• Ναυτιλία

    VesselsValue: Εκτίναξη της αξίας του ελληνόκτητου στόλου κατά 92% μέσα σε τέσσερα χρόνια

    • VesselsValue
    ναυτιλία ναυλαγορά


    Θεαματική αύξηση κατά 92% έχει σημειώσει η αξία του ελληνόκτητου στόλου τα τέσσερα χρόνια που έχουν περάσει από την προηγούμενη διοργάνωση των Ποσειδωνίων, σύμφωνα με τη VesselsValue.

    Με αφορμή τα Ποσειδώνια του 2022 η εταιρεία αποτίμησε την ανάπτυξη του στόλου των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών από την προηγούμενη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το 2018. Υπενθυμίζεται ότι λόγω της πανδημίας το κορυφαίο ναυτιλιακό γεγονός αναβλήθηκε το 2020.

    Η αύξηση της αξίας του στόλου κατά 92%  σχεδόν στα 159 δισ. δολάρια, θεωρείται πολύ μεγάλη, όπως επισημαίνει η VV, δεδομένου ότι κατά την εξεταζόμενη χρονική περίοδο προστέθηκαν σε αυτόν μόνο 474 πλοία, αύξηση κατά 11%.

    Οι στόλοι των bulker, των containerships και των LNG carriers αυξήθηκαν σημαντικά, με τους Έλληνες εφοπλιστές να επενδύουν στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές ξηρού φορτίου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στη μεταφορά πιο οικολογικού φορτίου, όπως το  LNG.

    Παρά την κατάταξη της Ελλάδας μόλις στην 87η θέση παγκοσμίως ως προς τον συνολικό πληθυσμό, η χώρα κατέχει την τρίτη θέση ως προς την ιδιοκτησία πλοίων, με 4.766 ελληνικά πλοία στο νερό το 2022, ακριβώς πίσω από την Κίνα (5.589 πλοία) και την Ιαπωνία (6.755 πλοία).

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη θέση της ως ο κορυφαίος αγοραστής από την τελευταία έκθεση Ποσειδωνίων το 2018. Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. To ίδιο διάστημα του 2022, απέκτησαν 130 μεταχειρισμένα πλοία, με τα bulkers να αποτελούν την πιο δημοφιλή επιλογή.

    Αντίστοιχα, από τις αρχές του 2022 οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν πουλήσει 100 πλοία συνολικής αξίας 2,64 δισ. δολαρίων, κατακτώντας την πρώτη θέση στις πωλήσεις πλοίων διεθνώς, με τους εφοπλιστές της Σιγκαπούρης να ακολουθούν έχοντας πουλήσει 99 πλοία φέτος, αξίας 2,47 δισ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γεράσιμος Καλογηράτος: Υπάρχουν τεχνολογικές δυσκολίες και προκλήσεις για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

    Laskaridis Shipping: Συνεργασία με την Advent Technologies για κυψέλες μεθανόλης στα πλοία της



    ΣΧΟΛΙΑ