Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 5-9 Φεβρουαρίου 2018.

Υποτονικά κινήθηκε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στα πλοία τύπου Capesize στο ξεκίνημα της εβδομάδας, παρόλα αυτά αργότερα το θετικό κλίμα επανήλθε καθώς οι τιμές των ναύλων σε όλες τις βασικές διαδρομές ενισχύθηκαν.

Έτσι, ο δείκτης BCI την Παρασκευή (9/2) διαμορφώθηκε στις 1.790 μονάδες με άνοδο της τάξεως των 320 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 14,136 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 2,769.

Συγκεκριμένα, αν και αρχικά η αγορά του Ειρηνικού ήταν που βοήθησε στην αλλαγή της αρνητικής εικόνας αργότερα μέσα στην εβδομάδα αισιόδοξη βελτίωση παρουσίασε και η αγορά του Ατλαντικού ειδικά στα βόρεια υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια.

Ειδικότερα, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα από $ 6.26 ανά τόνο που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα, έκλεισε την Παρασκευή στα $ 6.80 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα ενισχύθηκε κατά $ 2.03 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 16.85 ανά τόνο.

Ενδεικτικές συμφωνίες του Ειρηνικού που αναφέρθηκαν στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% από το Dampier με ημερομηνίες 24/26 Φεβρουαρίου στα $ 6.75 ανά τόνο και σε άλλο αντίστοιχο φορτίο από την Δυτική Αυστραλία με ημερομηνίες τέλη Φεβρουαρίου στα $ 6.80 ανά τόνο.

Παράλληλα, στον Ατλαντικό συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην διαδρομή από την Βραζιλία προς το Qingdao ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% από το Tubarao με ημερομηνίες 15/18 Φεβρουαρίου στα $ 15.75 ανά τόνο και σε άλλο αντίστοιχο φορτίο με ημερομηνίες 10/19 Μαρτίου στα $ 16.75 ανά τόνο.

Επιπροσθέτως, άλλες ενδεικτικές συμφωνίες της ευρύτερης περιοχής ήταν σε φορτίο από το Puerto Bolivar προς το Iskenderun με ημερομηνίες 1/5 Μαρτίου στα $ 9.00 ανά τόνο και από το Port Cartier προς το Rotterdam με ημερομηνίες 25 Φεβρουαρίου/6 Μαρτίου στα $ 9.30 ανά τόνο.

Αναφορικά με την αγορά της Νότιου Αφρικής ο δείκτης έκλεισε στα $ 13.21 ανά τόνο με άνοδο της τάξεως του $ 2.23 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο και με αναφορά συμφωνίας σε φορτίο από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες 26 Φεβρουαρίου /4 Μαρτίου στα $ 12.85 ανά τόνο.

Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 179,445dwt/2015 με παράδοση στο Caofeidian σύντομα για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 14,500 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Panamax

Στον Ατλαντικό η αγορά την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε υποτονικούς τόνους ενώ το κλίμα παρέμεινε αρνητικό με μικρό όγκο χρονοναυλώσεων, περιορισμένο αριθμό νέων φορτίων και αυξημένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ.

Από την άλλη, η μόνη αγορά όπου παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα ήταν εκείνη των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής, καθώς οι ναυλωτές είχαν την δυνατότητα να επιλέξουν από ένα μεγάλο αριθμό πλοίων που ταξιδεύει προς την περιοχή υπό έρμα.

Έτσι, για παράδειγμα κατά την διάρκεια της εβδομάδας αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο τύπου Kamsarmax του 2013 με παράδοση στην Βραζιλία για ταξίδι προς την Κίνα στα $ 14,750 ημερησίως + $ 475,000ΒΒ (ballast bonus) ενώ προς το τέλος της εβδομάδας ο ίδιος ναύλος συμφωνήθηκε σε πλοίο τύπου Eco Kamsarmax του 2017.

Επιπλέον, η κατάσταση επιδεινώθηκε σημαντικά καθώς δεν υπήρχαν σχεδόν καθόλου απαιτήσεις με ημερομηνίες Φεβρουαρίου, υποχρεώνοντας έτσι κάποιους πλοιοκτήτες όχι μόνο να συμφωνήσουν σε χαμηλότερα επίπεδα αλλά και σε μεγάλη αναμονή όπως για παράδειγμα σε πλοίο χωρητικότητα 76,000 dwt το οποίο αναμένεται να φτάσει στις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής στις 16 Φεβρουαρίου και ναυλώθηκε στα $ 14,250 ημερησίως + $ 425,000ΒΒ με ημερομηνίες από την 1 Μαρτίου.

Στην αγορά του Ειρηνικού τώρα, η εβδομάδα επίσης κύλισε σε υποτονικούς τόνους και ενώ υπήρξαν νέα φορτία στην αγορά ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε μεγάλος με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων σταδιακά να υποχωρήσουν.

Παράλληλα, στον Bόρειο Ειρηνικό ο όγκος των απαιτήσεων ήταν μικρός με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις όπως για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Panamax από την μέση Κίνα για ένα κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού στα μεσαία επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως και σε πλοίο τύπου Kamsarmax από την Bόρεια Κίνα για ίδιο ταξίδι στα χαμηλά επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκαν λιγότερα φορτία από την Ινδονησία προς την Nότιο Κίνα, καθώς οι περισσότεροι Κινέζοι operators ετοιμάζονται για τις εορταστικές διακοπές τους.

Τέλος, στα Post-Panamaxes, η αγορά υποχώρησε αλλά σε μικρότερο βαθμό όπως για παράδειγμα σε πλοίο κινέζικής κατασκευής και χωρητικότητας 93,000 dwt που ναυλώθηκε από την Σιγκαπούρη για ένα ταξίδι Ινδονησίας/Φιλιππίνων στα $ 13,000 ημερησίως, ενώ παράλληλα ένα άλλο αντίστοιχης κατασκευής και χωρητικότητας συμφωνήθηκε από την νότιο Κίνα για ένα ταξίδι Ινδονησίας/Μαλαισίας κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως.

Supramax/Ultramax

Στην Ευρώπη η πρόσφατη υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε κάπως περιορίστηκε και έτσι σύμφωνα με τους αναλυτές οι τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Supramax για ταξίδια με φορτία scrap προς την Aνατολική Μεσόγειο αναμένονται να κυμανθούν στα επίπεδα των $ 11,000-12,000 ημερησίως, ενώ παράλληλα στις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας και της Aνατολικής Μεσογείου παρατηρήθηκε μεγαλύτερος αριθμός απαιτήσεων με αποτέλεσμα η αγορά να ενισχυθεί οριακά.

Στο μεταξύ, οι τιμές των ναύλων του Κόλπου της Αμερικής συνέχισαν να υποχωρούν ειδικά στα υπερατλαντικά ταξίδια με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 55,000 dwt με φορτίο petcoke προς την Ελλάδα στα χαμηλά επίπεδα των $ 16,000 ημερησίως.
Παρόλα αυτά, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι οι τιμές των ναύλων για τον Μάρτιο δείχνουν να έχουν θετική πορεία.

Στον Ειρηνικό τώρα, η αγορά παρουσίασε περαιτέρω πτώση με τις τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Dolphin 56 διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη για ταξίδια με φορτίο κάρβουνου από Ινδονησία προς Κίνα να κυμαίνονται κοντά στα $ 8,500-9,000 ημερησίως ενώ παράλληλα σε πλοία τύπου Ultramax διαθέσιμα στην ίδια θέση κυμάνθηκαν στα $ 10,000 ημερησίως.

Επίσης, στα βόρεια του Ειρηνικού οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν ύφεση και κυμάνθηκαν σε πλοία τύπου Supramax και Ultramax διαθέσιμα στην Κορέα στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως και χαμηλά με μεσαία των $ 9,000 ημερησίως αντίστοιχα με παράδοση στην Κορέα ενώ παράλληλα η backhaul αγορά των φορτίων χάλυβα παρέμεινε γενικά σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων συμφωνίων.

ναυλαγορά ναυτιλία

Handysize

Τέλος, στα Handysize, η αγορά του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε παρέμεινε σχετικά σταθερή με τις τιμές των ναύλων σε κυκλικά ταξίδια να κυμαίνονται κοντά στα $ 6,000-7,000 ημερησίως.

Έτσι σε πλοίο τύπου Handymax διαθέσιμο στην Βόρεια Κίνα για ταξίδι μικρής διάρκειας εντός της Άπω Ανατολής ο ναύλος κοστολογήθηκε στα $ 6,000 ημερησίως ενώ παράλληλα αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 37,000 dwt για ταξίδι από την Βόρεια Κίνα προς την Νοτιοανατολική Ασία περίπου στα $ 7,000 ημερησίως.

Επιπροσθέτως, νοτιότερα προς την Νοτιοανατολική Ασία η αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα με αναφορά ναύλωσης πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt διαθέσιμο στην Ινδονησία για κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα υψηλά επίπεδα των $ 7,000 ημερησίως.

Παράλληλα, η αγορά του Ινδικού Ωκεανού παρουσίασε ύφεση με τις τιμές των ναύλων σε πλοία χωρητικότητας 32,000 dwt διαθέσιμα στις ανατολικές ακτές της Ινδίας να κοστολογούνται σε ταξίδια προς τον Περσικό Κόλπο στα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως και προς την Νοτιοανατολική Ασία κοντά στα $ 8,000 ημερησίως.

Τώρα, στον Ατλαντικό, η αγορά παρέμεινε σχετικά σταθερή ενώ οι αναλυτές παρατηρούν καλύτερο ισοζύγιο μεταξύ προσφοράς διαθέσιμων πλοίων και αντίστοιχων φορτίων.

Στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο, ένα πλοίο χωρητικότητας 30,000 dwt διαθέσιμο στην Μαύρη Θάλασσα κοστολόγησε ταξίδι προς το Μορόκο στα χαμηλά επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως ενώ παράλληλα ένα άλλο παρόμοιο ναυλώθηκε για ταξίδι προς την ανατολική Μεσόγειο κοντα στα $ 9,000 ημερησίως.

Τέλος, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά σταθερή με τους ναυλωτές να προσπαθούν να πιέσουν τις τιμές των ναύλων προς τα κάτω όμως βρήκαν αντίσταση από τους πλοιοκτήτες ειδικά από εκείνους με πλοία σε χρονικά μεταγενέστερες θέσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Αλαφούζος: Τι θα γίνει με τα 4 νεότευκτα VLCCs της Kyklades Maritime

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα deals δύο ελληνικών ναυτιλιακών στην αγορά του LPG

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Έτσι επέστρεψε στην κερδοφορία η Danaos Corporation

 

 

 

 

 

 


ΣΧΟΛΙΑ