• Business

    Στ. Χατζηιωάννου (easyjet) στο mononews: «Να ξυπνήσουν οι μέτοχοι και να αναλάβουν δράση – Καθηλωμένο το 80% του στόλου»

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Ο Στέλιος Χαρτζηιωάννου- ιδρυτής της easyJet


    Θέση για την απόφαση της easyjet να αναβάλλει την παραλαβή 22 αεροσκαφών που είχε παραγγείλει από την Airbus, προκειμένου να εξοικονομήσει χρήματα παίρνει ο Στέλιος Χατζηιωάννου, ο οποίος βρίσκεται σε ανοιχτή σύγκρουση με τη διοίκηση της αεροπορικής εταιρείας.

    Ο ελληνοκύπριος επιχειρηματίας και ιδρυτής της EasyJet μιλώντας αποκλειστικά στο mononews.gr για την παραπάνω εξέλιξη καλεί και άλλους μετόχους να αφυπνιστούν και να αναλάβουν δράση για να απομακρύνουν τους υπόλοιπους αχρείους –όπως τους χαρακτηρίζει- από τη διοίκηση της easyJet, τονίζοντας πως «από τότε που ορισμένοι μέτοχοι ξεκινήσαμε αυτόν τον αγώνα, 5 αχρείοι έχουν ήδη αποχωρήσει». «Ας ελπίσουμε ότι θα τους ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι σύντομα», προσθέτει χαρακτηριστικά.

    Ο κ. Χατζηιωάννου χρησιμοποιεί για ακόμη μια φορά πολύ σκληρή γλώσσα για την Airbus, λέγοντας πως πρόκειται για μια διεφθαρμένη εταιρεία που χρησιμοποιεί τακτικές εκφοβισμού και επιμένει πως η συμφωνία που υπέγραψε μαζί της η easyjet (αφορά στην παραλαβή νέων αεροσκαφών) είναι επιζήμια για τους μετόχους της αεροπορικής εταιρείας. «Άραγε θα μπει ποτέ ένα τέλος σε αυτή τη μονόπλευρη συμφωνία, βάσει της οποίας τα χρήματα των μετόχων της easyJet παραδίδονται αλόγιστα στην Airbus; αναρωτιέται ο ίδιος.

    Σύμφωνα με τον κ. Χατζηιώαννου, «όχι μόνο ζητείται από τους μετόχους της easyJet να καταβάλουν επιπλέον 26 εκατομμύρια λίρες για να διατηρήσουν σε λειτουργία μια διεφθαρμένη επιχείρηση που ακολουθεί τακτικές εκφοβισμού, όπως η Airbus, αλλά δεν δίνεται καμιά απάντηση στο ερώτημα: γιατί μια εταιρεία που έχασε 1,5 δισεκατομμύριο λίρες μέσα σε 12 μήνες, έως τον Σεπτέμβριο του 2020, πρέπει να αγοράσει περισσότερα αεροσκάφη; Ποια είναι η απόδοση αυτής της επένδυσης».

    Καθηλωμένο το 80% του στόλου

    Για τον Έλληνα επιχειρηματία, είναι «πλέον σαφές ότι δεν υπάρχει πιθανότητα πρόωρης επιστροφής στην κανονικότητα, στον τομέα της αεροπορίας, κάτι που «σημαίνει ότι περίπου το 80% του υπάρχοντος στόλου παραμένει αδρανές, με χρήματα των μετόχων».

    Ο μεγαλομέτοχος βρίσκεται σε «πόλεμο» με την παρούσα διοίκηση της easyjet, με αφορμή την κίνησή της να προχωρήσει στην υπογραφή συμφωνίας με την Airbus για την προμήθεια 107 νέων αεροσκαφών αξίας 4,5 δισ. λιρών. Θεωρεί ότι η εν λόγω συμφωνία υπό τις παρούσες συνθήκες θα οδηγήσει την αεροπορική εταιρεία σε χρεοκοπία. Μάλιστα σε μια πρωτοφανή κίνηση «επικήρυξε» το διοικητικό συμβούλιο, προσφέροντας το ποσό των 5 εκατ. λιρών από την προσωπική του περιουσία, σε όσους του δώσουν πληροφορίες που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την παραπάνω συμφωνία.

    O «Sir Stelios» έχει παραιτηθεί από το διοικητικό συμβούλιο της easyJet ήδη από το 2010, έχοντας όμως καταφέρει να βγει νικητής από την τότε διαμάχη που είχε με τη διοίκηση, εξασφαλίζοντας τη διανομή μερίσματος καθώς και την πληρωμή δικαιωμάτων.

    Βασικό σημείο σύγκρουσης παραμένει η στρατηγική συνεχούς ανάπτυξης που ακολουθεί η διοίκηση της easyJet, καθιστώντας την εταιρεία τον δεύτερο μεγαλύτερο αερομεταφορέα χαμηλού κόστους της Ευρώπης, με στόλο 337 αεροπλάνων. Ο Sir Stelios έχει ταχθεί κατά αυτής της στρατηγικής, χαρακτηρίζοντάς την «καταστροφική για την αξία της εταιρείας μακροπρόθεσμα» και ζητώντας τη μείωση του στόλου στα περίπου 250 αεροπλάνα.

    Πάνε πίσω οι παραδόσεις

    Χθες έγινε γνωστό ότι η easyjet, ο δεύτερος μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη θα καθυστερήσει τις παραδόσεις που ήταν προγραμματισμένες για τα οικονομικά έτη 2022 έως 2024, μεταφέροντας τις στα έτη 2027-2028. Οι ημερομηνίες παράδοσης για 15 ακόμη αεροσκάφη θα τροποποιηθούν ώστε να ανταποκρίνονται στις εποχιακές ανάγκες.

    Με τη νέα συμφωνία, η EasyJet δεν θα προχωρήσει σε καμία παραλαβή το οικονομικό έτος 2021, εξέλιξη που θα την βοηθήσει να περιορίσει το κόστος και να αντέξει κατά την περίοδο της πανδημίας. Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε μείωση των θέσεων εργασίας, σε κλείσιμο βάσεων, ενώ ανακοίνωσε ετήσιες ζημιές για την οικονομική χρήση έως τον Σεπτέμβριο. Υπενθυμίζεται ότι η αεροπορική εταιρεία είχε ήδη αναβάλλει την παραλαβή 24 αεροπλάνων A320, μεταφέροντας την για τα επόμενα τρία χρόνια.

    Διαβάστε επίσης:

    EasyJet: Αναβάλλει την παραλαβή 22 επιπλέον αεροσκαφών Airbus

    Sir Στέλιος Χατζηιωάννου: Η καλύτερη επιχειρηματική ιδέα της ζωής του (σπάνιες φωτογραφίες)

    Στέλιος Χατζηιωάννου στο mononews: Το άνοιγμα στην εκπαίδευση, οι ευκαιρίες στην πανδημία και το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ