• Business

    Θ. Βάρδας, Κ. Γεράρδος, Χ. Καλογεράκης, Α. Πεταλάς: Κυνηγώντας τα… λεφτά που περπατούν και σερφάρουν


    Τι πρέπει να κάνουν οι αλυσίδες λιανικής για να μη χάσουν το τρένο του μέλλοντος; Πώς θα κρατήσουν και θα αυξήσουν τους πελάτες τους την εποχή του διαδικτύου; Είναι απειλή η amazon; Πώς πρέπει να λειτουργούν για να  επωφεληθούν από τη νέα τεχνολογία και να αντιμετωπίσουν τους επερχόμενους ανταγωνιστές;

    Η πρόκληση για τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου είναι να καταφέρνουν να αξιοποιούν τις συνεχώς νέες δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία, να συνδυάσουν την παρουσία τους με καταστήματα και στο διαδίκτυο και να κρατούν ψηλά το επίπεδο εξυπηρέτησης του πελάτη.

    Την εμπειρία τους στην αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, μοιράστηκαν χθες οι κορυφαίοι μάνατζερς των μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων λιανικής στην εκδήλωση που διοργάνωσε ο ΣΕΛΠΕ και η Boussias Communications με θέμα “The Future of Retail: A Leaders’ Executive Dinner”. Τα δικά του μυστικά επιτυχίας μοιράστηκε  στην εκδήλωση και ο Lord Stuart Rose, Πρόεδρος της OCADΟ, της μεγαλύτερης pure online λιανεμπορικής επιχείρησης στη Βρετανία ο οποίος κατά τη θητεία του ως CEO, ηγήθηκε εντυπωσιακών turnarounds  σε λιανεμπορικούς κολοσσούς όπως τα Marks and Spencer, η Argos και το Arcadia Group.

     Θ. Βάρδας: Επιχειρήσεις που αλλάζουν και επιχειρήσεις που χάνονται

    Υπάρχουν δύο ειδών επιχειρήσεις, σημείωσε ο κ.Θεόδωρος Βάρδας, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, Βάρδας ΑΕ, τ. Πρόεδρος ΣΕΛΠΕ. Οι επιχειρήσεις που αλλάζουν και οι επιχειρήσεις που χάνονται. Αναφέρθηκε στον πατέρα του και ιδρυτή της επιχείρησης, ο οποίος, όπως είπε του έδειχνε τους περαστικούς έξω από το κατάστημα και του έλεγε ότι είναι “λεφτά που περπατάνε και πρέπει να βρεις τρόπο να έρθουν στο κατάστημα και να ψωνίσουν.” Σήμερα την εποχή του e-commerce, σημείωσε το ίδιο συμβαίνει, μόνο που πλέον τα κανάλια είναι πολλά, και ο καταναλωτής θέλει να τα χρησιμοποιεί όλα μαζί. “Ωστόσο για το λιανεμπόριο η πρόκληση είναι η ίδια, πρέπει να γνωρίζει τι θέλει να αγοράσει ο καταναλωτής, να το διαθέτει και να τον πείσει να το αγοράσει. Η τάση είναι το omni channel και πρέπει να συνδυάζεται το φυσικό με το ηλεκτρονικό κατάστημα και να αλληλοσυμπληρώνονται, γιατί αυτό ζητάει ο καταναλωτής.

    Α. Πεταλάς (Fourlis Group): «Ποτέ δεν ήταν τόσο εύκολο να βγεις και να πουλήσεις σε τόσο κόσμο άμεσα»

    Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση λιανικής για να μη χάσει το τρένο των διαρκών τεχνολογικών εξελίξεων και τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της νέας εποχής, περιέγραψε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Fourlis Group κ. Α. Πεταλάς.

    “Ποτέ δεν ήταν τόσο εύκολο να βγεις και να πουλήσεις σε τόσο κόσμο άμεσα” σημείωσε ο κ. Πεταλάς, υπογραμμίζοντας: «Αυτή ήταν η μεγαλύτερη ανατροπή που συνέβη τα τελευταία χρόνια και πρέπει να είμαστε έτοιμοι γιατί και άλλες ανατροπές θα ακολουθήσουν. Το Amazon, αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού κάθε μέρα. Μαζικά δεδομένα που με την τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να επεξεργαστούν γρήγορα και τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και εικονικής πραγματικότητας  που σύντομα θα κάνουν δυνατή την παρουσίαση των προϊόντων από μακριά. Ο retailer πρέπει να παρακολουθεί τις τάσεις για να είναι πετυχημένος».

    Επίσης τόνισε ότι το 2025 το 50% των αγοραστών θα είναι γεννημένοι μετά τη δεκαετία το 90 και η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μπορέσουν να τους καταλάβουν οι επιχειρήσεις με μεγάλα σε ηλικία στελέχη τα οποία πρέπει να καταλαβαίνουν τι θέλει η Generation Z.

    Κωνσταντίνος Γεράρδος (CEO  Πλαίσιο): «Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι η Amazon»

    “Η κουλτούρα του Πλαισίου συνδυάζει την ελαστικότητα με το δυναμισμό” σημείωσε ο επικεφαλής της Πλαίσιο κ. Κ. Γεράρδος, συμπληρώνοντας: «Είμαστε μια ελαστική ομάδα με γερά αντανακλαστικά για να αξιοποιούμε τις ευκαιρίες. Παρακολουθούμε τις τάσεις και δεν κάνουμε μακροπρόθεσμα πλάνα, είμαστε πάνω από τον καταναλωτή και κάνουμε διορθώσεις στη στρατηγική μας όποτε χρειάζεται.Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι η Amazon η οποία καταφέρνει να παραδίδει προϊόντα σε δύο ώρες. Εκεί είναι ο ανταγωνισμός, στην εξυπηρέτηση του πελάτη, ευκολία και ευχάριστη εμπειρία είναι ο στόχος και αυτά με ένα λειτουργικό κόστος τέτοιο, που θα επιτρέπουν  στην επιχείρηση να επιβιώνει».

    Χρήστος Καλογεράκης (CEO Public): «Μη φοβάστε την Amazon, ας έρθει, θα την προϋπαντήσουμε…»

    “Στα Public είχαμε 25 εκατ. επισκέπτες στο φυσικό κατάστημα και 41 εκατ. επισκέπτες στο online κατάστημα. Για μας σήμερα, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι το One Customer, δηλαδή η αξιοποίηση των δεδομένων για να γνωρίσουμε καλύτερα τον πελάτη μας και να του προσφέρουμε προσωποποιημένη υπηρεσία. Το κυρίαρχο στην εποχή μας είναι το Ο to Ο. Δηλαδή online to Offline. Ο καταναλωτής βρίσκει τί θέλει Online και έρχεται να αγοράσει offline, στο κατάστημα. Αυτές οι εξελίξεις απαιτούν από τους retailers να είναι σε εγρήγορση και εμείς είμαστε προσανατολισμένοι στο νέο μας όραμα για το retail του αύριο, και επικεντρωνόμαστε, στην εξυπηρέτηση των πελατών μας και την ανάπτυξη των ανθρώπων μας”.

    Αναφερόμενος στην Amazon, σημείωσε, “ας έρθει, θα πάμε να τους πάρουμε από το αεροδρόμιο και να τους δείξουμε τα κατατόπια”, και συνέχισε “μη φοβάστε την Amazon”. Επίσης τόνισε ότι οι αλλαγές δεν γίνονται τόσο γρήγορα, όσο τρέχει η τεχνολογία, και ως παράδειγμα ανέφερε την αγορά βιβλίου που ανθίζει, ακόμη και αν έχουν έρθει τα e-book.

    Lord Stuart Rose, Πρόεδρος της OCADΟ

    Ο κορυφαίος CEO στο λιανεμπόριο της Βρετανίας μοιράστηκε τα μυστικά του δίνοντας συμβουλές, στο ελληνικό κοινό για το πώς πρέπει να λειτουργούν.

    «Να έχετε ευελιξία, να παίρνετε ρίσκα, να κάνετε λάθη -αλλά όχι τα ίδια-, να επενδύεται στα ρίσκα, να έχετε πάντα την κοινή λογική οδηγό, να σκέφτεστε με απλό τρόπο, να μη διστάζετε να αλλάζετε γνώμη, να παίρνετε τη γνώμη των γύρω σας, να έχετε μια ομάδα ανθρώπων που εμπιστεύεστε και δεν φοβούνται να σας κριτικάρουν και να συζητάτε μαζί τους», είπε μεταξύ άλλων.

    Σχολιάζοντας την κατάσταση στην Ελλάδα, σημείωσε ότι, βλέποντας το επίπεδο και τη διάθεση των Ελλήνων λιανεμπόρων, θεωρεί ότι η κρίση είναι πίσω μας.



    ΣΧΟΛΙΑ