• Business

    Θρίλερ με την υπόθεση του ΟΛΘ – Τι συνέβη με την πλευρά Σαββίδη

    • NewsRoom
    Σαββίδης

    Ο μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδης στην ΦΑΕ Θεσσαλονίκης για την αποπληρωμή των χρεών του ΠΑΟΚ προς το δημόσιο. Θεσσαλονίκη, Τρίτη 12 Μαΐου 2015. ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ


    Σε θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση της μεταβίβασης του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) στο επενδυτικό σχήμα υπό τον Ιβάν Σαββίδη, η οποία αναμενόταν να υπογραφεί σήμερα, καθώς παρουσιάστηκε πρόβλημα με την εγγυητική επιστολή που επρόκειτο να προσκομίσει η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει ο Ιβάν Σαββίδης. Όπως μετάδωσε πρώτο το mononews.gr, το πρόβλημα με την εγγυητική οφείλεται στο γεγονός ότι η ρωσική τράπεζα από την οποία θα λάμβανε την εγγυητική η κοινοπραξία τέθηκε υπό καθεστώς προσωρινής διαχείρισης, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να δίνει πλέον διορία-τελεσίγραφο μέχρι την Πέμπτη για να λυθεί το πρόβλημα που έχει ανακύψει.

    Σε περίπτωση αδιεξόδου, θα επιλεγεί ο δεύτερος κατά σειρά προτίμησης επενδυτής, η P&O Steam Navigation Company (DP World), που έχει έδρα το Ντουμπάι.

    Η σύνθεση του σχήματος που αναδείχτηκε ως προτιμητέος πλειοδότης περιλαμβάνει το γερμανικό fund DIEP (Deutsche Invest Equity Partners GmbH), τη γαλλική εταιρεία διαχείρισης terminals λιμένων Terminal Link και την Belterra Investments του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.

    Τη Συμφωνία Αγοραπωλησίας Μετοχών της ΟΛΘ θα υπέγραφαν από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ ο πρόεδρος του Ταμείου κ. Άρης Ξενόφος και από πλευράς της Κοινοπραξίας ο συντονιστής κ. Σωτήρης Θεοφάνης, ο οποίος και είναι νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας ειδικού σκοπού που αποκτά το μετοχικό πακέτο του 67%, δηλαδή της South East Gateway Thessaloniki.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, είχε πει προ ημερών, μιλώντας σε εκπροσώπους αμερικανικών εταιρειών για τις επενδύσεις στην Ελλάδα, ότι οι αμερικανικές εταιρείες φέρνουν διαφάνεια και υψηλά πρότυπα εταιρικής διακυβέρνησης, και απαιτούν το ίδιο και από την ελληνική πλευρά, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «έχουμε δει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα, όπως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου είναι ασαφές ποιοι είναι οι πραγματικοί ιδιώτες επενδυτές και από πού προέρχονται τα χρήματά τους».



    ΣΧΟΛΙΑ