• Business

    Τα άγνωστα ρολόγια πολυτελείας που κοστίζουν κατά μέσο όρο 250.000 δολάρια

    • Bloomberg
    O Ραφαέλ Ναδάλ με ρολόι Richard Mille πηγή: Richard Mille

    O Ραφαέλ Ναδάλ με ρολόι Richard Mille πηγή: Richard Mille


    Μπορεί τα ρολόγια Richard Mille να μην είναι ευρέως γνωστά, ωστόσο, έχουν αναδειχθεί σε ισχυρό σύμβολο πλούτου, για όποιους μπορούν να τα αναγνωρίσουν.

    Η γαλλική εταιρεία παράγει μόνο περίπου 5.300 ρολόγια ετησίως, που κοστίζουν κατά μέσο όρο 250.000 δολάρια, σύμφωνα με το bloomberg.

    Eίναι σχεδιασμένα ώστε να αντέχουν σε υψηλές δυνάμεις βαρύτητας, τα φορούν αθλητές των αγώνων Formula 1, των τουρνουά γκολφ και των ιστιοπλοϊκών αγώνων.

    Επίσης, κοσμούν τους καρπούς μουσικών, όπως των Pharrell Williams και Ice-T.

    Τα ρολόγια Richard Mille είναι αυθεντικά, πρωτότυπα και κατασκευασμένα από υλικά υψηλής ποιότητας όπως το τιτάνιο και τα ανθρακονήματα.

    Σε λίγο περισσότερο από δύο δεκαετίες, το brand Richard Mille κατάφερε από το πουθενά να εισχωρήσει στις έξι κορυφαίες μάρκες ρολογιών με βάση τις πωλήσεις, με τα έσοδα της να αυξάνονται κατά 15% το 2022, στα 1,3 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (1,5 δισεκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley του 2023.

    Συγκριτικά, η Audemars Piguet -που ιδρύθηκε το 1875- παράγει 50.000 ρολόγια ετησίως με μέση τιμή 51.000 δολάρια το καθένα, και κατέγραψε ετήσιες πωλήσεις 2,27 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022, σύμφωνα με την έκθεση.

    «Ενώ το εμπορικό σήμα Richard Mille, ιδρύθηκε το 2001, οι ιδρυτές της είχαν ένα πολύ σαφές όραμα», αναφέρει η έκθεση της Morgan Stanley. «Η επιτυχία του τις τελευταίες δύο δεκαετίες δεν έχει αντίστοιχη στην ελβετική βιομηχανία ρολογιών».

    Αυτό το καλοκαίρι πραγματοποιήθηκε σειρά εκδηλώσεων για την προώθηση του brand, με το εμπορικό σήμα Richard Mille να βρίσκεται ξαφνικά παντού -τουλάχιστον ανάμεσα στους πλούσιους- παρά τη σχετική σπανιότητα των ρολογιών του.

    Τώρα η εταιρεία θα διαθέσει επίσημα προς πώληση αυτό το μήνα το RM UP-01 Ferrari – το λεπτότερο μηχανικό ρολόι στη Γη – στην τιμή σχεδόν 2 εκατομμυρίων δολαρίων.

    RM UP-01 Ferrari, πηγή: Richard Mille

    Ένα πρωτότυπο είχε ήδη φορεθεί από τον εκπρόσωπο της μάρκας, τον Pharrell, τον Ιούνιο στην επίδειξη μόδας του Louis Vuitton στο Παρίσι.

    Η ιστορία του Richard Mille

    Ο συνιδρυτής της μάρκας, Richard Mille, ξεκίνησε την καριέρα του τη δεκαετία του 1970 στην γαλλική boutique ωρολογοποιία Finhor (η οποία απορροφήθηκε από τον ανενεργό πλέον γαλλικό όμιλο Matra).

    Μετά από χρόνια στη βιομηχανία, ο Mille ήθελε να ακολουθήσει την δική του πορεία, φτιάχνοντας ένα ρολόι που θα σπάσει το status quo, επισημαίνει ο Alexandre Mille, παγκόσμιος εμπορικός διευθυντής της εταιρείας και γιος του Richard.

    Ο πρεσβύτερος Mille άντλησε έμπνευση από τις αγωνιστικές μηχανές F1 και συνέδεσε την ταυτότητα της μάρκας με τα σπορ αυτοκίνητα.

    Συνεργάστηκε με τον συνιδρυτή Dominique Guenat για να δημιουργήσουν το πρώτο ρολόι, το RM 001 Tourbillon, που κυκλοφόρησε το 2001. Κατασκευάστηκαν μόνο 17 τεμάχια.

    Το ρολόι τράβηξε αμέσως την προσοχή, σε μεγάλο βαθμό λόγο της τιμής των 135.000 δολαρίων και των υλικών του, όπως το τιτάνιο.

    Το πρώτο ρολόι περιλάμβανε ένα δυναμόμετρο, το οποίο μετρά τη ροπή, και έναν δείκτη ροπής. Είχε απόθεμα ισχύος 72 ωρών, σε σύγκριση με το τυπικό των 48 ωρών, σύμφωνα με την εταιρεία.

    RM 001 Tourbillon, το πρώτο ρολόι που λάνσαρε η εταιρεία Richard Mille.Πηγή: Richard Mille
    RM 001 Tourbillon, το πρώτο ρολόι που λάνσαρε η εταιρεία Richard Mille Πηγή: Richard Mille

    Ο Oliver Müller, ο ιδρυτής της LuxeConsult με έδρα την Ελβετία, θυμάται πώς αυτό το ρολόι συγκλόνισε τη βιομηχανία.

    «Η τιμή ήταν τόσο απίστευτα υψηλή που πολλοί άνθρωποι σοκαρίστηκαν και ρώτησαν τον κ. Mille, «Γιατί να πουλάς ακόμη και πάνω από την Patek Philippe, η οποία εξακολουθεί να θεωρείται η Rolls-Royce της ωρολογοποιίας;»

    Με εκείνον να απαντά: «Πολύ εύκολα, γιατί δεν ανταγωνιζόμαστε με την Patek Philippe, ούτε με κανέναν άλλο».

    Αυτές τις μέρες η ίδια σπανιότητα, ο σχεδιασμός και οι υψηλές τιμές το έχουν καταστήσει σύμβολο κύρους.

    Η μάρκα έχει γίνει γνωστή ως «η χειραψία του δισεκατομμυριούχου», λέει ο Eric Wind, επικεφαλής της Wind Vintage, αντιπροσώπου στο Παλμ Μπιτς της Φλόριντα.

    Στο επίκεντρο η ανθεκτικότητα, η χρησιμότητα και ο σχεδιασμός

    Όταν ο Richard Mille ξεκίνησε την εταιρεία, πήγαινε σε συνέδρια και πετούσε το ρολόι στο πεζοδρόμιο για να δείξει ότι δεν θα σπάσει.

    Στόχος του ήταν να φτιάξει ένα κομψό ρολόι που να είναι ανθεκτικό, κάτι που να αντέχει τα πάντα, λέει ο Alexandre Mille.

    Τα ρολόγια είναι ελεγμένα, υποβάλλονται σε μικρούς και μεγάλους κραδασμούς, καθώς και δοκιμές υπεριώδους ακτινοβολίας και υγρασίας, λέει η εταιρεία.

    Η δοκιμή μπορεί να είναι «πολύ σκληρή», σύμφωνα με ένα από τα βιβλία του brand, το Monographie II. Τα πρωτότυπα ρολόγια θα χτυπηθούν από όλες τις πλευρές, όλες τις γωνίες και όλες τις θέσεις.

    «Όταν το βάζεις στον καρπό σου, εφαρμόζει τέλεια», λέει ο Alexandre. “[Μπορείτε] να δείτε κάθε κομμάτι του ρολογιού.”

    Ο Richard Mille και ο Guenat ήθελαν επίσης τα προϊόντα τους να είναι πραγματικά χρήσιμα για τους αθλητές.

    Για παράδειγμα, το ρολόι RM 055 Bubba Watson διαθέτει αισθητήρα G-force που μπορεί να μετρήσει την ισχύ της κίνησης ενός παίκτη γκολφ.

    Γιατί είναι τόσο υψηλές οι τιμές

    Από τη μία πλευρά, ένα Richard Mille είναι ένα εξαιρετικά υψηλής ποιότητας ρολόι.

    Η κατασκευή του περιλαμβάνει πολύ μικρές και με μεγάλη ακρίβεια κινήσεις -για τον βασικό κινητήρα του ρολογιού- με φινιρίσματα και υλικά υψηλής ποιότητας. Και κατασκευάζονται σε μικρές παρτίδες, οπότε ο ωρολογοποιός δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τις ποσότητες κλίμακας.

    Από την άλλη πλευρά, το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε για ρολόγια που κοστίζουν ένα κλάσμα της τιμής του Richard Mille.

    Η εταιρεία έχει κάνει συμφωνίες για να εξασφαλίσει ορισμένα υλικά, όπως το Carbon TPT με λεπτό φύλλο, που κατασκευάζεται από την ελβετική μάρκα North Thin Ply Technology.

    Ο Richard Mille έχει τα αποκλειστικά δικαιώματα μεταξύ των ωρολογοποιών για το υλικό, το οποίο έχει στρώματα από ανθρακονήματα, καθιστώντας το ελαφρύ και ισχυρό, λέει η εταιρεία.

    Αξίζει; Εξ ορισμού, αξίζει τον κόπο γιατί ο κόσμος το πληρώνει.

    Ποιος φοράει ρολόγια Richard Mille

    Η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασίες με κυρίαρχους παίκτες στον αθλητισμό, συμπεριλαμβανομένης μιας που ξεκίνησε το 2010 με τον Rafael Nadal.

    Ο οδηγός της Ferrari της Formula 1 Charles Leclerc φορά αποκλειστικά ρολόγια Richard Mille.

    Άλλοι αθλητές που αγαπούν τα Richard Millie είναι οι παίκτριες του γκολφ Cristie Kerr και Diana Luna, οι σκιέρ Alexis Pinturault και Johannes Thingnes Boe, καθώς και οι επαγγελματίες ιππείς Carlos Hank Guerreiro και Flore Giraud.

    Επίσης, ηθοποιοί όπως η βραβευμένη Michelle Yeoh και ο Kendall Roy από το Succession.

    Όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fanatics Inc. Michael Rubin πραγματοποίησε το ετήσιο πάρτι του στις 3 Ιουλίου στα Χάμπτονς, ρολόγια Richard Mille αξίας εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων εντοπίστηκαν εκεί.

    Ο ράπερ Travis Scott φορούσε το RM 69. Ο σταρ του NBA James Harden είχε το RM 40-01, ενώ ο ράπερ French Montana έδειχνε το RM 35-02 που φορούσε.

    Διαβάστε ακόμη:

    Συνεχίζεται η πτώση των τιμών στα μεταχειρισμένα Rolex και Patek Philippe – Άνοδος για τα ρολόγια Cartier

    Nick Hayek (CEO Swatch Group): Το MoonSwatch είχε καλύτερες επιδόσεις τον Ιούλιο στην αγορά ελβετικών ρολογιών

    Πολυτελή, μοναδικά και πανάκριβα – Μια δημοπρασία με τα εντυπωσιακότερα ρολόγια του κόσμου



    ΣΧΟΛΙΑ