• Business

    Σημαντικά κέρδη για τις μετοχές των εισηγμένων ναυτιλιακών – Πρώτη σε απόδοση η μετοχή της Euroseas

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Σημαντικά κέρδη για τις μετοχές των εισηγμένων ναυτιλιακών - Πρώτη σε απόδοση η μετοχή της Euroseas

    Αριστείδης Πίττας, Γιάννης Κούστας, Πόλυ Β. Χατζηϊωάννου, Συμεών Παληός, Αγγελική Φράγκου, Σταμάτης Τσαντάνης


    Σημαντικά κέρδη είχαν οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες το 9μηνο του τρέχοντος έτους.

    Αναλυτικότερα από τις 30 Δεκεμβρίου του 2020 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου του 2021 οι μετοχές αυξήθηκαν από 50% έως και 599%.

    Την μεγαλύτερη απόδοση είχε η μετοχή της Euroseas του Αριστείδη Πίττα με 599%, ενώ ακολουθεί η μετοχή της EuroDry, του ίδιου εφοπλιστή με 555%.

    Τρίτη σε απόδοση είναι η μετοχή της Danaos του Γιάννη Κούστα με 371%, τέταρτη η Safe Bulker του Πόλυ Β. Χατζηϊωάννου με 360%, πέμπτη η μετοχή της Diana του Συμεών Παληού με 290%.

    Την ίδια απόδοση είχε και η μετοχή της Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου.

    Στην έβδομη θέση ακολουθεί σε απόδοση η μετοχή της Seanergy του Σταμάτη Τσαντάνη με 284%, στην όγδοη θέση η μετοχή της Star Bulk του Πέτρου Παππά με 259% και στην ένατη θέση είναι μια άλλη εταιρεία της Αγγελικής Φράγκου με 219% απόδοση, η Navios Maritime Holding.

    Σε ανάλυση της XRTC (που επιμελήθηκε η κ. Κατερίνα Φίτσιου), αναφέρεται ότι οι ναυτιλιακές μετοχές σημείωσαν νέα υψηλά επίπεδα παρά το «χάος» που έχει δημιουργηθεί στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εξαιτίας της πανδημίας Covid-19.

    Επίσης, επισημαίνεται ότι το τοπίο των ναυτιλιακών μετοχών είχε ήδη αλλάξει στους δύο πρώτους μήνες του 2021 με τις τιμές τους να εκσφενδονίζονται πιθανόν υπό την προετοιμασία των επενδυτών για μια παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη το δεύτερο μισό του 2021.

    Τους επόμενους μήνες η ανοδική τους πορεία συνεχίστηκε με αποτέλεσμα η απόδοση των μετοχών των ναυτιλιακών εταιριών ξηρού φορτίου να αυξηθούν κατά περίπου 200% -400% από την αρχή του έτους σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνώντας αυτές των εταιριών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Η πανδημία είχε θετική επίδραση στις μετοχές των εταιριών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξαιτίας της υψηλότερης καταναλωτικής ζήτησης των ΗΠΑ και της εκτεταμένης συμφόρησης λιμένων που μείωσαν την αποτελεσματική ικανότητα μεταφοράς. Οι ναύλοι παραμένουν σε επίπεδα ρεκόρ.

    Αντίθετα, η πανδημία είχε αρνητική επίδραση στις μετοχές των εταιριών μεταφοράς αργού πετρελαίου και των παραγώγων του αφού η ανάκαμψη στην παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου καθυστερεί ακόμα. Αυτό δεν ισχύει βέβαια για τις εταιρείες μεταφοράς LNG.

    Σύμφωνα με τον κ.Γιώργο Ξηραδάκη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της XRTC Business Consultants «οι Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες είναι πολύ σωστά τοποθετημένες αφού συμμορφώνονται με κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά -Environmental, Κοινωνικά-Social και Εταιρικής Διακυβέρνησης – Governance). Προσφέροντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες μεταφορών με σύγχρονα πλοία και τοποθετώντας νέες παραγγελίες καθίστανται πόλοι έλξης των επενδυτών».

    Η σύνθεση των διοικητικών συμβουλίων των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών καθώς και ο αριθμός των πλοίων που διαθέτουν έχει ως εξής:

    Η Euroseas του Αριστείδη Γ. Πίττα διαθέτει 15 πλοία συνολικής χωρητικότητας 562.844 dwt τα οποία μεταφέρουν 44.021 TEU. Η EuroDry έχει 9 πλοία συνολικής χωρητικότητας 668.631 dwt.

    Η Castor του Πέτρου Παναγιωτίδη διαθέτει 26 πλοία, από τα οποία τα 18 είναι Bulk carriers και 8 δεξαμενόπλοια.

    Η Pyxis του Βαλέντιου Βαλέντη έχει 6 πλοία. H Globus του Γιώργου Φειδάκη έχει 16 πλοία. H Stealthgas του Χάρη Βαφειά έχει 4 δεξαμενόπλοια, 39 LPG και 5 JV Vessels. H Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη έχει 12 πλοία. Η Capital έχει 19 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1.751.102 dwt. H Dorian του Τζων Χατζηπατέρα έχει 21 πλοία. Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου διαχειρίζεται 10 πλοία. Η Synergy του Σταμάτη Τσαντάνη διαχέτει 16 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2.823.878 dwt. H Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηϊωάννου διαθέτει 36 πλοία και ναυπηγεί άλλα 8. Η Danaos του Γιάννη Κούστα έχει 69 πλοία. Η Diana κατέχει στόλο με 37 πλοία.

    Η Tsakos Energy του Νίκου Π. Τσάκου έχει 67 πλοία. Η Star Bulk του Πέτρου Παππά έχει 126 Πλοία. Η Navios Maritime Holding της Αγγελικής Φράγκου έχει 42 πλοία, η Navios Maritime Partners έχει 101 πλοία και 6 υπό ναυπήγηση. H Navios Maritime Acqusition έχει 46 πλοία. Η Perfomance του Συμεών Παληού έχει 5 πλοία. Τον πίνακα των εισηγμένων συμπληρώνει και η Caslog του Πήτερ Γ. Λιβανού.

    Διαβάστε επίσης

    Ναυτιλιακές μετοχές: Κέρδη μέχρι και 53,56% τον Αύγουστο για τις ελληνικές εισηγμένες- Οι πρωταγωνιστές



    ΣΧΟΛΙΑ