• Ναυτιλία

    Βαλέντιος Βαλεντής (Pyxis Tankers): Με την ρευστότητα που διαθέτουμε μπορούμε να αγοράσουμε τρία πλοία

    Ο Βαλέντιος Βαλεντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Pyxis Tankers

    Ο Βαλέντιος Βαλεντής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Pyxis Tankers


    Η Pyxis Tankers Inc., του Βαλέντιου Βαλεντή είχε καθαρά έσοδα καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου έτους 2023 που διαμορφώθηκαν στα 45,5 εκατομμύρια δολάρια και ήταν μειωμένα κατά 12,9 εκατομμύρια δολάρια ή 22,1%, από τα 58,3 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το δωδεκάμηνο του 2022.

    Το καθαρό εισόδημα που θα αποδοθεί στους μετόχους για το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, είναι 36,2 εκατομμύρια δολάρια ή 3,38 δολάρια ανά κοινή μετοχή.

    Κατά τη διάρκεια του 2023, η εταιρεία είχε συνολικό κέρδος από πωλήσεις πλοίων ύψους 25,1 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο περιλαμβάνει κέρδος 8 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση «Pyxis Malou» το πρώτο τρίμηνο του 2023 και κέρδος 17,1 εκατομμυρίων δολαρίων από την πώληση του «Pyxis Epsilon» το τέταρτο τρίμηνο.

    Επίσης, για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα καθαρά έσοδα ήταν 13,2 εκατομμύρια δολάρια. Για την ίδια περίοδο, τα έσοδα από το ισοδύναμο χρονοναύλωσης ήταν 12 εκατομμύρια δολάρια και ήταν μειωμένα κατά 1,9 εκατομμύρια δολάρια ή 13,6%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2022, όταν η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε περισσότερα πλοία.

    Τα καθαρά έσοδα που αποδίδονται στους μετόχους για το τέταρτο τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, ήταν 21,6 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 15,1 εκατομμύρια δολάρια από καθαρά έσοδα 6,5 εκατομμύρια δολάρια στη συγκρίσιμη περίοδο του 2022.

    Κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, η εταιρεία πούλησε ένα τάνκερ MR και είχε κέρδος 17,1 εκατομμυρίων δολαρίων. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, ήταν 7,7 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 2 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο το 2022.

    Στις 28 Νοεμβρίου 2023, η εταιρεία υπέγραψε οριστική συμφωνία με ένα μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος για την αγορά ενός πλοίου ξηρού χύδην φορτίου, χωρητικότητας 82.013 dwt που ναυπηγήθηκε το 2015 στο Jiangsu New Yangzi Shipbuilding, εξοπλισμένο με σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος.

    Το οικολογικά αποδοτικό Kamsarmax, που παραλήφθηκε στις 15 Φεβρουαρίου 2024, είχε τιμή αγοράς 26,6 εκατομμυρίων δολαρίων, η οποία χρηματοδοτήθηκε από έναν συνδυασμό εξασφαλισμένου τραπεζικού δανεισμού 14,5 εκατομμυρίων δολαρίων και μετρητών. Το πενταετές αποσβεστικό τραπεζικό δάνειο τιμολογείται σε SOFR πλέον 2,35% και είναι εξασφαλισμένο, μεταξύ άλλων, από το πλοίο. Ονομάστηκε το σκάφος “Konkar Asteri” και ξεκίνησε τις εμπορικές του δραστηριότητες στις 29 Φεβρουαρίου 2024. Η απόκτηση αυτού του μεσαίου μεγέθους σύγχρονου οικολογικού σκάφους με πλυντήριο αντιπροσωπεύει τη δεύτερη επένδυσή της εταιρείας στην πρόσφατη στρατηγική μας επέκταση στον τομέα ξηρού χύδην.

    Στις 15 Δεκεμβρίου 2023, το σκάφος «Pyxis Epsilon» ναυπήγησης 2015 50.295 dwt. , πουλήθηκε για 40,75 εκατομμύρια δολάρια. Μετά την αποπληρωμή του ανεξόφλητου χρέους που εξασφάλισε το πλοίο και την πληρωμή των διαφόρων δαπανών συναλλαγής, η εταιρεία έλαβε έσοδα 26,4 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς. Ένα ποσό 17,1 εκατομμυρίων δολαρίων καταγράφηκε ως κέρδος το τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Ο Βαλέντιος Βαλέντης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, σχολίασε:

    «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε σταθερά αποτελέσματα για το τέταρτο οικονομικό τρίμηνο του 2023 με καθαρά έσοδα 13,2 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αποδίδεται σε κοινούς μετόχους 21,6 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο περιελάμβανε κέρδος 1,36 δολαρίων ανά μετοχή από την πώληση των οκτώ χρονών πλοίο MR.

    Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων προϊόντων παρουσίασε έντονη δραστηριότητα ναύλωσης λόγω της καλής παγκόσμιας ζήτησης για καύσιμα μεταφορών, των σχετικά χαμηλών αποθεμάτων πολλών προϊόντων πετρελαίου, σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο του συνεχιζόμενου πολέμου στην Ουκρανία που οδήγησε στη εξάρθρωση της αγοράς των μεταβαλλόμενων εμπορικών προτύπων και την επέκταση των θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων σε τόνους μιλίων. Κατά το τέταρτο τρίμηνο, αναφέραμε ένα μέσο ημερήσιο TCE για τα MR μας σχεδόν 30.500 δολάρια.

    Οι πρόσφατες εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα υποστήριξαν περαιτέρω το ισχυρό περιβάλλον δεξαμενόπλοιων προϊόντων και από τις 12 Μαρτίου 2024, το 92% των διαθέσιμων ημερών μας για MR το πρώτο τρίμηνο του 2024 κρατούνταν με μέσο όρο TCE 30.300 δολάρια την ημέρα. Μετά την πρόσφατη πώληση του «Pyxis Epsilon», πλέον διαθέτουμε και διαχειριζόμαστε τρία σύγχρονα οικολογικά αποδοτικά MR, δύο από τα οποία χρησιμοποιούνται επί του παρόντος με βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις.

    Οι αξίες ενεργητικού των δεξαμενόπλοιων συνέχισαν να είναι εξαιρετικά ισχυρές. Το 2023, εκμεταλλευτήκαμε τις συνθήκες της αγοράς για να πουλήσουμε δύο από τα MR μας, τα οποία είχαν μέση ηλικία 11 ετών, για να πραγματοποιήσουμε συνολικά κέρδη κεφαλαίου άνω των 25 εκατομμυρίων δολαρίων και, το πιο σημαντικό, να δημιουργήσουμε πάνω από 44 εκατομμύρια δολάρια μετρητά, μετά την αποπληρωμή του χρέους και του κόστους συναλλαγής.

    Εκτός από την ενίσχυση του ισολογισμού μας, αυτή η εισροή μετρητών μας έδωσε την ευκαιρία να διαφοροποιηθούμε στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου. Στο τρίτο τρίμηνο του 2023, αποκτήσαμε ένα ιαπωνικής κατασκευής Ultramax του 2016, το “Konkar Ormi” και τον περασμένο μήνα ολοκληρώσαμε την απόκτηση του Kamsarmax κατασκευής του 2015, του “Konkar Asteri”. Το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το “Konkar Ormi” είχε ημερήσια TCE άνω των 16.900 δολαρίων. Με την έναρξη των εργασιών το “Konkar Asteri” το τρέχον τρίμηνο, το 70% των διαθέσιμων ημερών για τα bulkers μας ήταν ναυλωμένο με μέσο όρο TCE 19.600 δολάρια την ημέρα από τις 12 Μαρτίου 2024.

    Σε αυτό το περιβάλλον ναύλωσης για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου θα παραμείνει εποικοδομητικό για το υπόλοιπο του 2024. Η σταθερή παγκόσμια ζήτηση για θαλάσσια φορτία ενός ευρέος φάσματος προϊόντων διύλισης πετρελαίου και εμπορευμάτων ξηρού χύδην αναμένεται να συνεχιστεί με το βιβλίο παραγγελιών παραμένει εξαιρετικά διαχειρίσιμο. Ιστορικά, η αύξηση της ζήτησης για πολλά επεξεργασμένα προϊόντα και εμπορεύματα ξηρού χύδην συσχετίζεται εύλογα με την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ. Το ΔΝΤ υπολόγισε πρόσφατα ότι οι παγκόσμιες οικονομίες θα αυξηθούν κατά 3,1% το 2024.

    Σύμφωνα με τον Drewry, στις 29 Φεβρουαρίου 2024, το βιβλίο παραγγελιών MR2 ήταν 181 ή 10,7% του παγκόσμιου στόλου με παρόμοιο 11% ή 187 MR2 άνω των 20 ετών. Η αύξηση της καθαρής προσφοράς για το MR2 κατά περίπου 2% φέτος είναι μια δίκαιη εκτίμηση κατά τη γνώμη μας. Τον Φεβρουάριο του 2024 ο Howe Robinson προέβλεψε καθαρή αύξηση του στόλου στον τομέα ξηρού χύδην κατά 2,2% το 2024. Η θεμελιώδης ζήτηση φορτίου υποστηρίζεται περαιτέρω από τις επιπτώσεις των τονομιλίων που προκύπτουν από τις συνεχιζόμενες εχθροπραξίες του ρωσο-ουκρανικού πολέμου και στη Μέση Ανατολή, καθώς και η ξηρασία που περιορίζει τις διελεύσεις στη Διώρυγα του Παναμά που ενισχύουν μόνο την ισχύ των αγορών μας. Ενώ ο μετριασμός του πληθωρισμού και η προοπτική χαλάρωσης των νομισματικών πολιτικών από πολλές κεντρικές τράπεζες αργότερα αυτό το έτος προωθούν περισσότερη αισιοδοξία, η αυξανόμενη πολυπλοκότητα στους τομείς μας και η αβεβαιότητα γύρω από τις μακροοικονομικές συνθήκες και τα παγκόσμια γεγονότα απαιτούν συνεχή συνετή διαχείριση.

    Ο Βαλέντιος ή Έντυ Βαλεντής, έχει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της πλοιοκτησίας, εκμετάλλευσης και πλοιοδιαχείρισης δεξαμενόπλοιων. Έχει διατελέσει Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου από την ίδρυσή της εταιρείας. Το 2007, ο Βαλέντιος Βαλεντής ίδρυσε και είναι Πρόεδρος της Pyxis Maritime Corp. Το 2001, ο Β. Βαλέντης διορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος της Konkar Shipping Agencies S.A., εταιρείας drybulk με έδρα την Ελλάδα, θέση την οποία συνεχίζει να κατέχει. Από το 1998 έως το 2001, ο Β. Βαλεντής ήταν Εμπορικός Διευθυντής της Loucas G. Matsas Salvage & Towage. Από το 1996 έως το 1998, ο Β. Βαλεντής εργάστηκε ως μεσίτης ναυλώσεων ξηρών φορτίων στη N. Cotzias Shipping. Από το 1989 έως το 1995, ασχολήθηκε με την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των πλοίων ξηρού φορτίου της οικογένειάς του. Ο διαθέτει πτυχίο MBA από το Southern New Hampshire University. Είναι μέλος του συμβουλίου της Ένωσης Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (INTERTANKO) και μέλος της Ελληνικής Επιτροπής του Νηογνώμονα ΝΚΚ. Είναι επίσης κάτοχος διπλώματος Πλοιάρχου Γ’ τάξης από τη Ναυτική Ακαδημία Ασπροπύργου στην Ελλάδα. Τέλος, είναι μέλος του Propeller Club.

    Ο στόλος της Pyxis Tankers αποτελείται από πέντε σύγχρονα οικολογικά αποδοτικά δεξαμενόπλοια μεσαίου μεγέθους πετρελαϊκών προϊόντων και πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην. Τα τρία δεξαμενόπλοια MR2 έχουν μέση σταθμισμένη ηλικία περίπου 9,3 και η χωρητικότητα ανέρχεται σε 148.592 dwt.

    Διαβάστε επίσης:

    Moody’s: Παραμένει στο Ba1 η αξιολόγηση της Ελλάδας – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% και πληθωρισμό 2% το 2024

    ΗΠΑ: Επιφυλακτικά αισιόδοξος ο Λευκός Οίκος καθώς οι συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση

    Θεσσαλονίκη: Διαδικτυακός «φίλος» προέτρεψε 17χρονη σε ακρωτηριασμό των γεννητικών της οργάνων – Ποινή φυλάκισης 2 ετών



    ΣΧΟΛΙΑ