• Business

    Aqua Carpatica: Τα σχέδια του Γιάννη Βάλβη για την Ελλάδα

    • Άννα Διανά
    Γιάννης Βάλβης, Aqua Carpatica

    Γιάννης Βάλβης


    Με έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του φυσικού μεταλλικού νερού Aqua Carpatica, και έχοντας τις πλάτες του πολυεθνικού κολοσσού της Pepsico, ο Γιάννης Βάλβης επιδιώκει να μπει «σφήνα» στους μεγάλους παίκτες στην ελληνική αγορά εμφιαλωμένου νερού.

    O πολυσχιδής επιχειρηματίας, ιδιοκτήτης του Ομίλου Βάλβη στη Ρουμανία (Valvis Holding), όπου ανήκει και το Aqua Carpatica και επικεφαλής της Carpathian Springs,  στην πρώτη του εν Ελλάδι συνάντηση με δημοσιογράφους, αναφέρθηκε στα σχέδια του για την ελληνική αγορά αλλά και τη στρατηγική συμφωνία με την Pepsico.

    Στόχος είναι η δυναμική διείσδυση του Aqua Carpatica στην ελληνική αγορά, στην οποία εισήλθε μόλις πέρυσι με αποκλειστικό αντιπρόσωπο του εν λόγω σήματος την Mantis Group.

    Αν και ο κ. Βάλβης θεωρεί την ελληνική αγορά μικρή, χαρακτηρίζοντάς την μάλιστα περίπτερο, εκτιμά ότι αν αναδειχθούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του φυσικού νερού που αναβλύζει από τις τρεις πηγές των Καρπαθίων στη Ρουμανία, θα διεκδικήσει με αξιώσεις σημαντικά μερίδια αγοράς.

    «Έχουμε στα χέρια μας ένα θαύμα της φύσης, με μηδέν νιτρικά στο ανθρακούχο και πολύ χαμηλά στο μεταλλικό νερό, ένα premium προϊόν, που είναι νούμερο ένα σε πωλήσεις στη Ρουμανία και με διεθνή παρουσία σε 16 χώρες και θέλουμε να φτάσει σε κάθε ελληνικό σπίτι» τόνισε.

    Αναφορικά με τον ανταγωνισμό στην αγορά αλλά και τις τιμές, οι οποίες είναι σχεδόν διπλάσιες από τα ελληνικά φυσικά μεταλλικά νερά, αλλά χαμηλότερες από τα εισαγόμενα, ο πρόεδρος και CEO της Carpathian Springs τόνισε ότι πρόκειται για ένα premium νερό και δεν θα μπει στον πόλεμο της τιμής και δεν θα κάνει προσφορές. Όπως είπε, είναι πρώτο σε πωλήσεις στη Ρουμανία  όπου το μέσο εισόδημα είναι χαμηλότερο από την Ελλάδα, ενώ η τιμή του είναι 20% πιο πάνω από το 2ο ακριβότερο νερό και 40% ακριβότερο από το νερό Dorna.

    Η ενίσχυση των πωλήσεων μέσα και από τα τρία κανάλια, σούπερ μάρκετ και HoReCa, είναι στις προτεραιότητες της εταιρείας. Σήμερα το Aqua Carpatica διανέμεται σε όλα τα σούπερ μάρκετ εκτός από το Lidl.

    Aqua Carpatica
    Aqua Carpatica

    Τα σχέδια για παραγωγικές επενδύσεις στην Ελλάδα

    Εκτός από το φυσικό μεταλλικό νερό στον επόμενο χρόνο σχεδιάζει την είσοδο στην εγχώρια αγορά των Aqua Carpatica Flavors. Στην αγορά της Ρουμανίας το φυσικό μεταλλικό νερό με γεύσεις θα κυκλοφορήσει στον επόμενο μήνα.

    Η Valvis Holdings με τον ετήσιο τζίρο περί τα 140 εκατ. ευρώ (τα 100 εκατ. από τη δραστηριότητα στο νερό) δραστηριοποιείται και στην παραγωγή δημητριακών και οίνου.

    Σκέψεις για παραγωγικές επενδύσεις στους τρεις αυτούς τομείς στην ελληνική αγορά υπάρχουν, αλλά είναι ακόμη στα σπάργανα, όπως είπε. Πάντως μέχρι το τέλος του χρόνου θα εισάγει το κρασί που παράγεται στη Ρουμανία με πρώτο προορισμό τη Σαντορίνη, τόπο καταγωγής του παππού του.

    Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική συνεργασία με την Pepsico, που ανακοινώθηκε στις αρχές του Αυγούστου, ο κ. Βάλβης είπε ότι δεν υπάρχει καμία ρήτρα για εξαγορά περαιτέρω ποσοστού και ότι η διατήρηση του management από τον ίδιον ήταν και η προϋπόθεση για να προχωρήσει το deal.

    Υπενθυμίζεται ότι η Pepsico μπήκε στην Carpathian Springs με ποσοστό 20%. Η πολυεθνική θα αναλάβει πλέον τη διανομή στις ΒΑ Πολιτείες των ΗΠΑ προσφέροντας ένα «τεράστιο» αριθμό από σημεία πωλήσεων, στην Πολωνία και τη Ρουμανία  ενώ αναμένεται η συνεργασία να επεκταθεί και σε άλλες χώρες εκτός από τις  16 στις οποίες σήμερα το brand έχει παρουσία. Στην ελληνική αγορά τη διανομή θα διατηρήσει ο όμιλος Mantis.

    Διαβάστε επίσης:

    Άδωνις Γεωργιάδης στο mononews: Αυτό είναι master plan για ακρίβεια και τράπεζες

    Αλ. Κρομμύδας: «Ήμουν έτοιμος να κλείσω το εργοστάσιο της Μαλαματίνα»



    ΣΧΟΛΙΑ