• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


    Με θετικό πρόσημο συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 26-30 Αυγούστου 2019. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, δραστήρια ήταν η ναυλαγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε, κυρίως της Βραζιλίας, αφού ο αριθμός των φορτίων ήταν αυξημένος ενώ η αντίστοιχη χωρητικότητα περιορισμένη με αποτέλεσμα και ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα την Παρασκευή να διαμορφωθεί στα $28.118 ανά τόνο με κέρδη σε σχέση με το προηγούμενο κλείσιμο της τάξεως των $4.06 ανά τόνο.

    Στον Ειρηνικό από την άλλη, η αγορά κινήθηκε πιο υποτονικά όμως σε σταθερά επίπεδα. Ο δείκτης C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα διαμορφώθηκε στα $10.35 ανά τόνο με οριακές απώλειες σε σχέση με το προηγούμενο κλείσιμο της τάξεως των $0.22 ανά τόνο. Ως εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή διαμορφώθηκε στις 4,467 μονάδες με εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των 476 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να παρουσιάζει εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των $ 4,167 αφού έκλεισε στα $ 34,583 ημερησίως.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES 

    Άνοδο παρουσίασε η ναυλαγορά του Ατλαντικού ειδικά των ανατολικών αλλά και των βόρειων ακτών της Νοτίου Αμερικής λόγω του υγιούς αριθμού σε φορτία ορυκτών. Επιπροσθέτως, η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας ήταν περιορισμένη και  σε συνδυασμό με την καλή εικόνα των παραγώγων (FFAs) και το θετικό κλίμα της αγοράς ειδικά σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή, οι ναύλοι οδηγήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, για παράδειγμα σε kamsarmaxes οικονομικής κατανάλωσης διαθέσιμα στη Νότιο Κίνα σε κυκλικά ταξίδια μέσω Νοτίου Αμερικής ενισχύθηκαν στα $19k ημερησίως και σε πλοία διαθέσιμα στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $20.5k + $1.mio (ballast bonus).

    Παράλληλα, θετική εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μαύρης Θάλασσας αφού οι ναυλώσεις σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή ενισχύθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $30k ημερησίως. Από την άλλη, η αγορά του Ειρηνικού αρχικά παρουσίασε εικόνα αβεβαιότητας με τις προσφορές μεταξύ πλοιοκτητών/ναυλωτών να παραμένουν σε απόσταση όμως κατά την διάρκεια της εβδομάδας οι ναύλοι ενισχύθηκαν και το κλίμα παρέμεινε θετικό.

    Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων με μονάχα τα φορτία άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία να κινούν την αγορά ενώ αντίθετα νοτιότερα υπήρξε εισροή νέων απαιτήσεων σε φορτία άνθρακα Ινδονησίας. Παράλληλα, καθώς η αγορά της νοτίου Αμερικής ήταν αρκετά ενεργή απορροφώντας αρκετά πλοία ακόμη και από την περιοχή της μεσαίας Κίνας, η διαθέσιμη χωρητικότητα παρέμεινε στενή βοηθώντας έτσι την αγορά να διατηρήσει τις ισορροπίες της. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 30/8/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 2260 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Θετικό ήταν το κλίμα της ναυλαγορά του Ειρηνικού το μεγαλύτερο διάστημα της εβδομάδας με τις αγορές των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής και της Nοτίου Αφρικής να δίνουν σημαντική στήριξη. Παρόλα αυτά, η κινητικότητα της αγοράς μεταξύ των περιοχών του Bόρειου και Nότιου Ειρηνικού δεν ήταν σε παρόμοια επίπεδα.

    Πάραυτα, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Bόρειου Ειρηνικού παρέμειναν σε υγιή επίπεδα και για παράδειγμα σε ultramaxes διαθέσιμα στην περιοχή της Nοτίου Κορέας-Ιαπωνίας κυμάνθηκαν μεταξύ $13.5-14k ημερησίως.

    Από την άλλη, στη Nοτιοανατολική Ασία παρατηρήθηκε μεγάλος αριθμός απαιτήσεων σε φορτία άνθρακα από την Ινδονησία και την Αυστραλία με τις ναυλώσεις για παράδειγμα σε supramaxes διαθέσιμα στη Nότιο Κίνα σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας να κυμαίνονται κοντά στα $14k ημερησίως και σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας στα επίπεδα των $15k ημερησίως αν και προς το τέλος της εβδομάδας υπήρξε ύφεση.

    H αγορά του Kόλπου της Αμερικής ήταν δυναμική με αναφορές σε αρκετές ναυλώσεις σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με προηγούμενες αντίστοιχες συμφωνίες καθώς η εισροή νέων φορτίων σε σιτηρά και οπτάνθρακα (petcoke) ειδικά για φόρτωση μέσα στον Σεπτέμβριο ήταν συνεχής. Παράλληλα, θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς του Nότιου Ατλαντικού αν και σε σύγκριση με το προηγούμενο διάστημα φαίνεται να έχει φτάσει στα ανώτερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν την ναύλωση ενός ultramax σε ταξίδι προς την Άπω Ανατολή με φορτίο σιτηρών στα $18k+$800k (ballast bonus) ενώ σε υπερατλαντικά ταξίδια οι ναυλώσεις των supramax με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής έφτασαν μέχρι και τα υψηλά επίπεδα των $20k ημερησίως.

    Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς της Μαύρης Θάλασσας ήταν πιο μειωμένη όμως οι ναύλοι κατάφεραν να διατηρήσουν την δυναμική τους κυρίως λόγω της ζήτησης σε απαιτήσεις σιτηρών. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 30/8/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 1336  μονάδες. 

    HANDYSIZE 

    Όπως ήταν αναμενόμενο, η αγορά του Ατλαντικού κατά την διάρκεια της εβδομάδας διατήρησε την δυναμική της σε σχεδόν όλες τις περιοχές. Στην Ευρώπη, λόγω της στενής διαθέσιμης χωρητικότητας Σεπτεμβρίου η αγορά ήταν αρκετά ενεργή ενώ παράλληλα,  στις αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν μεν λιγότερος όμως οι ναύλοι δεν υποχώρησαν.

    Επίσης, ο όγκος των φορτιών από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά μεγάλος ενώ αντίστοιχα η διαθέσιμη χωρητικότητα στενή. Στον Ειρηνικό οι τάσεις της αγοράς παρέμειναν ανοδικές με τους ναύλους σε όλες τις διαδρομές και στα μικρότερης αλλά και στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία να έχουν ενισχυθεί.

    Ειδικότερα, στα βόρεια, αν και η κινητικότητα ήταν μειωμένη, η συμφόρηση που παρατηρήθηκε σε κάποια λιμάνια της περιοχής του CIS καθώς και ένας νέος αριθμός απαιτήσεων σε μικρής διάρκειας κυκλικά ταξίδια που εισχώρησαν στην αγορά, βόηθησαν σημαντικά τους πλοιοκτήτες.

    Ενδεικτικά, στα μεσαίας προς μεγάλης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια εντός Άπω Ανατολής κυμάνθηκαν κοντά στα $10k ημερησίως. Επίσης, νότια, η αγορά ακόμη και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία διατήρησε το θετικό κλίμα της προηγούμενης εβδομάδας, αφού οι ναυλώσεις σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας διαπραγματεύονταν στα επίπεδα των $9k ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 30/8/2019 έκλεισε με θετικό πρόσημο στις 665 μονάδες.



    ΣΧΟΛΙΑ