Η πιο θανατηφόρα αεροπορική τραγωδία στην Ινδία εδώ και πάνω από μια δεκαετία αναμένεται να προκαλέσει σοκ στον κλάδο της αεροπορικής ασφάλισης και να ενεργοποιήσει μία από τις πιο δαπανηρές αποζημιώσεις της χώρας, η οποία εκτιμάται σε περίπου 475 εκατομμύρια δολάρια.

«Αυτές οι απαιτήσεις για αποζημιώσεις θα μπορούσαν να είναι από τις μεγαλύτερες στην ιστορία της Ινδίας», δήλωσε ο Ramaswamy Narayanan, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της General Insurance Corporation of India, μιας από τις εταιρείες που έχουν παράσχει κάλυψη στην Air India.

1

Η απαίτηση για το κύτος και τον κινητήρα του αεροσκάφους εκτιμάται σε περίπου στα 125 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τον Narayanan.

Παράλληλα, εκτιμά ότι οι πρόσθετες απαιτήσεις αστικής ευθύνης, θα ανέλθουν σε περίπου 350 εκατομμύρια δολάρια.

Το ποσό είναι υπερτριπλάσιο του ετήσιου ασφαλίστρου για την αεροπορική βιομηχανία στην Ινδία το 2023, σύμφωνα με την GlobalData.

Οι οικονομικές επιπτώσεις της συντριβής του Boeing 787 στην πτήση AI-171 με προορισμό το Λονδίνο, που κόστισε τη ζωή σε 241 επιβαίνοντες και άλλους, καθώς έπεσε σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή του Αχμενταμπάντ στη δυτική Ινδία την Πέμπτη, θα επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια αγορά ασφάλισης στον τομέα της αεροπορίας.

Είναι επίσης πιθανό να καταστήσει την ασφάλιση πιο δαπανηρή για τις αεροπορικές εταιρείες στην Ινδία.

Τα ασφάλιστρα σε ολόκληρο τον κλάδο της αεροπορίας αναμένεται να αυξηθούν στην Ινδία, είτε τώρα είτε κατά τη στιγμή της ανανέωσης των συμβολαίων, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg από άτομα που γνωρίζουν το θέμα.

Όσον αφορά την αποζημίωση της ασφαλιστικής εταιρείας Air India, τα συνολικά ποσά θα μπορούσαν να αυξηθούν, καθώς στο δυστύχημα σκοτώθηκαν ξένοι υπήκοοι, και αυτές οι αποζημιώσεις θα υπολογιστούν σύμφωνα με τους κανόνες που ισχύουν στις αντίστοιχες δικαιοδοσίες τους, ανέφεραν οι πηγές, οι οποίες ζήτησαν να μην κατονομαστούν.

Οι ασφαλιστές θα διευθετήσουν πρώτα την απαίτηση για το αεροσκάφος και στη συνέχεια τις απαιτήσεις για αστική ευθύνη, σύμφωνα με τον Narayanan, αλλά σημείωσε ότι «Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να διευθετηθούν οι απαιτήσεις αστικής ευθύνης».

Ένας εκπρόσωπος της Air India δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Σε γενικές γραμμές, οι εγχώριες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν εκχωρήσει περισσότερο από το 95% των άμεσα εγγεγραμμένων ασφαλίστρων τους για ασφάλιση αεροπορίας σε παγκόσμιους αντασφαλιστές.

Λόγω αυτού, «το οικονομικό βάρος θα βαρύνει κυρίως τους διεθνείς αντασφαλιστές, οδηγώντας σε σκλήρυνση της αγοράς αντασφάλισης και ασφάλισης στη αεροπορία», δήλωσε σε ανακοίνωση τη Δευτέρα ο Swarup Kumar Sahoor, ανώτερος αναλυτής ασφαλίσεων στην GlobalData.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι αδιανόητο είναι το πόρισμα της AAIB (Ανεξάρτητη Αρχή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας) για τη συντριβή του Boeing.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το δυστύχημα προκλήθηκε από μηχανική αστοχία στο κάθισμα του κυβερνήτη τη στιγμή της απογείωσης.

Διαβάστε επίσης: 

Victoria’s Secret: Αναμένεται πλήγμα $20 εκατ. στο τρίμηνο – Ποιοι πιέζουν για αλλαγές στο ΔΣ

Estée Lauder: Πέθανε ο επίτιμος πρόεδρος Leonard A. Lauder – Οραματιστής, καινοτόμος και φιλάνθρωπος

Renault: «Πισωγύρισμα» για την εταιρεία η αποχώρηση του CEO – Βουτιά για τη μετοχή