• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Αυξήθηκε ο όγκος του διμερούς εμπορίου προϊόντων Ελλάδας - Ρωσίας το α’ εξάμηνο 2021


    Σε θετική τροχιά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 13-17 Νοεμβρίου 2017.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ακόμη δυσκολεύονται να βρουν απασχόληση τα μεγαλύτερα πλοία τύπου Post-Panamαx με την προσφορά του spot διαθέσιμου τονάζ να αναμένεται να αυξηθεί κατά την διάρκεια του Δεκέμβρη. Εν τω μεταξύ, στα πλοία μικρότερης χωρητικότητας των 5.500-6.000-TEU και εκείνα ευρύτερου πλάτους, η εικόνα ήταν διαφορετική με περιορισμένη την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ τον Νοέμβριο και Δεκέμβρη κάτι το οποίο, κατά την άποψη των αναλυτών, ενδεχομένως  να διατηρήσει και τις τιμές των ναύλων σε σταθερά επίπεδα.

    Στα πλοία τύπου Panamax τώρα, η κατηγορία αυτή σύμφωνα με την άποψη των ειδικών παραμένει σε μια αβέβαιη κατάσταση με αρκετά πλοία να βρίσκονται ναυλωμένα για ευέλικτες χρονικές περιόδους από όπου θα μπορούσαν όμως να επαναπαραδοθούν ανά πάσα στιγμή. Παρόλα αυτά,  παρατηρήθηκε ότι τα επίπεδα της ζήτησης παραμένουν μεγαλύτερα σε σχέση με την αντίστοιχη προσφορά σε τονάζ, κάτι που θεωρούν ότι μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από τα $7.000 ημερησίως προς την Ασία και λίγο παραπάνω στον Ατλαντικό.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 3.500-TEU, η αγορά συνεχίζει την σταθερή της πορεία με τις τιμές των ναύλων να διατηρούνται στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως στον Ατλαντικό και λίγο υψηλότερα στην Ασία. Στον Περσικό Κόλπο αναφορά έγινε για παράταση προϋπάρχουσας συμφωνίας σε δυο πλοία -το ένα τύπου SHG 3.500 για περίοδο τριών μηνών και το άλλο τύπου Hanjin 3.400- για περίοδο 5-7 μηνών στα υψηλά επίπεδα των $8.000 ημερησίως αντίστοιχα, κάτι που δεν εξέπληξε τους αναλυτές λόγω της πλήρης έλλειψης πλοίων που παρατηρήθηκε στην περιοχή.

    Παράλληλα, σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας 2.800-TEU, θετικό παρέμεινε το κλίμα στην αγορά με τους πλοιοκτήτες να προσπαθούν να διατηρήσουν τις τιμές των ναύλων της  Ασίας στα επίπεδα των $9.000 ημερησίως, ενώ οι αναλυτές αναμένουν επιβεβαίωση για επέκταση προϋπαρχουσών συμφωνιών σε ένα αριθμό πλοίων μέσα στην εβδομάδα που διανύουμε. Παρόλα αυτά, επισημαίνουν ότι μερικά διαθέσιμα spot πλοία που παρατηρήθηκαν στην Ασία φαίνεται να φρενάρουν την αγορά. Παράλληλα, στην αγορά της Ευρώπης, η εβδομάδα κύλισε σε ήρεμους ρυθμούς καθώς δεν υπήρξαν άμεσα διαθέσιμα πλοία προς ναύλωση σε αυτή την κατηγορία.

    Ως αναφορά τα πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU, την εβδομάδα που πέρασε η κινητικότητα της αγοράς επικεντρώθηκε κυρίως στο ανατολικό ημισφαίριο με αναφορά για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Naikai 2.500 με εξοπλισμό φόρτωσης που ολοκλήρωσε συμφωνία με την γνωστή Hapag-Lloyd από την Σιγκαπούρη για περίοδο 4-6 μηνών στα $8.100 ημερησίως. Επίσης αναφορές έγιναν σε άλλες συμφωνίες στην Ασία για πλοία χωρητικότητας 2.500-TEU με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται στα υψηλά επίπεδα των $8.000 ημερησίως, ενώ παράλληλα, οι αναλυτές πιστεύουν ότι οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να σπάσουν το φράγμα των $9.000 ημερησίως, καθώς η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων δείχνει να παραμένει περιορισμένη μέχρι και το τέλος του έτους.

    Σχετικά με τα πλοία χωρητικότητας των 1.700-TEU, οι τιμές των ναύλων στην Ασία έδειξαν σημάδια βελτίωσης και σε πλοία τύπου Wenchong 1.700 κυμάνθηκαν κοντά στα επίπεδα των $8.000 ημερησίως, άσχετα με το σημείο διαθεσιμότητας. Παράλληλα, στα νέα eco τεχνολογίας πλοία οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν πάνω από τα επίπεδα των $10.000 ημερησίως για πλοία με εξοπλισμό φόρτωσης, κάτι που φάνηκε από την επέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας που αναφέρθηκε σε πλοίο τύπου Wenchong MK II με εξοπλισμό φόρτωσης για περίοδο 2-4 μηνών στα $10.500 και που οι αναλυτές θεώρησαν καλή τιμή.

    Τέλος, σε σχέση με τα πλοία χωρητικότητας 700-1.100-TEU, στην κατηγορία των 700 TEU συγκεκριμένα η ζήτηση ήταν πολύ ικανοποιητική, κάτι που οι αναλυτές είχαν καιρό να δουν. Επιπροσθέτως, πιστεύουν ότι η έλλειψη διαθέσιμου τονάζ θα οδηγήσει τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα αφού οι  τελευταίες συμφωνίες ολοκληρώθηκαν λίγο πιο κάτω από τα επίπεδα των $5.000 ημερησίως και θεωρούν ότι στις επόμενες οι πλοιοκτήτες θα καταφέρουν να σπάσουν το φράγμα των $5.000 ημερησίως.

    Στην αγορά της Ασίας, οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου CV 1.100L παρέμειναν κάτω από τα επίπεδα των $6.000 ημερησίως και τα πλοία τύπου Daesun κοντά στα μεσαία επίπεδα των $7.000 ημερησίως. Εν τω μεταξύ, τα λίγο μικρότερα πλοία δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να βρουν την σωστή απασχόληση. Επιπροσθέτως, η εικόνα της αγοράς στα ταξίδια μικρών αποστάσεων και στα τροφοδοτικά (feeders) της Ευρώπης ήταν καλύτερη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η προοπτική για το επόμενο έτος δείχνει θετικότερη λόγω της συνεχούς αύξησης του όγκου που φιλτράρεται μέσω του τροφοδοτικού εμπορίου.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην Ασία ήταν σε πλοίο τύπου Hyundai 6.900 σε προέκταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για περίοδο 3-6 μηνών στα $12.500 ημερησίως και σε πλοίο τύπου Hyundai 5.000 για περίοδο 2-7 μηνών στα $7.600 ημερησίως. Επίσης σε πλοίο τύπου Daewoo 4.400 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 1-4 μηνών στα $7.000 ημερησίως και τέλος σε πλοίο Mawei 700 άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 3-6 μηνών στα $5.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως αναφορά σε συμφωνία έγινε σε πλοίο τύπου Wenchong 1.700 με εξοπλισμό φόρτωσης στην ανατολική Μεσόγειο σε παράταση προϋπάρχουσας συμφωνίας για 4-6 μήνες στα $8.000 ημερησίως και στην Ευρώπη σε πλοίο τύπου Peene 1.100L άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για περίοδο 3-5 μηνών στα $9.900 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χ. Μυλωνάς: Πωλητήριο σε δύο aframaxes του 2004 βάζει η Transmed

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νικόλας Μαρτίνος: Δυνατό comeback στα νεότευκτα για την Thenamaris

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σαρωτικές αλλαγές στον δείκτη Baltic Dry: Τι αλλάζει από το νέο έτος



    ΣΧΟΛΙΑ