• Business

    Τι γύρευαν στην Ελλάδα τρία στελέχη της Ahold Delhaize

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Ρομίνα Νικηφόρου

    Βασίλης Σταύρου, ΑΒ Βασιλόπουλος, Frans Muller, Ahold Delhaize


    Στην Ελλάδα βρέθηκαν πριν από περίπου δύο εβδομάδες, στελέχη της Ahold Delhaize, μητρικής της ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Η επίσκεψη των, Frans Muller, CEO της Ahold Delhaize, Wouter Kolk, CEΟ σε Ευρώπη και Ινδονησία και Jesper Lauridsen, CEO στην Τσεχία, στη χώρα μας, σε μία περίοδο με έντονα τα σενάρια περί κινητικότητας στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, δημιούργησε ερωτήματα και απορίες.

    Όπως για παράδειγμα, τι ήθελαν τα στελέχη της Ahold Delhaize στην Ελλάδα, στον απόηχο μάλιστα των φημών οι οποίες κυκλοφορούσαν για την ΑΒ Βασιλόπουλος και για ενδεχόμενη πρόταση εξαγοράς.

    Προγραμματισμένη επίσκεψη

    Ωστόσο, πηγές της αγοράς, σημειώνουν ότι ο χρόνος της επίσκεψης των τριών στελεχών ήταν προγραμματισμένος εξαρχής και δεν σχετίζεται με τα σενάρια που κυκλοφορούσαν. Καθώς, όπως σημειώνουν, τα στελέχη της μητρικής εταιρείας έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, όπως αντίστοιχα επισκέπτονται και άλλες χώρες στις οποίες δραστηριοποιούνται προκειμένου να έχουν συναντήσεις με στελέχη των εταιρειών.

    Πέρσι δεν πραγματοποίησαν επίσκεψη στη χώρα μας λόγω των περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας ενώ αντίθετα φέτος ήρθαν κανονικά. Οι ίδιες πηγές σημειώνουν δε, ότι τα όσα ακούγονται για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι απλώς φήμες οι οποίες και δεν επιβεβαιώνονται.

    Οι επιδόσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2020

    Η ΑΒ Βασιλόπουλος το 2020 σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα, κατέγραψε τζίρο 2,021 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 3,76% σε σχέση με το 2019.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 2 δισ. ευρώ τζίρο μετά το 2017 (2,1 δισ. ευρώ) ενώ το 2016 -τη χρονιά της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος κατά την οποία είχε προφανώς «ευνοηθεί» λόγω της κατάστασης- ο κύκλος εργασιών της είχε διαμορφωθεί στα 2,17 δισ. ευρώ.

    Υψηλότερος δηλαδή τζίρος τότε σε σχέση με το 2020, σε μία χρονιά που γενικότερα ο κλάδος των σούπερ μάρκετ ήταν από τους μεγάλους κερδισμένους λόγω της πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen ο κλάδος συνολικά κατέγραψε αύξηση της τάξεως του 9,7%.

    Το 2020 τα μικτά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 9,51% σε σχέση με το 2019 στα 557,1 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 2,33% στα 174,4 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων κατά 35,6%, στα 38,7 εκατ. ευρώ. Αύξηση 35,6%, κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων φτάνοντας το 2020 τα 38,7 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου. Παράλληλα, τα κέρδη χρήσεως διαμορφώθηκαν σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 40,2% σε σχέση με το 2019.

    Μειωμένες σε σύγκριση με το 2019 ήταν οι επενδύσεις του Ομίλου το 2020. Συγκεκριμένα το πρώτο έτος της πανδημίας έφτασαν τα 54,9 εκατ. ευρώ έναντι 62,2 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Αυξήθηκε πάντως το απασχολούμενο προσωπικό κατά 5,74%, στους 15.386 εργαζόμενους.

    Παράλληλα το 2020 ο όμιλος έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ και 36 καταστήματα μέσω franchising. Στο τέλος του 2020 το δίκτυο του ομίλου αριθμούσε 543 καταστήματα, εκ των οποίων 310 εταιρικά σούπερ μάρκετ, 219 σημεία πώλησης μέσω franchising και 14 καταστήματα χονδρικής πώλησης.

    Διαβάστε επίσης:

    Αποκλειστικό: Τι λέει υψηλόβαθμο στέλεχος της Ahold Delhaize για τον φημολογούμενο έλεγχο στην ΑΒ Βασιλόπουλος

     



    ΣΧΟΛΙΑ