• Business

    Κωτσόβολος: Πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ για παραπλανητικές εκπτώσεις

    • NewsRoom
    Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επένδυσεων

    Κώστας Σκρέκας, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων


    Πρόστιμο ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixon South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» για παραπλανητικές εκπτώσεις που αποκαλύφθηκαν μετά από έλεγχο της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), επέβαλε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης «το πρόστιμο αφορά παράβαση του άρθρου 15, παρ. 2α του νόμου του ν. 4177/2013 (περί παραπλανητικών εκπτώσεων). Συγκεκριμένα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης, διαπιστώθηκε ότι οι πληροφορίες που παρέχονταν για συγκεκριμένα προϊόντα που πωλούνταν υπό καθεστώς ανακοίνωσης μείωσης τιμής δεν περιελάμβανε την τιμή πώλησης πριν και μετά την εφαρμογή μείωσης της τιμής».

    Σε δήλωσή του ο υπουργός Ανάπτυξης τονίζει αφενός ότι «η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός» και ότι αφέτερου «δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία και οι παραβάτες θα τιμωρούνται.

    «Το είπαμε και το κάνουμε. Οι έλεγχοι του υπουργείου Ανάπτυξης  και η επιβολή των προστίμων θα συνεχιστούν με μοναδικό κριτήριο την εφαρμογή του νόμου. Η αγορά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, έχει νόμους και κανόνες λειτουργίας για όλους. Ελέγχουμε την αγορά, προστατεύουμε τον καταναλωτή. Δεν θα επιτρέψουμε την ασυδοσία. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται» ανέφερε στη δήλωσή του ο Κώστας Σκρέκας.

    Υπενθυμίζεται ότι 2 εκατ. ευρώ ήταν αθροιστικά και το πρόστιμο που είχε επιβληθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης στις εταιρείες Procter & Gamble και Unilever στις αρχές Νοεμβρίου ενώ στις 5 Δεκεμβρίου είχαν επιβληθεί πρόστιμα 670.000 ευρώ σε δύο εισπρακτικές εταιρείες.

    H απάντηση της Κωτσόβολος

    Λίγη ώρα αργότερα με ανακοίνωσή της η Κωτσόβολος τονίζει:

    Σε συνέχεια της ανακοίνωσης του Υπουργείου Ανάπτυξης, για πρόστιμο στην εταιρία μας που αφορά «Παραπλανητικές εκπτώσεις» σε 22 κωδικούς προϊόντων, θα θέλαμε να ενημερώσουμε για τα παρακάτω:

    Στις 5/12/23, επιδόθηκε στην εταιρία μας εντολή ελέγχου από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), που αφορούσε σε έλεγχο και πιθανή παράβαση για 74 κωδικούς προϊόντων σε σύνολο 37.350 κωδικών που εμπορεύεται η εταιρία μας. 52 εξ αυτών αφορούσαν στην καμπάνια της εταιρίας μας στη διάρκεια της περιόδου του Black Friday 2023 και 22 κωδικούς που συμμετείχαν σε καμπάνια της εταιρίας μας το 2021.

    Στην εταιρία δόθηκε η minimum προθεσμία απάντησης των πέντε εργάσιμων ημερών, ενώ απορρίφθηκε σχετικό αίτημα παράτασης.

    Σε σχέση με την καμπάνια του Black Friday και των 52 τιμών, δε βρέθηκε καμία παράβαση.

    Το 2ο κομμάτι του ελέγχου αφορούσε καμπάνια διάρκειας μίας εβδομάδας τον Ιανουάριο του 2021, η οποία ξεκίνησε στις 17/01/2021 και έληξε στις 25/01/2021. Η σελίδα που αφορούσε στη συγκεκριμένη καμπάνια κατέστη ανενεργή αμέσως μετά τη λήξη της και μη προσβάσιμη μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Κωτσόβολος. Υπάρχει ωστόσο αρχειοθετημένη ως καμπάνια στις παγκόσμιες μηχανές αναζήτησης, με μηδενική επισκεψιμότητα όπως προκύπτει από στοιχεία της Google. Αντίστοιχα, υπάρχουν χιλιάδες τέτοιες ανενεργές καμπάνιες αρχειοθετημένες στα ηλεκτρονικά καταστήματα εμπορικών επιχειρήσεων από όλους τους κλάδους, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Όλα τα παραπάνω στοιχεία προσκομίστηκαν στην υπηρεσία ελέγχου.

    Τέλος, η εταιρία μας ελέγχθηκε για την εμπορική της απόφαση κατά την περίοδο του Black Friday 2023, να δημοσιεύσει σε διάγραμμα τις χαμηλότερες τιμές όλων των προϊόντων σε προσφορά για κάθε μήνα του 2023  και παραπέμφθηκε για περαιτέρω εξέταση από την υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, ώστε να αποφανθεί αν το συγκεκριμένο διάγραμμα δημιουργεί σύγχυση στον καταναλωτή.

    Στόχος μας ήταν με το συγκεκριμένο διάγραμμα τιμής, να δώσουμε τη μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια στον καταναλωτή να επιβεβαιώσει ότι οι τιμές των ειδών σε προσφορά, κατά τη διάρκεια του Black Friday 2023, ήταν οι χαμηλότερές μας για το έτος 2023, κόντρα στις πληθωριστικές πιέσεις και την άνοδο των τιμών.

    Με στόχο να προστατεύσουμε την φήμη της εταιρίας μας, των 3.000 ανθρώπων της, καθώς και των χιλιάδων συνεργατών μας, θα προβούμε σε όλα τα μέσα προστασίας που μας δίνει η Ελληνική νομοθεσία.

     

    Διαβάστε επίσης:

    Βιοκαρπέτ: Στα €6,6 εκατ. η αποζημίωση για το εργοστάσιο στη Λάρισα

    J.P. Morgan: Πρωταγωνίστριες και το 2024 οι ελληνικές τράπεζες – Οι νεότερες αυξημένες τιμές – στόχοι

    J.P. Morgan: Top pick η μετοχή του ΟΠΑΠ για το 2024 – Στα €20 η νέα τιμή στόχος



    ΣΧΟΛΙΑ