικού αερίου με αντλίες θερμότητας.

3. Εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων, με έμφαση στα πιο ενεργοβόρα οχήματα.

Η στρατηγική Route 2025 ενσωματώνει αρχές βιωσιμότητας σε όλες τις λειτουργίες του ΔΑΑ και φωτίζει την ηγετική θέση του αεροδρομίου της Αθήνας στον ελληνικό και ευρωπαϊκό κλάδο των αεροδρομίων.

Κυκλική Οικονομία και Εταιρική Υπευθυνότητα

Η συστηματική ενσωμάτωση πρακτικών κυκλικής οικονομίας έχει ενισχύσει σημαντικά την εταιρική φήμη του ΔΑΑ, αναδεικνύοντας τον ρόλο του ως υπεύθυνου και καινοτόμου διαχειριστή υποδομών. Η πιστοποίηση με διεθνή πρότυπα (ISO 14001, ISO 50001, ACA) και η διαφάνεια στην αποτύπωση αποτελεσμάτων αποτελούν βασικά εργαλεία ενίσχυσης της εμπιστοσύνης.

Η μετάβαση σε ένα πλήρως κυκλικό μοντέλο δεν είναι χωρίς δυσκολίες. Ο ΔΑΑ επενδύει στην ευαισθητοποίηση εργαζομένων και συνεργατών, στην ενδυνάμωση της περιβαλλοντικής κουλτούρας και στην προσαρμογή στη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία. Μέσα από συνέργειες, επενδύσεις και διαρκή βελτίωση, ο ΔΑΑ φιλοδοξεί να παραμείνει πρωτοπόρος στον πράσινο μετασχηματισμό των αεροδρομίων ενισχύοντας σημαντικά και το βιώσιμο αποτύπωμα της πόλης.

 

Διαβάστε επίσης 

Κυρανάκης: Στόχος να καλυφθούν στον ΟΣΕ 2.000 οργανικές θέσεις – Τη Δευτέρα υπογράφονται οι συμβάσεις για τα έργα αποκατάστασης

Στήριξη σε πάνω από 1 εκατ. επιχειρήσεις για την κάλυψη της αύξησης στην τιμή του ρεύματος – Στα 0,02 €/kWh η αναδρομική επιδότηση

Σταμάτης Τσαντάνης: Αποκαλύπτει την «συνταγή» για την επίτευξη ελκυστικών συμφωνιών στις αγοραπωλησίες πλοίων

 

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί έκανε ράλι ο ΔΑΑ, η δυνατή Ευρώπη Holding, τι δηλώνει ο Γεραπετρίτης στον wiseman, οργή λιμενικών για τα μπινελίκια του υπουργού, ποιος εφοπλιστής έχει τρέλα με τον Χάρι Πότερ κι ένα hot quiz με γνωστό καθηγητή
Deutsche Bank για ΔΑΑ: Top pick από τη μεσαία κεφαλαιοποίηση σε Ελλάδα και Ευρώπη
ΔΑΑ: Το επενδυτικό πλάνο και το άνοιγμα στην κινεζική αγορά
Στο γκισέ για ακόμη 240 εκατ. δάνειο ο ΔΑΑ – Πώς χρηματοδοτείται η επέκταση
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Νέα αύξηση στην επιβατική κίνηση τον Μάρτιο
UBS για ΔΑΑ: Αγοράστε την ελκυστική μερισματική απόδοση και το αδικαιολόγητο discount
O manager Γιάννος και το νέο ράλι, τι λένε οι πονηροί για ΑΒΑΞ, η περιπέτεια του εφοπλιστή Παπαδημητρίου, τα σχέδια του Στάσση, οι Harley Davidson του Φάις, η νίκη της Νίκης και τα δύσκολα τετ α τετ του Παπασταύρου
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Νέα αύξηση στην επιβατική κίνηση τον Φεβρουάριο
Εν μέσω έντονων διεργασιών για την ειρήνη
ΔΑΑ: Εξασφαλισμένος δανεισμός 800 εκατ. για τις επενδύσεις στο Ελ. Βενιζέλος