• Business

    Πλαίσιo: Τα εντεινόμενα προβλήματα των Γιώργου και Κώστα Γεράρδου

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Γιώργος Γεράρδος, επικεφαλής ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS.


    «Δύσκολες μέρες», όπως όλα δείχνουν, διανύει η εμβληματική σειρά προϊόντων της Πλαίσιο, Turbo X.

    Η μάρκα που συνδέθηκε όσο τίποτα άλλο με την εταιρεία της οικογένειας Γεράρδου υφίσταται μεγάλη πίεση από τα αντίστοιχα κινέζικα προϊόντα.

    Φορητοί υπολογιστές, smart phones και tablets της σειράς Turbo X αδυνατούν να σταθούν στον ανταγωνισμό και να ακολουθήσουν τις κινέζικες εταιρείες, οι οποίες επενδύουν στις χαμηλές τιμές.

    Όπως εξήγησε ο ιδρυτής και πρόεδρος της Πλαίσιο, Γιώργος Γεράρδος  στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, αυτό οφείλεται στο γεγονός πως η εταιρεία αγοράζει ακριβότερα κάποια εξαρτήματα καθώς επίσης και το λογισμικό σε αντίθεση με τους Ασιάτες ανταγωνιστές της, τονίζοντας μάλιστα πως αυτή την στιγμή είναι σε εξέλιξη μεγάλος πόλεμος (υπονοώντας προφανώς τις τιμές).

    Πάντως, για τις χαμηλές επιδόσεις της σειράς Turbo X που μετρά πάνω από τρεις δεκαετίες ζωής οι υπεύθυνοι της Πλαίσιο θα πρέπει να αναζητήσουν και αλλού τους λόγους. Κάποιοι υποστηρίζουν πως πέρα από τις τιμές, ευθύνεται και το «after sale service» (η εξυπηρέτηση μετά την πώληση).

    Παρ’ ότι η διοίκηση δείχνει να εστιάζει στην ποιότητα της εξυπηρέτησης, εντούτοις αυτό δεν αποτυπώνεται πάντοτε στην πράξη.

    Αρκετοί καταναλωτές δηλώνουν απογοητευμένοι για την αντιμετώπιση που έτυχαν, σημειώνοντας πως περίμεναν από μια τόσο μεγάλη εταιρεία με μακρά πορεία στην αγορά να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες.

    Τελικά, προς μεγάλη τους απογοήτευση διαψεύσθηκαν, αφού όχι μόνο δεν κατάφεραν να βρουν λύση στο πρόβλημα, αλλά διαπίστωσαν πως ήταν σαν να απευθύνονται σε «ώτα μη ακουόντων».

    Για αυτό, και παρ’ ότι θέλουν να στηρίξουν και να εμπιστευθούν ελληνικές εταιρείες ειδικά σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία εμφανίζονται αρκετά επιφυλακτικοί απέναντι στη συγκεκριμένη μάρκα.

    12.500 παραγγελίες την ημέρα

    Στον αντίποδα, η εταιρεία φαίνεται πως ξεπέρασε επιτυχώς τον σκόπελο του lockdown και ανταπεξήλθε στην έκρηξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Πλαίσιο, Κώστα Γεράρδο, στη διάρκεια των 47 ημερών του lockdown εξυπηρετήθηκαν συνολικά 330.000 παραγγελίες (!), οι οποίες σε ποσοστό 90% παραδόθηκαν μέσα σε 2 με 3 ημέρες χάρη στον καλό συντονισμό των διαφόρων τμημάτων αλλά στις υποδομές που διαθέτει ο όμιλος.

    Οι αποθήκες σε Μαγούλα και Μάνδρα αλλά και ο ιδιόκτητος στόλος των 90 φορτηγών έπαιξαν καταλυτικό ρόλο. Μάλιστα, περίπου το 30% με 40% των παραγγελιών αυτών παραδόθηκαν στους καταναλωτές από τα ιδιόκτητα φορτηγά. Βέβαια, όπως παραδέχθηκε ο κ. Γεράδρος, χρειάστηκε να επιστρατευθούν και εταιρείες ταχυμεταφορών, μεταξύ των οποίων και η Speedex, προκειμένου να ανταπεξέλθει στην έκρηξη της ζήτησης (από 3.500 παραγγελίες την ημέρα έφθασαν στις 12.500).

    Ωστόσο, η καταναλωτική φρενίτιδα που κυρίευσε τους πολίτες στην καραντίνα (πάνω από 35.000 κλήσεις την ημέρα και σχεδόν 7,7 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες στο e-shop), δεν στάθηκε ικανή για να καλυφθούν όλες οι απώλειες της αλυσίδας από το κλείσιμο των 24 φυσικών καταστημάτων της.

    Συγκεκριμένα, η Πλαίσιο κατέγραψε μείωση πωλήσεων 20% στο lockdown.

    «Έμφαση στα έξοδα»

    Όσον αφορά στην πορεία της εταιρείας μετά την επαναλειτουργία των καταστημάτων, ο κ. Κ. Γεράρδος σημείωσε πως παρατηρείται αυξημένη προσέλευση καταναλωτών ενώ και οι online παραγγελίες συνεχίζουν ανοδικά, αν και με αισθητά χαμηλότερους ρυθμούς.

    Αναγνώρισε ωστόσο πως υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα για την εξέλιξη της ζήτησης καθώς υπάρχουν πολλοί παράμετροι που μπορεί να επηρεάσουν, μεταξύ των οποίων και το ενδεχόμενο νέας έξαρσης του κορονοϊού.

    Το μόνο σίγουρο, τόνισε, είναι πως η εταιρεία συνεχίζει να εστιάζει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των καταναλωτών, αλλά και στο κόστος, παρ’ ότι είναι ήδη αρκετά «νοικοκυρεμένη επιχείρηση».

    Μάλιστα, ο Γιώργος Γεράρδος  σημείωσε ότι τα θεμελιώδη της Πλαίσιο της επιτρέπουν να αντέξει στην πίεση για πολύ μεγάλο διάστημα ενώ επεσήμανε πως όλα τα καταστήματα του δικτύου παραμένουν κερδοφόρα, παρά την αλματώδη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων.

    Ιδιαίτερη αναφορά τέλος έγινε και στα κυβερνητικά μέτρα για την στήριξη των επιχειρήσεων, με τον κ. Κώστα Γεράρδος να λέει πως η κυβέρνηση κινείται στη σωστή κατεύθυνση ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι η ύφεση θα είναι παροδική και πως θα υπάρξει ταχύτατη ανάκαμψη.

    Να σημειωθεί πως η εταιρεία αξιοποίησε τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης, θέτοντας σε αναστολή το 47% του προσωπικού της (περίπου 660 άτομα με βάση τα στοιχεία του 2019).



    ΣΧΟΛΙΑ