• Business

    Στην ΕΔΕΥ περνάει η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων- Τι προβλέπεται για το ποσοστό των ΕΛΠΕ

    • NewsRoom

    Γιάννης Μπασιάς


    Στην Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ) περνάει η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων, το τρίτο τμήμα της ΔΕΠΑ σύμφωναμε  σχετική τροπολογία που κατατέθηκε στο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ χωρίζεται σε τρεις εταιρείες τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, τη ΔΕΠΑ Υποδομών και τη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων. Οι πρώτες δύο βρίσκονται στην πρώτη φάση της ιδιωτικοποίησής τους, καθώς έχει γίνει η πρόσκληση ενδιαφέροντος και έχουν εκφράσει ενδιαφέρον πλειάδα επενδυτών.

    Σύμφωνα με το σχεδιασμό η ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων θα παραμείνει στο Δημόσιο και πλέον προβλέπεται ότι θα απορροφηθεί από την  ΕΔΕΥ. Η ΕΔΕΥ Α.Ε. έχει ως μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο (100%) και διαχειρίζεται τα δικαιώματα του Ελληνικού Δημοσίου σχετικά με την έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων ανά την Ελληνική Επικράτεια.  Είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης του αρχείου δεδομένων της χώρας που περιλαμβάνει δεδομένα 179 γεωτρήσεων, σύγχρονα θαλάσσια γεωφυσικά δεδομένα δύο διαστάσεων, επανεπεξεργασμένα χερσαία και θαλάσσια γεωφυσικά δεδομένα δύο και τριών διαστάσεων παλαιοτέρων ετών, τόσο σε περιοχές αποδεδειγμένων πετρελαϊκών συστημάτων όσο και λιγότερο έως πρακτικώς ανεξερεύνητες.

    Στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων ανήκουν έργα όπως οι συμμετοχές στον ελληνοβουλγαρικό αγωγό φυσικού αερίου, τον αγωγό EastMed που σχεδιάζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου προς την Δ.Ευρώπη μέσω Ελλάδας.

    Υπενθυμίζεται επίσης ότι ποσοστό 35% στη ΔΕΠΑ κατέχουν τα ΕΛΠΕ και επομένως και στη ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων. Η ΕΔΕΥ  θα  προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την απόκτηση του μεριδίου 35% που ανήκει σήμερα στα ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων.

    Η τροπολογία λύνει μια ακόμη εκκρεμότητα σε σχέση με την διπλή αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ που βρίσκεται σε εξέλιξη και η οποία προβλέπει την πώληση πλειοψηφικών ποσοστών της ΔΕΠΑ Υποδομών και της ΔΕΠΑ Εμπορίας με ταυτόχρονη διατήρηση στο δημόσιο του σκέλους των διεθνών έργων, δηλαδή των συμμετοχών της ΔΕΠΑ στην ελληνοϊταλική κοινοπραξία IGI Poseidon ήτοι τους αγωγούς Poseidon (Ελλάδα Ιταλία) IGB (Ελλάδα Βουλγαρία) και EastMed (Κύπρος, Κρήτη, Ηπειρωτική Ελλάδα).

    ΔΕΠΑ Υποδομών

    Αν και ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ σε τρία τμήματα έχει αποφασιστεί με νόμο από τα τέλη του 2019, οι τυπικές διαδικασίες είναι σε εξέλιξη. Η σύσταση της ΔΕΠΑ Υποδομών, που είναι πρώτη στη σειρά των αποκρατικοποιήσεων, ολοκληρώθηκε πριν λίγες ημέρες.

    Ο διαγωνισμός για ΔΕΠΑ Υποδομών βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης των φακέλων και εκτιμάται ότι θα μπορούσε να προχωρήσει νωρίτερα σε σχέση με το διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας καθώς τα έσοδα της ΔΕΠΑ Υποδομών είναι σταθερά και ρυθμιζόμενα (ταρίφες δικτύου διανομής φυσικού αερίου).



    ΣΧΟΛΙΑ