Στα 3,27 δις ευρώ έφτασε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο πρώτο τρίμηνο καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 6,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Την ίδια ώρα που καταγράφεται αύξηση της κατανάλωσης οι προωθητικές ενέργειες και προσφορές έχουν μειωθεί τον Μάρτιο με την πλήρη εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana για το τρίμηνο οι προσφορές μειώθηκαν και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες στην αγορά των FMCG που καταγράφει η εταιρεία. Στα καθαριστικά οι προσφορές και οι προωθητικές ενέργειες μειώθηκαν κατά 7,7 μονάδες, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,6 μονάδες) και στα τρόφιμα (-2,2 μονάδες). Παράλληλα, η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 2,8% στα τρόφιμα, αλλά μειώθηκε 2,3% στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και κατά 0,9% στα καθαριστικά.
Αύξηση όγκου πωλήσεων
Ο συνολικός όγκος στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκε κατά 4% ενώ η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος αυξήθηκε κατά 1,8%. Σημαντική ώθηση προήλθε από τα προϊόντα που πωλούνται «επί ζυγίω», όπως φρούτα, λαχανικά και τυροκομικά, τα οποία παρουσίασαν άνοδο 8,2% σε αξία – έναντι 5,2% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται αφενός στην ενίσχυση της ζήτησης για φρέσκα είδη και αφετέρου σε μια τάση των καταναλωτών προς πιο οικονομικές αγορές, με έλεγχο της ποσότητας. Τα τυποποιημένα προϊόντα, με σταθερό barcode, ενισχύθηκαν κατά 5,9% έναντι 2,7% πέρυσι. Ανάμεσα στις μεγάλες κατηγορίες, τα τρόφιμα σημείωσαν τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία (+7,2%), ξεπερνώντας το περσινό +3,8%.
Τα είδη προσωπικής υγιεινής κατέγραψαν ήπια άνοδο 1,5% επιστρέφοντας σε θετικό έδαφος, ενώ τα είδη οικιακής φροντίδας κινήθηκαν ανοδικά κατά 2%. Σημειώνεται ότι τα τρόφιμα αντιστοιχούν στο 82,9% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ για το πρώτο τρίμηνο, με τα τυποποιημένα να καλύπτουν το 60,2% και τα επί ζυγίω το 22,7%.
«Πρωταθλητές» πωλήσεων σε αξία
Σε ό,τι αφορά την αξία των πωλήσεων η κατηγορία αλκοολούχων ποτών ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2025 εκείνη με τη μεγαλύτερη άνοδο, καταγράφοντας ανάπτυξη +11% ενώ ακολουθούν τα κατεψυγμένα τρόφιμα με +10,5%, τα snacks +9,5%, τα μη αλκοολούχα ποτά +6,5% και τα γαλακτοκομικά +6,6%.
Σε επίπεδο τεμαχίων, στην πρώτη θέση είναι τα κατεψυγμένα προϊόντα με αύξηση 9,6%, ακολουθούμενα από τα γαλακτοκομικά με +5,4%, τα αλκοολούχα ποτά με +5,2%, τα μη αλκοολούχα με +4,3%, τα είδη προσωπικής φροντίδας με +4,2% και τα είδη προσωπικής υγιεινής με +3,7%.
Στην Κρήτη η μεγαλύτερη ανάπτυξη
Σε ό,τι αφορά τη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων τις υψηλότερες επιδόσεις καταγράφουν η Κρήτη (+7,7%), τα νησιά του Αιγαίου (+7,6%) και η Πελοπόννησος (+7,2%). Ακολουθούν η Θεσσαλονίκη με ρυθμό αύξησης 6,1% και η Αττική με 5,9%, ενώ πιο συγκρατημένη ήταν η άνοδος στη Μακεδονία (4,2%) και την Κεντρική Ελλάδα (4,3%).
Αξιοσημείωτο είναι ότι η θετική πορεία αφορά καταστήματα κάθε μεγέθους. Τα υπερμάρκετ πέτυχαν αύξηση πωλήσεων κατά 7,6%, ενώ τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) σημείωσαν ακόμα υψηλότερη επίδοση, με +7,8%. Θετικό πρόσημο εμφάνισαν και τα καταστήματα μεσαίου μεγέθους +5,6% για όσα έχουν επιφάνεια 1.000–2.500 τ.μ. και +4,5% για τα καταστήματα 400–1.000 τ.μ.
Διαβάστε επίσης:
Τι πέτυχε ο Παπασταύρου στις ΗΠΑ για ενέργεια και γεωπολιτικά
Ταξί: Το άγριο μπρα-ντε-φερ ΣΑΤΑ και Κυρανάκη και η στάση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΑΣΕΠ 1Γ/2025: Τέλος χρόνου για τις αιτήσεις, πότε θα γίνουν οι εξετάσεις
- Νέο «φορτίο» με μπανάνες… κοκαΐνης – «Λεία» 1.600.000 ευρώ
- On Holding: Ισχυρός «παίκτης» παραμένει η εταιρεία που επένδυσε ο Φέντερερ – Άλμα πωλήσεων 40% το α’ τρίμηνο
- ΠΑΣΟΚ: Το τέλος στην κυβερνητική χυδαιότητα θα μπει όταν θα πάψει να είναι κυβέρνηση η ΝΔ
