Business

Τι είπε ο Μιχάλης Τσαμάζ για τα στοιχεία που ζητούνται για την κίνηση των πολιτών, την αντοχή των δικτύων και την πλατφόρμα παραγγελιών box.gr

Όμιλος ΟΤΕ

Μιχάλης Τσαμάζ, επικεφαλής ΟΤΕ


Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα δώσουν στοιχεία για την κίνηση των πολιτών εκτός σπιτιού, προκειμένου να αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας, όπως έχει γίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εφόσον τους ζητείται, εξασφαλίζοντας τα προσωπικά δεδομένα κάθε πολίτη υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, κατά τη χθεσινή διαδικτυακή συνέντευξη τύπου, προσθέτοντας ότι υπάρχουν σχετικά αιτήματα από την κυβέρνηση και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Για τον θέμα της ταυτοποίησης ασθενών και των επαφών μέσω της τεχνολογίας είπε πως «προσωπικά δεν βλέπω πως μπορεί να βοηθήσει». Αν, όμως, οι κυβερνήσεις ζητήσουν να εφαρμοστεί κάποια εφαρμογή ιχνηλάτησης επαφών με χρήση κινητών τηλεφώνων «θα υποχρεωθούμε να την παράσχουμε».

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ απάντησε σε μια σειρά από ερωτήματα, όπως μεταξύ άλλων:

– Για την πλατφόρμα ηλεκτρονικών παραγγελιών φαγητού Box.gr του Ομίλου η οποία είναι πιθανό να επεκταθεί και σε άλλους τομείς όπως έχει συμβεί πρόσφατα με ανταγωνιστικές πλατφόρμες που συνεργάζονται για διανομή προϊόντων από τα σουπερμάρκετ. Σύμφωνα όσα είπε χθες δεν υπάρχει αύξηση στις παραγγελίες γεγονός που το απέδωσε στο ότι οι πολίτες είναι μέσα στα σπίτια τους και μαγειρεύουν.

– Σε ερώτηση αναφορικά με τις καθυστερήσεις στην εξαγορά της Forthnet ο κ. Τσαμάζ σημείωσε πως «εμείς πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να υπάρχουν υγιείς ανταγωνιστές στην αγορά. Μία Forthnet που είναι τραυματισμένη και δεν εξυγιαίνεται δεν είναι ότι το καλύτερο. Δεν χαιρόμαστε από το ατύχημα που μπορεί να έχει κάποιος ανταγωνιστής».

– Αναφορικά με την προσπάθεια της Πολιτείας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας σημείωσε ότι το έργο που έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα είναι εντυπωσιακό και επιβεβαιώνει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί «ξεκάθαρη προτεραιότητα για τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αλλά και για τον Πρωθυπουργό». Όπως είπε επίσης ο επικεφαλής του ΟΤΕ το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έχει κινηθεί εντυπωσιακά υλοποιώντας σειρά από εφαρμογές. Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν ωστόσο «τρέχουν» στο υπουργείο, δεν είναι δυνατόν να κινηθούν γρηγορότερα. Και αυτό παρά τις γραφειοκρατικές δυσκολίες. Όλα όσα γίνονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Τα δίκτυα αντέχουν

Για τις επιδόσεις των δικτύων, ο κ. Τσαμάζ είπε ότι «τα δίκτυα της χώρας αντέχουν», ενώ για τα δίκτυα COSMOTE σταθερής και κινητής σημείωσε ότι «μέχρι στιγμής ανταποκρίνονται με απόλυτη επιτυχία στη μεγάλη αύξηση της κίνησης, χωρίς κανένα πρόβλημα.»

Απέδωσε αυτήν την επιτυχία στις επενδύσεις του Ομίλου σε υποδομές, στις επεκτάσεις δικτύου που έγιναν άμεσα όταν χρειάστηκε από τους μηχανικούς της COSMOTE και στις αυτοματοποιημένες διαδικασίες Artificial Intelligence & Machine Learning που έχουν υλοποιήσει οι άνθρωποι του Ομίλου για την παρακολούθηση και υποστήριξη του δικτύου. Σε ό,τι αφορά την κίνηση, έκανε λόγο για εντυπωσιακά στοιχεία.

Στη σταθερή τηλεφωνία: Μετά το lockdown η ημερήσια κίνηση data αυξήθηκε περίπου 50%, σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Η κίνηση παραμένει σήμερα σε πάρα πολύ υψηλά επίπεδα, πάνω από 10 Petabyte ανά ημέρα.

Η μεγαλύτερη αύξηση κίνησης δεδομένων παρατηρήθηκε στις υπηρεσίες διασκέδασης, κυρίως Video Streaming και Social Media. Η κίνηση Τηλε-εργασίας και Τηλε-εκπαίδευσης αυξήθηκε εκθετικά σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες, αλλά συνεχίζει να αποτελεί μικρό ποσοστό της συνολικής κίνησης.

Η κίνηση φωνής επίσης αυξήθηκε, κατά περίπου 45%. Δεν έχει χρειασθεί να γίνει καμία διαχείριση κίνησης (μείωση ταχυτήτων ή ποιότητας video) γιατί το δίκτυο έχει την απαραίτητη χωρητικότητα σε όλα τα επίπεδα.

Στην κινητή τηλεφωνία: Η κίνηση δεδομένων αυξήθηκε περίπου 90% σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, στα 800 Terabyte την ημέρα, και λόγω της προσφοράς 15 δωρεάν GB. Η ημερήσια κίνηση φωνής παρουσίασε αύξηση περίπου 10%. Πιο δημοφιλείς αναδείχθηκαν οι εφαρμογές video streaming, με αύξηση έως και 100%.

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι πρώτον ο κόσμος μένει σπίτι και δεύτερον ότι δίνει προτεραιότητα στην ψυχαγωγία. Αυτό επιβεβαιώνεται και από τον διπλασιασμό της τηλεθέασης της COSMOTE TV», σημείωσε σχετικά ο κ. Τσαμάζ.

Ο επικεφαλής του ΟΤΕ μίλησε εκτενώς και για τη συνεισφορά του Ομίλου ΟΤΕ στην χώρα και την κοινωνία αυτή τη δύσκολη περίοδο. «Παρά τις οικονομικές πιέσεις, οι βασικοί μας μέτοχοι στηρίζουν την επιλογή μας να βάλουμε πάνω απ’ όλα τις ανάγκες των ανθρώπων και της κοινωνίας αυτή τη δύσκολη στιγμή, με όποιο κόστος. Και αυτό κάνουμε. Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την εθνική προσπάθεια για να βγούμε με τις ελάχιστες δυνατές απώλειες από αυτή την κρίση», είπε και σημείωσε ότι η συνολική προσφορά του Ομίλου μέσα από όλες τις δράσεις του για την Υγεία, τους συνδρομητές του και την Πολιτεία, αποτιμάται σε 7,5 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ο Όμιλος στέκεται δίπλα στην Πολιτεία στη μάχη που δίνει για ταχύτερη και πιο αποτελεσματική λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, υλοποιώντας σε χρόνο – ρεκόρ μεγάλα έργα τεχνολογίας, όπως η τηλεργασία για 10.000 Δημόσιους υπαλλήλους μέσω ΣΥΖΕΥΞΙΣ, η άυλη συνταγογράφηση, η πλατφόρμα ηλεκτρονικής διακίνησης και ψηφιακής υπογραφής πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για το υπουργικό συμβούλιο, το 10306 για ψυχολογική υποστήριξη και το 1520 της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Ο κ. Τσαμάζ ευχαρίστησε δημόσια με θερμά λόγια τους εργαζομένους του Ομίλου ΟΤΕ, τους «δικούς μας ήρωες της καθημερινότητας», όπως ανέφερε. «Τίποτα από όλα όσα έχουμε κάνει, δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τους ανθρώπους μας. Είναι το μεγαλύτερό μας κεφάλαιο».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του μετέφερε την πεποίθησή του ότι, και αυτή η κρίση, μπορεί να είναι μία ευκαιρία. Όπως είπε: «Είναι ευκαιρία για να αναθεωρήσουμε τη στάση και τις προτεραιότητές μας. Να βάλουμε το ατομικό στην υπηρεσία του συλλογικού. Να καταλάβουμε ότι δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός, αλλά αυτός που αγκαλιάζει την αλλαγή, που προσαρμόζεται. Να επανεξετάσουμε το πώς και το πού δουλεύουμε, βάζοντας στην εξίσωση την τεχνολογία, προς όφελος όλων, εργαζομένων και εταιρειών. Και βέβαια, είναι μια μοναδική ευκαιρία, έστω κι από ανάγκη, να ανέβουμε όλοι μαζί στο άρμα της νέας ψηφιακής εποχής, και να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο για όλους με την τεχνολογία.»


ΣΧΟΛΙΑ