• Business

    Τα νέα δεδομένα στην αξιοποίηση του Αρσάκειου Μεγάρου – Ποιος Έλληνας εφοπλιστής επένδυσε στο project


    Σε ελαφρά διαφοροποίηση προχώρησε η Legendary Food όσον αφορά στο project αξιοποίησης του Αρσάκειου Μεγάρου και στα βήματα για τη δημιουργία του «Food Hall».

    Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η εταιρεία αποφάσισε προτού απευθυνθεί στο ξένο αρχιτεκτονικό γραφείο για την σχεδίαση της τελικής μορφής του κτηρίου (concept design), να διεξάγει αναλυτική μελέτη για την κατάσταση του κτηρίου και κατά πόσο μπορεί να ανταποκριθεί σε μια εκτεταμένη ανακατασκευή.

    Στο πλαίσιο αυτό, ανέθεσε στην LDK, μια από τις μεγαλύτερες μηχανολογικές εταιρείες στην Ελλάδα, στο τεχνικό γραφείο Παναγιωτόπουλου, το οποίο εξειδικεύεται στη στατικότητα διατηρητέων κτηρίων και σε μια ακόμη ελληνική αρχιτεκτονική εταιρεία την εκπόνηση μελέτης, η οποία μεταξύ άλλων θα αποτυπώνει με ακρίβεια σε ποια σημεία του κτηρίου μπορεί να γίνουν παρεμβάσεις, το ακριβές καθεστώς των στοών και που μπορεί να τοποθετηθούν τραπεζοκαθίσματα και πάγκοι για την πώληση προϊόντων καθώς και ποια πατάρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν κύριοι χώροι, χωρίς να χρειαστούν στατικές ενισχύσεις.

    Ενισχύσεις που θα μπορούσαν να εκτοξεύσουν το κόστος και να εκτροχιάσουν το χρονοδιάγραμμα. Υπολογίζεται ότι η μελέτη θα είναι έτοιμη σε περίπου τρεις εβδομάδες από σήμερα. Στόχος της συγκεκριμένης κίνησης, όπως εξηγούν πηγές με γνώση της υπόθεσης είναι να δοθεί στο αρχιτεκτονικό γραφείο στο Λονδίνο πλήρης ενημέρωση για τους περιορισμούς που υπάρχουν στο κτήριο, προκειμένου να ξεκινήσει να καταστρώνει το σχέδιο για την τελική μορφή του «Food Hall».

    Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως η κρίση του κορονοϊού προς στιγμήν δεν επηρεάζει το project, τονίζοντας πως στη χειρότερη περίπτωση θα καθυστερήσει την έναρξή του, η οποία είναι προγραμματισμένη για τον Σεπτέμβριο του 2021.

    «Δεν υπάρχει κάποιο θεμελιώδες ρίσκο», σημειώνουν χαρακτηριστικά, σπεύδουν ωστόσο να προσθέσουν πως εφ’ όσον η επιδημία και τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα επεκταθούν περαιτέρω τότε ενδεχομένως να επηρεασθεί και το χρονοδιάγραμμα καθώς και κάποια σημεία του σχεδίου.

    Στο μεταξύ, η εταιρεία ολοκλήρωσε πρόσφατα ΑΜΚ ύψους περίπου 3 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας σύμφωνα με πληροφορίες εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο η εφοπλιστική οικογένεια Οικονόμου, μια χαμηλού προφίλ οικογένεια Ελλήνων εφοπλιστών με μακροχρόνια παρουσία στον χώρο της ναυτιλίας, συνεισφέροντας ποσό 1,25 εκατ. ευρώ.

    Όσον αφορά στο ενδεχόμενο νέας ΑΜΚ αναφέρουν πως εξετάζεται να μετατεθεί σε μεταγενέστερη φάση καθώς δεν υπάρχουν ζητήματα ρευστότητας.

    Υπενθυμίζεται πως η Legendary Foods μίσθωσε τους χώρους του Αρσακείου Μεγάρου από την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για 37 χρόνια, έναντι 1,2 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Είχε προηγηθεί διεθνής διαγωνισμός, τον οποίο και κέρδισε. Η σχετική σύμβαση μίσθωσης υπογράφηκε στις 22 Ιουλίου 2019.

    Στόχος της Legendary Foods είναι να μετατρέψει το Αρσάκειο Μέγαρο στον δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό προορισμό στην Αθήνα. Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας.

    Υπολογίζεται ότι από τη λειτουργία του «Food Hall» στο Αρσάκειο θα δημιουργηθούν 500 άμεσες και 5.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

    Οι ιδρυτές της Legendary Food είναι ο επιχειρηματίας Άρης Κεφαλογιάννης, ο οποίος εκτελεί και χρέη CEO, δυο πρώην τραπεζικοί, ο Βαγγέλης Κοντζιάς και ο Παναγιώτης Τριανταφυλλόπουλος καθώς και ο διεθνούς φήμης brand manager Πήτερ Οικονομίδης.



    ΣΧΟΛΙΑ