• Business

    Στ. Ξενάκης (Kayak): «Θα διπλασιάσουμε την Chillbox μέσα σε ένα χρόνο – Στόχος τα 80 καταστήματα στο τέλος του 2021»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Contributor


    Υψηλούς στόχους για την Chillbox θέτει η Kayak, μετά την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από το fund NBGI της Εθνικής Τράπεζας.

    Η ελληνική εταιρεία παραγωγής και διάθεσης ποιοτικού παγωτού σχεδιάζει την ταχύτατη ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της Chillbox από την επόμενη χρονιά, μέσα από ένα ελκυστικό πακέτο συστήματος δικαιόχρησης (franchise) και ταυτόχρονα τον υπερδιπλασιασμό των εσόδων της. Όπως αναφέρει μιλώντας στο mononews.gr ο γενικός διευθυντής της kayak, Στέλιος Ξενάκης, η εταιρεία της οικογένειας Σταυρίδη φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα δίκτυο 80 καταστημάτων από 40 που είναι σήμερα, ανεβάζοντας τον τζίρο σε περίπου 5 εκατ. ευρώ από περίπου 2 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019 και τα EBITDA σε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.

    Ο κ. Ξενάκης χαρακτηρίζει εφικτή την υλοποίηση του παραπάνω πλάνου χάρη στην υιοθέτηση ενός ευέλικτου και δελεαστικού πακέτου franchise προς τους υποψήφιους συνεργάτες (franchisees). «Μέσα από ένα εύχρηστο και αρκετά δελεαστικό μοντέλο που θα εξασφαλίζει την κερδοφορία φιλοδοξούμε να βρούμε καινούριους συνεργάτες», σημειώνει χαρακτηριστικά για να προσθέσει πως το συνολικό κόστος για τους εν δυνάμει συνεργάτες δεν θα υπερβαίνει τις 40.000 ευρώ.

    Επιπλέον, θα επιτρέπεται και η λειτουργία μικρότερων καταστημάτων που θα κυμαίνονται από 15 τμ. μέχρι 40 τμ., τα οποία μπορεί να βρίσκονται και σε λιγότερο εμπορικά σημεία. Η ραγδαία ανάπτυξη, διευκρινίζει ο κ. Ξενάκης, θα υλοποιηθεί μέσα στο 2021 καθώς φέτος θα είναι χρονιά συντήρησης. Η αβεβαιότητα και οι δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, σημειώνει υποχρεώνουν σε στάση αναμονής έως ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με την ανάκαμψη.

    Σχέδια υπάρχουν και για το εξωτερικό, όπου η Chill box έχει ακόμη κάποια ενεργά καταστήματα. Σύμφωνα με τον κ. Ξενάκη, η επέκταση εκτός συνόρων βρίσκεται στη φάση του ριζικού ανασχεδιασμού καθώς προτεραιότητα στην παρούσα φάση είναι το νοικοκύρεμα της παρουσίας στις διεθνείς αγορές, όπου τα φιλόδοξα σχέδια της προηγούμενης διοίκησης δεν ευοδώθηκαν. Αναφερόμενος στο χρονικό της εξαγοράς, το στέλεχος της Kayak υπογραμμίζει πως η αρχική προσέγγιση και συζητήσεις με την Εθνική Τράπεζα ξεκίνησαν στις αρχές του έτους και ολοκληρώθηκαν παρά το ξέσπασμα της πανδημίας, αφού υπάρχει μακροπρόθεσμη στρατηγική στόχευση πίσω από την κίνηση. «Πρόκειται για μια φυσική εξέλιξη στο πλαίσιο της ανάπτυξής μας, αφού δραστηριοποιούμαστε στον χώρο του παγωτού. Θέλουμε να εξελίξουμε την Chill box», επισημαίνει.

    Φιλόδοξα πλάνα υπάρχουν και για την επένδυση στα «Κρητικά Παγωτά». Πρόκειται για ένα σύγχρονο παρασκευαστήριο παγωτού, το οποίο χρησιμοποιεί αποκλειστικά κατσικίσιο γάλα Κρήτης. Είναι μια τάση, όπως λέει ο κ. Ξενάκης που κερδίζει διαρκώς έδαφος μεταξύ των καταναλωτών και παράλληλα έχει σημαντικές προοπτικές, τονίζοντας πως έχει κατοχυρωθεί ήδη και το brand που θα χρησιμοποιεί, το οποίο είναι το «Goat it». Τα προϊόντα της «Κρητικά Παγωτά» ήταν προγραμματισμένο να διατεθούν αρχικά στα πολυτελή ξενοδοχεία, ωστόσο με δεδομένη την επίπτωση του κορονοϊού στον τουρισμό σχεδιάζεται να ενταχθούν κάποιοι κωδικοί στα καταστήματα Kayak και Chillbox ενώ δεν αποκλείεται στο μέλλον η ανάπτυξη αυτόνομου δικτύου.

    Να σημειωθεί πως η Kayak ABEE προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου (70%) της Chillbox AE (το 30% κράτησε η Δωδώνη) και το 100% της Chillbox Global AE και παράλληλα απέκτησε πλειοψηφική συμμετοχή (πάνω από 50%) στην Κρητικά Παγωτά, όπου υπάρχουν άλλοι δυο μέτοχοι.

    Η Kayak είναι μια ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1991 από τον Γεώργιο Σταυρίδη και σήμερα διοικείται από τη δεύτερη γενιά, Σαλώμη και Άκη Σταυρίδη. Έως σήμερα έχει κερδίσει 17 διεθνή και εγχώρια βραβεία για την υψηλή ποιότητα των γεύσεων που λανσάρει κάθε χρόνο, αλλά και το design των προϊόντων της. Σήμερα είναι leader στον τομέα HO.RE.CA στην ελληνική αγορά του premium παγωτού, επιτυγχάνοντας τζίρο το 2019  περίπου 8.000.000 ευρώ και EBITDA 1.600.000 ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ