• Business

    Το φαινόμενο Σκλαβενίτης: Από τα όρια της Αττικής στους 250 top retailers

    • Άννα Διανά
    Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του Ομίλου Σκλαβενίτης

    Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του Ομίλου Σκλαβενίτης


    Δίπλα σε κολοσσούς του λιανεμπορίου, όπως η Walmart και η Amazon στις Ηνωμένες Πολιτείες ή Schwarz Group (Lidl) και η Aldi στην Ευρώπη, φιγουράρει για άλλη μια χρονιά η Σκλαβενίτης.

    Η μοναδική ελληνική επιχείρηση λιανεμπορίου που περιλαμβάνεται στη λίστα των 250 κορυφαίων εταιρειών παγκοσμίως, της Deloitte για το 2023. Και μάλιστα για δεύτερη χρονιά. 

    Ανάπτυξη με 5,1%

    Η Σκλαβενίτης με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 που έλαβε υπόψη της η Deloitte, για τη σύνταξη της ετήσιας έκθεσης,  έτρεξε με ρυθμό ανάπτυξης 5,1%, με πωλήσεις πολύ κοντά στα 4 δισεκ. ευρώ.

    Ο μέσος όρος ανάπτυξης στην Ευρώπη, όπου συμπεριλαμβάνονται 90 επιχειρήσεις, ήταν στο 6,9% και η ελληνική εταιρεία κατατάσσεται στη 242η θέση της λίστας χάνοντας δύο θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

    Η επιτυχία της Σκλαβενίτης προφανώς και δεν πιστοποιείται από την ένταξη στους 250 top retailers, αλλά αναμφίβολα αποτελεί μια αναγνώριση για την ελληνική εταιρεία που μέχρι πριν μια πενταετία λειτουργούσε εντός των στενών ορίων της Αττικής. 

    Το μεγάλο ρίσκο

    Το μεγάλο ρίσκο που πήρε εξαγοράζοντας το δίκτυο της αλυσίδας Μαρινόπουλου, το μεγαλύτερο deal διάσωσης που έχει γίνει στην εγχώρια αγορά, αποτέλεσε το αποκορύφωμα μιας σημαντικής ανάπτυξης την τελευταία 15ετία, μέσω εξαγορών αλλά και οργανικής ανάπτυξης. 

    Η πλέον εμβληματική εξαγορά μέσα από τη διαδικασία συμφωνίας εξυγίανσης ήταν αυτή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος το 2017. Κίνηση υψηλής αβεβαιότητας αφού η οικογένεια ανέλαβε όχι μόνο ένα δίκτυο, το οποίο ήταν σε πλήρη παρακμή, αλλά και το ρίσκο να επεκταθεί εκτός της Αττικής που ήταν ο «ασφαλής» της χώρος.

    Από το 1971, όταν τα αδέλφια Σπύρος και Γιάννης Σκλαβενίτης ίδρυσαν το πρώτο σούπερ μάρκετ της επιχείρησης στο Περιστέρι, μέχρι και την εξαγορά της Μαρινόπουλος, η Σκλαβενίτης παρέμενε εντός των στενών ορίων της Αττικής. Το εγχείρημα  ξεπέρασε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της οικογένειας Σκλαβενίτη και την κατέστησε ηγέτη του κλάδου.

    Η στρατηγική εξαγορών

    Το πρώτο deal έγινε το 2007 με την οικογενειακή επιχείρηση να εξαγοράζει  18 καταστήματα της αλυσίδας Παπαγεωργίου, ενισχύοντας τη θέση της στα νότια προάστια της Αττικής.

    Ακολούθησαν οι  εξαγορές το 2010 καταστημάτων της πτωχευμένης Ατλάντικ και το 2014 το 60% της Χαλκιαδάκης από την άλλη μεγάλη αλυσίδα του χώρου, που πλέον δεν υπάρχει, τη Βερόπουλος.

    Την ίδια χρονιά μπαίνει στον χώρο του cash & Carry εξαγοράζοντας τη Makro Cash & Carry που αργότερα μετονομάστηκε σε Τhe Mart.

    Το 2020 άλλη μια εξαγορά αλλάζει τον ρου της Σκλαβενίτης. Η παραδοσιακή αλυσίδα σούπερ μάρκετ με πωλήσεις μόνο από τα φυσικά καταστήματα και η οποία μάλιστα μέχρι τότε διατηρούσε ένα site και επί μακρόν  “under construction” απέκτησε την ηλεκτρονική πλατφόρμα caremarket.gr κάνοντας είσοδο στην ψηφιακή εποχή της.

    Οι on line πωλήσεις μέσα από το sklaventitis.gr αποτελούν έναν τομέα στον οποίο πραγματοποιεί ακόμη σημαντικές επενδύσεις προκειμένου να επεκταθεί σε όλο το δίκτυό της.

    Πέρυσι η Σκλαβενίτης προχώρησε σε δύο εξαγορές. Απέκτησε 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets στα Ιωάννινα, διευρύνοντας το δίκτυό της στην περιοχή στα 11 καταστήματα.

    Στο τέλος της περσινής χρονιάς προχώρησε στην εξαγορά των τεσσάρων καταστημάτων της αλυσίδας Γέγος, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και αφού είχε προηγηθεί η παρά λίγο συμφωνία της Γέγος με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Και φέτος προχώρησε στην εξαγορά της λαρισινής αλυσίδας σούπερ μάρκετ «AS/Αγορά». Πρόκειται για τη 12η στην ιστορία της. Εξαγορές, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό οδήγησαν στο success story της οικογενειακής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

    Σήμερα, 15 χρόνια αργότερα από την πρώτη εξαγορά, ο όμιλος μετρά περισσότερα από 500 καταστήματα  σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, τέσσερα κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket και έξι κέντρα διανομής στην Ελλάδα. Αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη της χώρας με περισσότερους από 33.000 εργαζόμενους.

    Χωρίς διαφημίσεις και φυλλάδια

    Ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλο είναι το δίκτυό της η στρατηγική παραμένει ίδια. 

    Μια στρατηγική σταθερότητας που εστιάζει στον πελάτη αλλά και στους εργαζόμενους. Δεν είναι τυχαίο ότι η εταιρεία φιγουράρει σταθερά στην πρώτη θέση της λίστας top of the mind της Brain Candy. Δηλαδή αποτελεί την πρώτη αλυσίδα που έρχεται πρώτη στο μυαλό των καταναλωτών. 

    Και αυτό χωρίς να διαφημίζεται ή να τυπώνει φυλλάδια όπως οι άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ή να εφαρμόζει προγράμματα πιστότητας και επιβράβευσης των καταναλωτών. 

    Με σχεδόν έναν στους τρεις καταναλωτές να επιλέγουν τη Σκλαβενίτης διατηρεί ένα πιστό πελατολόγιο που διευρύνεται και από τη συγκυρία, καθώς μέτρα όπως το «καλάθι του νοικοκυριού» βγάζουν κερδισμένη την εταιρεία, αφού αποτέλεσε την αιτία για να την επισκέπτονται οι καταναλωτές συχνότερα σε ποσοστό 61% (NielseniQ).

    Διαβάστε επίσης: 

    Σκλαβενίτης: Στα 250 μεγαλύτερα brands παγκοσμίως για 2η χρονιά

    Danaos Corporation (Γιάννης Κούστας): Αγόρασε το 9,99% της Eagle Bulk Shipping

    Πυρετός εξαγορών από τις εισηγμένες τεχνολογίας το πρώτο πεντάμηνο του έτους

    ──────────────────

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ