• Business

    Telecom Italia: Πράσινο φως για το deal των 22 δισ. ευρώ με την KKR

    • Bloomberg
    Pietro Labriola, CEO Telecom Italia (Πηγή: Reuters/Guglielmo Mangiapane)

    Pietro Labriola, CEO Telecom Italia (Πηγή: Reuters/Guglielmo Mangiapane)


    Η Telecom Italia συμφώνησε να πουλήσει το δίκτυο σταθερής τηλεφωνίας της στην KKR & Co., σε μία συμφωνία μαμούθ ύψους 22 δισ. ευρώ που υποστηρίζεται από την ιταλική κυβέρνηση.

    Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τηλεφωνίας, μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση που διήρκησε όλο το Σαββατοκύριακο, ενέκρινε την Κυριακή την πώληση του δικτύου στο αμερικανικό private equity – δηλώνοντας καθοριστικά ότι η συμφωνία δεν θα υπόκειται σε ψήφο μετόχων.

    Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει με την απόφαση παρά τη σφοδρή αντίθεση από τον μεγαλύτερο επενδυτή της, τον γαλλικό όμιλο μέσων ενημέρωσης Vivendi SE.

    Οι μετοχές της Telecom Italia σημείωσαν άνοδο έως και 5,4% το πρωί της Δευτέρας.

    Η αντίδραση της Vivendi

    Λίγα λεπτά αφότου η Telecom Italia ανακοίνωσε την έγκριση της συμφωνίας, η Vivendi επισήμανε ότι θα προσπαθήσει να την εμποδίσει, εκδίδοντας μια δήλωση που αναφέρει ότι «θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο που έχει στη διάθεσή της» για να αμφισβητήσει την απόφαση.

    Ο όμιλος μέσων μαζικής ενημέρωσης έχει ήδη ζητήσει μια έκτακτη συνέλευση των μετόχων, όπου πιθανόν να προσπαθήσει να συγκεντρώσει στήριξη για να σταματήσει την πώληση.

    Η συμφωνία θα μπορούσε να προσφέρει σανίδα σωτηρίας στην γεμάτη χρέη Telecom Italia, επιτρέποντάς της να αναδιαμορφώσει τη βασική της δραστηριότητα και να της δώσει περιθώριο να συμμετάσχει σε μελλοντικές συγχωνεύσεις και εξαγορές.

    Ο πάροχος θα μπορέσει έτσι να επικεντρωθεί στο μάρκετινγκ και την πώληση τηλεφωνικών υπηρεσιών, ενώ το δίκτυο, το οποίο διαχειρίζεται ψηφιακές, υπερευρυζωνικές λειτουργίες, θα ελέγχεται από το αμερικανικό fund υπό την επίβλεψη της ιταλικής κυβέρνησης.

    Something Must Be Done | Telecom Italia has a ladder of debt facing higher refinancing costs
    Η Telecom Italia έχει μεγάλο χρέος και αντιμετωπίζει υψηλότερο κόστος αναχρηματοδότησης

    Η KKR αποτίμησε το δίκτυο στα 18,8 δισ. ευρώ, αλλά η συνολική αξία της συμφωνίας φτάνει τα 22 δισ. ευρώ με βάση τα κέρδη που μπορούν να προκύψουν αν το δίκτυο συγχωνευθεί με αυτό της μικρότερης ανταγωνίστριας Open Fiber SpA.

    Η συμφωνία, την οποία η Telecom αναμένει να κλείσει μέχρι το καλοκαίρι του 2024, θα επιτρέψει στην εταιρεία να μειώσει το χρέος της κατά 14 δισ. ευρώ, όπως ανέφερε.

    Ανταγωνιστική αγορά

    Η συμφωνία θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για άλλες ευκαιρίες συγχωνεύσεων και εξαγορών στον ιταλικό τομέα των τηλεπικοινωνιών.

    Η Ιταλία έχει μια από τις πιο ανταγωνιστικές αγορές τηλεπικοινωνιών στον κόσμο, με μηνιαίες συνδρομές για σταθερές υπηρεσίες πλήρους οπτικής ίνας, οι οποίες συνήθως περιλαμβάνουν απεριόριστο διαδίκτυο, με τιμή από 20 έως 25 ευρώ, περίπου το ένα τέταρτο αυτού που πληρώνουν οι περισσότεροι Αμερικανοί καταναλωτές.

    Ο ανταγωνισμός έχει οξυνθεί τα τελευταία χρόνια καθώς έρχονται νέοι παίκτες – ιδίως η γαλλική Iliad SA, η οποία εισήλθε στην ιταλική αγορά κινητής τηλεφωνίας το 2018, πυροδοτώντας έναν ολοκληρωτικό πόλεμο τιμών.

    Το διοικητικό συμβούλιο της Telecom Italia δεν ενέκρινε την προσφορά της KKR για τη μονάδα υποβρυχίων καλωδίων Sparkle, παρατείνοντας έως τις 5 Δεκεμβρίου την προθεσμία για να ελεγχθεί η δυνατότητα υψηλότερης προσφοράς.

    Η εταιρεία είχε προηγουμένως αποτιμηθεί σε περίπου 1 δισ. ευρώ.

    Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας το Σαββατοκύριακο σηματοδοτεί μια νίκη για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Telecom Italia, Pietro Labriola, τον κύριο αρχιτέκτονα του σχεδίου πώλησης του δικτύου, αναφέρει το bloomberg.

    Η Telecom Italia προσπαθεί να πουλήσει το δίκτυο εδώ και μήνες.

    Aν και η εταιρεία είναι ιδιωτική, η κυβέρνηση της Μελόνι και η διοίκηση του προκατόχου της Μάριο Ντράγκι έπαιξαν καίριο ρόλο στη διαμόρφωση μιας συμφωνίας που θα επέτρεπε στο κράτος να διατηρήσει την επιρροή του.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ryanair: Θα διανείμει μέρισμα για πρώτη φορά – Άλμα κερδών στο εξάμηνο

    Black Friday: Ξεκίνησαν οι διαφημιστικές εκστρατείες – Ποια προϊόντα βρίσκονται στην αιχμή των προσφορών

    Coca Cola 3E: Πόσο έχει αυξήσει τις τιμές στα αναψυκτικά



    ΣΧΟΛΙΑ