• Business

    Στέλιος Μπουτάρης: Η νέα επένδυση στο Κτήμα Σιγάλα και το… ταξίδι της Κυρ Γιάννη σε 50 χώρες

    • Άννα Διανά
    Στέλιος Μπουτάρης: Η νέα επένδυση στο Κτήμα Σιγάλα και το… ταξίδι της Κυρ Γιάννη σε 50 χώρες

    Στέλιος Μπουτάρης, Οινοποιός και Διευθύνων Σύμβουλος της Κυρ-Γιάννη


    Παρά τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρά το ενεργειακό κόστος που έχει εκτινάξει στα ύψη τα μεταφορικά, τις πρώτες ύλες και τα υλικά συσκευασίας, η αγορά του κρασιού γνωρίζει μέρες εποποιίας.

    Η σεζόν ξεκίνησε πολύ δυνατά με κινητήριο μοχλό τον τουρισμό αλλά και το brand του ελληνικού κρασιού που χτίζεται βήμα βήμα όλα τα χρόνια και αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Για τον Στέλιο Μπουτάρη, διευθύνοντα σύμβουλο της Κυρ Γιάννη  και του Κτήματος Σιγάλα,  το ελληνικό κρασί μπορεί να κατέχει αυτή τη στιγμή ένα πολύ μικρό μερίδιο στη συνολική αγορά κρασιού ωστόσο οι προοπτικές είναι εξαιρετικές, τόσο λόγω της ποιότητας όσο και λόγω των ανταγωνιστικών τιμών.

    Οι οινοποιοί στην Ελλάδα έχουν αλλάξει προσανατολισμό, έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις, οι αμπελώνες έχουν πολλαπλασιαστεί και υπάρχει πλέον μια εξωστρέφεια που αν γίνουν τα κατάλληλα βήματα συντονισμένα μπορεί να εκτοξεύσει το ελληνικό κρασί στις διεθνείς αγορές, επισημαίνει στο mononews.gr ο Στέλιος Μπουτάρης.

    Ήταν εντυπωσιακό το ενδιαφέρον που προσέλκυσε η ελληνική συμμετοχή στη φετινή ProWein, τη μεγαλύτερη έκθεση οίνου και αλκοολούχων ποτών στον κόσμο, που έγινε στο Ντίσελντορφ, συμπληρώνει ο κ. Μπουτάρης.

    Η Κυρ Γιάννη και οι εξαγωγές

    Μια εταιρεία με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό, η Κυρ Γιάννη αισίως έπιασε τις 50 χώρες όπου εξάγονται τα κρασιά της. Οι ετικέτες της Κυρ Γιάννη… ταξιδεύουν από την Αμερική, τον Καναδά και τη Σουηδία, όπου είναι οι χώρες που απορροφούν τις μεγαλύτερες ποσότητες, έως τη Σιγκαπούρη και την Αυστραλία.

    Ο στόχος όμως για την Κυρ Γιάννη δεν είναι ο αριθμός των χωρών αλλά ο όγκος των εξαγωγών. «Θέλουμε να πιάσουμε το 50% στις εξαγωγές. Φέτος είμαστε στο 28%, στα 3 εκατ.  ευρώ, αλλά ο στόχος είναι η μισή μας παραγωγή να εξάγεται» διευκρινίζει ο  Στέλιος Μπουτάρης. Κάτι που είναι εφικτό με τις επενδύσεις, τον οινοτουρισμό αλλά και τον τουρισμό.

    Οι εξαγωγές με τις επενδύσεις είναι κατανοητό το πώς συνδέονται. Το ερώτημα είναι ποια είναι η συνέργεια με τον οινοτουρισμό και τον τουρισμό.

    «Οι εξαγωγές ξεκινούν από εδώ. Έχουμε 30 εκατ. τουρίστες, που μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές για το ελληνικό κρασί ενώ ο οινοτουρισμός είναι το κλειδί για το brand buiding» απαντά ο κ. Μπουτάρης.

    Η αξιοποίηση του οινοτουρισμού για την προβολή είναι το μοντέλο που ακολουθούν αποτελεσματικά χώρες με μεγάλα brand names στο κρασί όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία.

    Στην κατεύθυνση αυτή και οι επενδύσεις της εταιρείας στο Αμύνταιο και τη Νάουσα ύψους 7 εκατ. ευρώ. Στη Νάουσα ήδη η επένδυση έχει ολοκληρωθεί και οι νέες επισκέψιμες εγκαταστάσεις είναι διαθέσιμες στο κοινό. Στο Αμύνταιο τρέχει το επενδυτικό πλάνο ύψους 3 εκατ. ευρώ  για εγκαταστάσεις στο οινοποιείο και μηχανολογικό εξοπλισμό. Συνολικά μέχρι σήμερα έχουν ήδη επενδυθεί 4 εκατ. ευρώ.

    Σε επίπεδο πωλήσεων η Κυρ Γιάννη περιμένει φέτος να φτάσει περίπου στα 12 εκατ. ευρώ καταγράφοντας  αύξηση περίπου κατά 10% σε σχέση με πέρυσι.

    Επενδύσεις στο Κτήμα Σιγάλα

    Στα σκαριά  είναι ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο ύψους περίπου 4 εκατ. ευρώ για το ιστορικό Κτήμα Σιγάλα που από το 2020 βρίσκεται σε νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς με τον εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνο να εξαγοράζει το πλειοψηφικό πακέτο του 60% και την Κυρ Γιάννη να αγοράζει το 40% αναλαμβάνοντας και τη διεύθυνση.

    Η επένδυση που θα οριστικοποιηθεί στο τέλος του 2022  θα αφορά στην επέκταση των επισκέψιμων χώρων, στην ανανέωση και επέκταση εγκαταστάσεων, καθώς και στην επέκταση των αμπελώνων.

    Η παραγωγή της Σιγάλας είναι 250.000 φιάλες και δεν είναι αρκετές. Το 1/3 καταναλώνεται στη Σαντορίνη, το υπόλοιπο 1/3 στην ηπειρωτική χώρα και το 1/3 για εξαγωγές.

    Σε κάθε περίπτωση το Κτήμα…  ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον αφού το 2021 ο τζίρος ανήλθε στα 2,8 εκ. ευρώ με  πρόβλεψη για πωλήσεις 3,3 εκατ. ευρώ το 2022 και άνοδο περίπου 15%.

    Διαβάστε επίσης

    Χωρίς φρένο οι ανατιμήσεις στην αγορά



    ΣΧΟΛΙΑ