• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Υποτονικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου λόγω έλλειψης φορτίων την εβδομάδα 30 Απριλίου – 4 Μαΐου 2018, με εξαίρεση των Capes όπου οι ναύλοι παρουσίασαν περαιτέρω άνοδο.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικά κινήθηκε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε με αποτέλεσμα ο δείκτης BCI την Παρασκευή (4/5) να διαμορφωθεί στις 2,337 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 86 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα, ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 18,308 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 595.

    Συγκεκριμένα, ενώ αρχικά η αγορά λόγω των διακοπών της Πρωτομαγιάς  στην Άπω Ανατολή, κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς στην συνέχεια ενισχύθηκε με τους ναύλους σε όλες τις βασικές διαδρομές και ειδικά στον Ειρηνικό να παρουσιάζουν άνοδο καθώς οι μεγάλοι ναυλωτές και ανθρακωρύχοι παρέμειναν στην αγορά ακόμη και μετά το κλείσιμο προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους.

    Έτσι, οι ναύλοι στην διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα στο κλείσιμο διαμορφώθηκαν στα $ 7.63 ανά τόνο ενώ στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα στα $ 18.42 ανά τόνο.

    Παράλληλα, στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν σχετικά αμετάβλητα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ η αγορά του Βόρειου Ατλαντικού ήταν στάσιμη παρά την στενότητα του διαθέσιμου τονάζ που διατηρήθηκε στην περιοχή.

    Στο μεταξύ, στην αγορά της Νοτίου Αφρικής ο δείκτης (C17) από το Saldanha Bay προς το Qingdao κινήθηκε ανοδικά κλείνοντας στα $ 13.90 ανά τόνο με κέρδη της τάξεως των $ 0.55 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου παρά την άνοδο της spot αγοράς το ενδιαφέρον παρέμεινε  μειωμένο με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις. Παρόλα αυτά, ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 171,000 dwt/2000 με παράδοση στο Qingdao για περίοδο 12 μηνών στα $ 16,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Στον Ατλαντικό οι ναύλοι γενικά παρουσίασαν ύφεση καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη νέων φορτίων από τις περιοχές του Bόρειου Ατλαντικού και του Kόλπου της Αμερικής.

    Παράλληλα, η διαθεσιμότητα σε τονάζ στην Bόρεια Ευρώπη και το Γιβραλτάρ συνέχισε να αυξάνεται με αποτέλεσμα οι ναύλοι στα μικρής διάρκειας υπερατλαντικά ταξίδια μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας να κινούνται κάτω από τα επίπεδα των $ 10Κ.

    Στο μεταξύ, υπό πίεση βρέθηκαν και οι ναύλοι της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής. Παρόλα αυτά η πτώση δεν ήταν της ίδιας εμβέλειας με εκείνη του Βόρειου Ατλαντικού καθώς παρά το γεγονός ότι η ροή των διαθέσιμων πλοίων συνεχίστηκε δεν παρατηρήθηκε υπερπροσφορά του τονάζ με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να καταφέρουν να συγκρατήσουν την περαιτέρω πτώση των ναύλων και έτσι μέχρι το κλείσιμο διαμορφώθηκαν σε πλοία τύπου Kamsarmax στα επίπεδα των $ 15Κ + $500Κ.

    Η αγορά του Ειρηνικού αρχικά κινήθηκε σε ήπιους τόνους λόγω των διακοπών της Πρωτομαγιάς και άλλων στην Άπω Ανατολή με λίγες συμφωνίες.

    Στην συνέχεια όμως η κινητικότητα αυξήθηκε καθώς ένας ικανοποιητικός αριθμός νέων φορτίων μπήκε στην αγορά με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες.

    Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ειρηνικό η αγορά συνέχισε να ενισχύεται λόγω των φορτίων άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία προς την Ινδία όπως επίσης και των Καναδικών σιτηρών προς την Κίνα με τους ναύλους στα κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού να διατηρούνται σε πλοία τύπου Kamsarmax στα επίπεδα των $12K

    Σύμφωνα με τους αναλυτές η ζήτηση αναμένεται να διατηρηθεί λόγω της έλλειψης σιτηρών από την Αμερική και των χαμηλών αποθεμάτων άνθρακα στην Ινδία. Από την άλλη, παρατηρήθηκε ικανοποιητικός αριθμός νέων φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία κυρίως προς την Ινδία και την νοτιοανατολική Ασία και με τους ναύλους στα κυκλικά ταξίδια να κυμαίνονται σε πλοία τύπου Kamsarmax στα επίπεδα των $11Κ.

    Παρόλα αυτά, η προσφορά σε φορτία άνθρακα ενδέχεται να περιοριστεί καθώς οι άσχημες καιρικές συνθήκες στην Ινδονησία αναμένεται να χειροτερέψουν. Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου το ενδιαφέρον ήταν μειωμένο και με τα FFAs να παρουσιάζουν διακυμάνσεις η κινητικότητα ήταν μειωμένη.

    Supramax/Ultramax

    Στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας το κλίμα ήταν θετικό καθώς η κινητικότητα αυξήθηκε λόγω του σημαντικού αριθμού νέων φορτίων άνθρακα και της στενότητα σε διαθέσιμο spot τονάζ.

    Αντίθετα, βόρεια, η αγορά κινήθηκε σε ηπιότερους ρυθμούς με περιορισμένο αριθμό φορτίων και με τους ναύλους στα κυκλικά ταξίδια βόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Ultramax διαθέσιμα στην Κορέα να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $ 11Κ.

    Επιπροσθέτως , στα backhaul ταξίδια παρατηρήθηκε ικανοποιητικός αριθμός φορτίων χάλυβα με τους ναύλους σε ταξίδια προς την Μεσόγειο να κυμαίνονται κοντά στα 7-8Κ ανάλογα με τις προδιαγραφές του πλοίου.

    Από την άλλη, η κινητικότητα της αγοράς από την νότιο Αφρική ήταν αρκετά μειωμένη ενώ παράλληλα από την περιοχή του Περσικού κόλπου οι ναύλοι κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα με τα πλοία τύπου Supramax σε ταξίδια προς την δυτική Ινδία να ολοκληρώνουν συμφωνίες περίπου στα $ 13Κ και προς την Άπω Ανατολή περίπου στα $ 11,500 ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό τώρα, η κινητικότητα της αγορά ήταν εξίσου μειωμένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι να παρουσιάσουν σημάδια ύφεσης με τις απαιτήσεις σε fronthaul ταξίδια να είναι λίγες ενώ παράλληλα παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμου spot τονάζ όπως επίσης και φορτίων.

    Έτσι, οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $16Κ, προς την Ευρώπη κοντά στα 15Κ και στα fronthaul (aps basis) στα μεσαία επίπεδα των $20Κ.

    Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τους αναλυτές το προσεχές διάστημα δεν αναμένεται αλλαγή του σκηνικού.

    Παράλληλα, υποτονική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ευρώπης με πολύ λίγα φορτία scrap με τους ναύλους όμως να παραμένουν σε σχετικά λογικά επίπεδα ενώ από την άλλη, σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς τον κόλπο της Αμερικής και τις ανατολικές ακτές της νοτίου Αμερικής παρουσίασαν πτώση μέχρι και $ 500 ημερησίως.

    Επίσης, σε ταξίδια προς την Μεσόγειο παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι και στα πλοία τύπου Supramax κυμάνθηκαν περίπου στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $10Κ.

    Στο μεταξύ, πτωτικά κινήθηκε και η αγορά των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής με τους ναύλους στα fronhaul ταξίδια σε πλοία τύπου Ultramax να κυμαίνονται στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $14Κ+$400Κ και στα πλοία τύπου Supramax χαμηλά των $13Κ+$325Κ.

    Πτωτικά κινήθηκε και η αγορά των Handysize με την κινητικότητα της αγοράς και στις δυο περιοχές να είναι μειωμένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι να βρεθούν υπό πίεση και ο δείκτης της κατηγορίας γενικά να κινηθεί με αρνητικό πρόσημο συμπεριλαμβανομένου και της πλειοψηφίας των βασικών διαδρομών.

    Τέλος, η αγορά του Ειρηνικού παρέμεινε αμετάβλητη και οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν κρατήθηκαν αυστηρά εμπιστευτικές.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: A. Πίττας: Και εγένετο η …EuroDry! Όλες οι λεπτομέρειες για τη νέα εταιρία του εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φ. Εμπειρίκος: Business με ελληνική ναυτιλιακή για την Aeolos και αγορά τάνκερ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Η Dorian LPG επενδύει στο μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων



    ΣΧΟΛΙΑ