• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ηπιότερες οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 2-6 Ιουλίου 2018.

    Επιβράδυνση, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, της κινητικότητας και σημάδια εποχιακής παύσης στην συνεχή, εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, ανοδική της πορεία έχει αρχίσει να παρουσιάζει η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με αποτέλεσμα ο δείκτης να υποχωρήσει κατά 2% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς τα 2/3 των κατηγοριών κινήθηκαν σε ηπιότερους ρυθμούς χωρίς όμως σημαντικές απώλειες. Τις μεγαλύτερες πιέσεις δέχθηκαν οι ναύλοι στα πλοία χωρητικότητας 5500 TEU και 6500 TEU, καθώς υποχώρησαν μέχρι και $750 ημερησίως.

    Παρόλα αυτά, αν και ο αριθμός των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων έχει αρχίσει να αυξάνεται, τα περισσότερα πρόκειται να επαναπαραδοθούν προς το τέλος του καλοκαιριού και με την τρέχουσα ζήτηση πιθανότατα η αύξηση αυτή να απορροφηθεί με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να διατηρηθούν στα παρόντα επίπεδα.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η εβδομάδα κύλισε σε ήπιους τόνους με αναφορά σε μια μόνο ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 5700 TEU τα στοιχεία του οποίου παρέμειναν εμπιστευτικά και με πληροφορίες όμως ότι η συμφωνία ήταν για περίοδο έξι μηνών και κάτω από τα επίπεδα προηγούμενων συμφωνιών.

    Επίσης, η διαθέσιμη χωρητικότητα έχει αρχίσει να μεγαλώνει με την τάση αυτή να αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες εβδομάδες.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης καθώς κάποιες πρόσφατες συμφωνίες ολοκληρώθηκαν σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα από τις αντίστοιχες προηγούμενες.

    Παρόλα αυτά, σε γενικές γραμμές η κατηγορία αυτή δείχνει να διατηρείται σε σταθερά επίπεδα και παρόλο που κάποια πλοία αναμένονται διαθέσιμα σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεν προβλέπονται δραστικές αλλαγές.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU η καμπύλη της προσφοράς/ζήτησης παρέμεινε ισορροπημένη, καθώς τα πλοία που σύντομα πρόκειται να ολοκληρώσουν υπάρχουσες ναυλώσεις ή που ήδη είναι διαθέσιμα έχουν προοπτικές να ναυλωθούν ξανά.

    Από την άλλη στην κατηγορία των 2800 TEU, υπήρξαν πληροφορίες, ειδικότερα στην περιοχή της Άπω Ανατολής, για ενδεχόμενες επαναπαραδόσεις πλοίων από υπάρχουσες ναυλώσεις δημιουργώντας κάποιες ανησυχίες στους πλοιοκτήτες.

    Παρόλα αυτά, οι αναλυτές πιστεύουν ότι το πιθανότερο είναι ότι οι ναυλωτές θα επεκτείνουν τις συμφωνίες αυτές καθώς δεν θα θελήσουν να ρισκάρουν να βρεθούν στον ανταγωνισμό της spot αγοράς χάνοντας, ειδικά στην κατηγορία αυτή, πλοία.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η αγορά παρέμεινε σε γενικές γραμμές ήπια και αυτό κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης ενώ από την πλευρά του διαθέσιμου τονάζ παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στην περιοχή της Ασίας.

    Στα πλοία χωρητικότητας 1700, η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού έδειχνε σχετικά ισορροπημένη με μερικές ναυλώσεις στην περιοχή της Καραϊβικής που ολοκληρώθηκαν κοντά στα επίπεδα των $11Κ ημερησίως και που θεωρήθηκαν ικανοποιητικά.

    Αντίθετα, στην αγορά της Ασίας παρατηρήθηκε εποχιακή μείωση της κινητικότητας, παρόλα αυτά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός πλοίου τύπου Imabari 1700 για περίοδο 7-9 μηνών στα $11Κ ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, η εβδομάδα κύλισε σε ήπιους τόνους με την αγορά να παρουσιάζει διακυμάνσεις.

    Επιπροσθέτως, στον Ειρηνικό, η κινητικότητα σε ναυλώσεις ήταν περιορισμένη καθώς παρατηρήθηκε διάσπαρτος αριθμός διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή, δυσκολεύοντας έτσι και την εξασφάλιση ικανοποιητικής απασχόλησης ειδικά σε πλοία που αναμένεται να επαναπαραδοθούν τις επόμενες εβδομάδες.

    Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου CV 1100 για περίοδο 4-5 μηνών εντός Ασίας στα $8,500 ημερησίως δηλαδή σε περίπου παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.

    Το boxshp Puelo (χωρητικότητας 6.581-teu και κατασκευής 2006) της Diana Containerships

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποιοι εφοπλιστές «πoντάρουν» στην αγορά LNG. Όλα τα ονόματα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Κ. Κωνσταντακόπουλος: Επτά πλοία για το στόλο της Costamare και πολυετή ναυλοσύμφωνα. Όλες οι λεπτομέρειες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε ελληνική ναυτιλιακή το… περιζήτητο capesize της NS United

     



    ΣΧΟΛΙΑ