• Business

    Τι φέρνει στο λιανεμπόριο το deal της Delivery Hero με τον Όμιλο Μούχαλη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Στα χέρια της Delivery Hero η Kiosky's

    Γιώργος Μούχαλης, Kiosky’s


    Νέα δεδομένα στο λιανεμπόριο φέρνει το νέο deal – το οποίο τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού – του Ομίλου Μούχαλη, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιώργο Μούχαλη και της Delivery Hero , μητρικής της efood.

    Σε μία περίοδο που οι ξένοι βλέπουν τις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς σε βάθος δεκαετίας, φαίνεται ότι ισχυροί παίκτες ήδη «παίρνουν θέση». Η κινητικότητα μάλιστα που παρατηρείται, όπως το προηγούμενο διάστημα στα τρόφιμα, στον κλάδο της λιανικής, δείχνει πως ενδεχομένως τέτοιου είδους συμφωνίες θα συνεχίσουμε να τις βλέπουμε και το επόμενο διάστημα.

    Στην περίπτωση του Ομίλου Μούχαλη με την Delivery Hero, η συμφωνία που γνωστοποιήθηκε την Τετάρτη, αφορά σύμφωνα με πληροφορίες, στο 100% της ALPHA Διανομές και εμμέσως στο 99% της ΙΝΚΑΤ του Ομίλου (kiosky’s) διατηρώντας την επιλογή της Delivery Hero να αποκτήσει και τις δύο ψηφιακές πλατφόρμες, θυγατρικών του Ομίλου. Δηλαδή, το 100% του delivery.gr και το 100% του e-table.gr.

    Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του επόμενου εξαμήνου, υπό την αίρεση της έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ οι λειτουργίες της ALPHA Διανομές και ΙΝΚΑΤ όπως και το δυναμικό τους στο σύνολό του πρόκειται να ενσωματωθούν πλήρως στο efood.

    Πρόσβαση σε 500 φυσικά σημεία για την efood

    Με τη συγκεκριμένη εξαγορά λοιπόν η efood αφενός αποκτά πρόσβαση σε περίπου 500 φυσικά σημεία πώλησης πανελλαδικά καθώς θα μπορέσει να αξιοποιήσει το εκτεταμένο δίκτυο σημείων πώλησης και HUBS, της INKAT. Επιπλέον με την την εξαγορά αυτή η Delivery Hero στοχεύει και στην επιτάχυνση της ανάπτυξης της υπηρεσίας quick commerce του efood. Αξίζει να σημειωθεί πως efood και kiosky’s συνεργάζονταν τους τελευταίους μήνες μέσω της υπηρεσίας για άμεση παράδοση προϊόντων παντοπωλείου απ’ την πλατφόρμα της efood στην Αττική.

    Η Delivery Ηero με την κίνηση αυτή επιβεβαιώνει την πρόθεση της να μπει  δυναμικά στην αγορά της μικρής λιανικής. Αποκτά πλέον και φυσικά σημεία πώλησης ενώ ενισχύει και το δίκτυο των dark stores της. Η Ελλάδα εξάλλου θεωρείται ότι αποτελεί μια από τις κύριες αγορές της DH στην Ευρώπη, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς εκτιμάται ότι θα συνεχίσει τη διεύρυνσή της μέσω της efood, δείχνοντας εμπιστοσύνη στη δυναμική της ελληνικής αγοράς, η οποία εμφανίζει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.

    Η πορεία του Ομίλου Μούχαλη

    Η Μούχαλης Α.Ε. ξεκίνησε από ένα πρατήριο πώλησης καπνικών το 1974, ως ατομική επιχείρηση του Παναγιώτη Μούχαλη, πατέρα του Γιώργου Μούχαλη.

    Σήμερα δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο καπνοβιομηχανικών προϊόντων, προϊόντων Jacobs ,ειδών ζαχαρωδών-κάβας, την παροχή υπηρεσιών από πώληση κωδικών ανανέωσης χρόνου ομιλίας τηλεφωνίας, την παροχή υπηρεσιών logistics, στο λιανεμπόριο ειδών περιπτέρου , σε υπηρεσίες Διαφήμισης και Προώθησης προϊόντων ,σε υπηρεσίες franchise περιπτέρων και καταστημάτων μικρής Λιανικής (Kiosky’s One Stop All) και σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης παραγγελιών λιανοπωλητών μέσω διαδικτυακών πλατφορμών.

    Ο Όμιλος το 2020 εμφάνισε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 328 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μειωμένα κατά 31,4%, στα 6 εκατ. ευρώ. Οι λειτουργικές δαπάνες του ήταν αυξημένες κατά 12,9% σε σχέση με το 2019, όπως επισημαίνεται κυρίως λόγω της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων του e commerce. Οι συνολικές υποχρεώσεις του Ομίλου ανήλθαν σε 58.748.270,72 ενώ το σύνολο μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων δανείων σε 26.264.211,78 ευρώ.

    Ο τζίρος της ΙΝΚΑΤ η οποία αναπτύσσει τα περίπτερα Kiosky’s και το δίκτυο Kiosky’s Convenience Stores και αποτελεί μέρος της συμφωνίας με την Delivery Hero διαμορφώθηκε στα 54,888 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 ενώ εμφάνισε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ, έναντι κερδών 259.315,68 ευρώ.

    Σύμφωνα τέλος με τα τελευταία στοιχεία που ανακοινώθηκαν σχετικά με τα Kiosky’s Convenience Stores, η πρόβλεψη για το κλείσιμο του 2021, βάσει των στοιχείων του πρώτου οκταμήνου καταγράφει αύξηση του τζίρου κατά 44%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος καθώς και αντίστοιχη αύξηση 47% του ρυθμού ανάπτυξης των καταστημάτων.

    Διαβάστε επίσης:

    Delivery Hero (μητρική της E-food): Οι απίθανες πρακτικές, γιατί οι ντελιβεράδες βαφτίζονται ανεξάρτητοι εργολάβοι και τα 21 εκατ. του Παμίνου Κυρκίνη



    ΣΧΟΛΙΑ