Η τάση όλο και περισσότερων Αμερικανών να στρέφονται προς τα διάσημα πλέον σκευάσματα, όπως το Ozempic και το Mounjaro, που υπόσχονται άμεση απώλεια βάρους και περιορισμένη όρεξη, έχουν προκαλέσει ανησυχία στις αλυσίδες fast food.
Η κορυφαία εξ’ αυτών, η McDonald’s είδε τη μετοχή της την Τρίτη να χάνει σχεδόν το 1,7% της αξίας της μετά την σύσταση για «sell» στη μετοχή της από την εταιρεία αναλύσεων Redburn Atlantic, η οποία ανέφερε ανησυχεί για την πορεία της καθώς οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν λόγω των σκευασμάτων για την απώλεια βάρους.
Μέχρι και 10% οι απώλειες στις πωλήσεις
Η Redburn διατηρούσε τη σύσταση «buy» για τη μετοχή το 2023. Καθώς όλο και περισσότεροι Αμερικανοί στρέφονται σε φάρμακα GLP-1 όπως το Ozempic για να χάσουν βάρος, η McDonald’s θα μπορούσε να υποστεί ετήσια απώλεια εσόδων ύψους 428 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή περίπου το 1% των πωλήσεων της, σύμφωνα με τους αναλυτές της, Chris Luyckx και Edward Lewis.
«Μια απώλεια της τάξης του 1% σήμερα θα μπορούσε εύκολα να φτάσει το 10% ή και περισσότερο με την πάροδο του χρόνου, ιδίως για brands που απευθύνονται σε καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα ή σε περιστασιακές εκδηλώσεις».
Οι αναλυτές αναθεώρησαν επίσης προς τα κάτω τον στόχο τιμής της McDonald’s στα 260 δολάρια, το χαμηλότερο επίπεδο μεταξύ των αναλυτών της Wall Street, υποδηλώνοντας πτώση σχεδόν 15% από το κλείσιμο της μετοχής τη Δευτέρα.
Στο μικροσκόπιο των αναλυτών οι αλυσίδες φαγητού
Η υποβάθμιση από τη Redburn ήταν η τελευταία σε μια σειρά υποβαθμίσεων που έχει υποστεί ο κολοσσός των fast food, με τις Morgan Stanley, Loop Capital και Erste Group να κάνουν σύσταση «hold» για τη μετοχή.
Δεν συμμερίζονται όμως όλοι την ανησυχία. Οι αναλυτές παραμένουν σε μεγάλο βαθμό διχασμένοι σχετικά με τη μετοχή, με 22 αξιολογήσεις «buy», 18 αξιολογήσεις «hold» και μέσο στόχο τιμής τα 332 δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Bloomberg.
Οι πωλήσεις των καταστημάτων της McDonald’s στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 3,6% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη πτώση από το 2020, όταν οι άνθρωποι ήταν αναγκασμένοι να παραμείνουν στα σπίτια τους λόγω της πανδημίας.
Τα εστιατόριά επίσης έχουν καταγράψει μείωση των πελατών τους εντός των τελευταίων 40 μηνών.
Η Redburn αναφέρθηκε και στην μετοχή της διάσημης πίτσας Domino’s με αξιολόγηση «sell», ενώ για τη Chipotle πρότεινε hold.
Συνεχίζοντας για τη McDonald’s η έκθεση αναφέρει ότι οι καταναλωτές με χαμηλότερα εισοδήματα επιλέγουν πλέον να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, καθώς αυξάνεται η διαφορά τιμής μεταξύ του φαγητού στο σπίτι και του φαγητού στο εστιατόριο, σύμφωνα με την έκθεση.
Αν και η μάρκα έχει ιστορικά επωφεληθεί από την πτώση των καταναλωτικών δαπανών σε περιόδους πίεσης, τα τελευταία χρόνια οι υπερβολικές τιμές έχουν συμβάλλει στη συνεχιζόμενη πτώση της επισκεψιμότητας», έγραψαν οι αναλυτές. Ωστόσο, οι μετοχές της McDonald’s έχουν αυξηθεί κατά 3,8% μέχρι στιγμής φέτος.
Διαβάστε επίσης:
Αποθήκευση ενέργειας: Σε θολό τοπίο με εμπόδια και καθυστερήσεις οι πρώτες μπαταρίες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εργαζόμενοι και οικογένειες διπλωματών ενδέχεται να αποχωρήσουν από τις πρεσβείες των ΗΠΑ σε Μπαχρέιν και Κουβέιτ
- Χάρβεϊ Γουάινστιν: Καταδικάστηκε για σεξουαλική επίθεση κατά την επανεκδίκαση της υπόθεσης στη Νέα Υόρκη
- Χαβιέρ Μιλέι: Η πρεσβεία της Αργεντινής στο Ισραήλ θα μεταφερθεί στην Ιερουσαλήμ το 2026
- Ιωάννα Προκοπίου: Αν εξαφανιστούν οι μικρομεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες οι συνέπειες θα είναι τεράστιες
