• Business

    Το υπουργείο Υποδομών κήρυξε έκπτωτη την GD Infrastrutture, συνεργάτη της Μηχανικής, για το τμήμα 8 του Πάτρα – Πύργος

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Κώστας Καραμανλής για ΕΡΓΟΣΕ: Αλλάζουμε την εικόνα των μεταφορών στη χώρα

    Κώστας Αχ. Καραμανλής


    Έκπτωτη κήρυξε το υπουργείο Υποδομών την GD Infrastrutture (συνεργάτη της κατασκευαστικής εταιρείας Μηχανική) ανάδοχο του έργου «Ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, Τμήμα 8 Μιντιλόγλι – Α.Κ. ΒΙΠΕ Πάτρας» με τη σχετική απόφαση να επικαλείται δέκα λόγους για την εξέλιξη αυτή.

    Στη σχετική απόφαση αναφέρεται και η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής Καλής Εκτέλεσης υπέρ της εταιρείας GD Infrastrutture εκδοθείσας την 17-04-2019 εκ μέρους της Τράπεζας Πειραιώς ποσού 1.413.640 ευρώ και καθιστά άμεσα απαιτητό το αναπόσβεστο μέρος της ληφθείσας προκαταβολής, ύψους 1.398.645 ευρώ προσαυξημένο με τους νόμιμους τόκους.

    Μεταξύ άλλων στην απόφασή του το υπουργείο επικαλείται τη μη συμμόρφωση της κατασκευαστικής εταιρείας σε μια σειρά από υποχρεώσεις της, όπως ότι δεν υπέβαλε: την αποτύπωση του εδάφους στο τμήμα από Χ.Θ. 3+400,21 έως Χ.Θ. 4+784,53, την Τεχνική Έκθεση και Προϋπολογισμό των μελετών εφαρμογής Οδοποιίας Κόμβων, την Τεχνική Έκθεση, Στατική Μελέτη στήριξης των Μεγάλων Πληροφοριακών Πινακίδων, Προμέτρηση και Προϋπολογισμό, Τεχνική περιγραφή, Προμέτρηση, Προϋπολογισμό και Μεθοδολογία Κατασκευής των Τεχνικών Κάτω Διαβάσεων Κ 701, Κ702 και Κ 703, Τεχνική Έκθεση και Προϋπολογισμό για τα υδραυλικά έργα και τα έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης.

    Ακόμη, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία (Ε.Υ.Δ.Ε. Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδος & Ιονίων Νήσων) δεν έχουν ικανοποιηθεί οι παρατηρήσεις της υπηρεσίας (έγγραφο ΠΤ/ΦΚΠΤ43.00/ΟΔ/ΜΕ7/2777/24.10.2019) επί της υποβολής των μελετών σήμανσης – ασφάλισης, ενώ η ανάδοχος δεν υπέβαλε πλήρως το σύνολο των μελετών εφαρμογής των Μικρών Τεχνικών, τα οποία ανέρχονται 25. Η κατασκευαστική εταιρεία έχει προθεσμία δύο μηνών για να υποβάλει ένσταση.

    Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Υποδομών έχει αποφασίσει να ακυρώσει το έργο Πάτρα – Πύργος με τη μορφή που σήμερα εκτελείται (όσο εκτελείται) σε 8 τμήματα και έχει συμφωνήσει σε ένα αρχικό πλαίσιο με την Ολυμπία Οδό ώστε να το εκτελέσει. Για να προχωρήσει αναμένει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    Από την πλευρά της η Μηχανική έχει καταγγείλει τον υπουργό Υποδομών Κωνσταντίνο Αχ. Καραμανλή ότι «επιδιώκει την διάλυση των υπογεγραμμένων νόμιμων Συμβάσεών της στο έργο του Αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ώστε να αναθέσει ολόκληρο το έργο στους δικούς του εργολάβους, οι οποίοι καταδικάστηκαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την δημιουργία καρτέλ, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του οδικού έργου και την κατασπατάληση πόρων».

    Η GD Infrastrutture – Μηχανική εκτός από το τμήμα 8 του Πάτρα – Πύργος είναι ανάδοχος και για το τμήμα 6, Κάτω Αχαϊα – Σαγέικα.



    ΣΧΟΛΙΑ