• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυτιλία ναυλαγορά


    Mικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 26 Φεβρουαρίου – 2 Μαρτίου.

    Ειδικότερα, πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (2/3) να διαμορφώνεται στις 1592 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 16 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 12,609 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικά κέρδη της τάξεως των $ 213.

    Συγκεκριμένα, το θετικό κλίμα της προηγούμενης εβδομάδας δεν μπόρεσε να διατηρηθεί την εβδομάδα που πέρασε καθώς λόγω των χαμηλών επιπέδων κινητικότητας της αγοράς οι τιμές των ναύλων γενικά παρουσίασαν ύφεση.

    Παρόλα αυτά οι πλοιοκτήτες στα μέσα της εβδομάδας προέβαλαν αντίσταση στις πτωτικές τάσεις της αγοράς με αποτέλεσμα μέχρι την Παρασκευή οι απώλειες να περιοριστούν με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να διαμορφωθεί στα $ 6.53 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα υποχώρησε οριακά κατά $ 0.07 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 16.12 ανά τόνο.

    Ενδεικτική συμφωνία του Ειρηνικού που αναφέρθηκε στην διαδρομή από το Dampier προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 15/17 Μαρτίου στα $ 6.50 ανά τόνο, ενώ στον Ατλαντικό στην διαδρομή από το Tubarao προς το Qingdao αναφέρθηκε ναύλος της τάξεως των $ 16.00 ανά τόνο με ημερομηνίες από τις 23 Μαρτίου και έπειτα.

    Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 177,600dwt/2004 με παράδοση στην νότιο Κορέα για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 16,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Mικτές γενικά ήταν οι τάσεις της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε με τις τιμές των ναύλων σε πολλές διαδρομές να διατηρούνται σχετικά σταθερές ενώ παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στα υπερατλαντικά ταξίδια.

    Παράλληλα, στην αγορά του Βόρειου Ατλαντικού παρατηρήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων εκτός από λίγα πλοία που ταξίδεψαν πέρα από τα διεθνή όρια ναυσιπλοΐας να πετυχαίνουν πιο ικανοποιητικούς ναύλους σε μικρά κυκλικά ταξίδια Βαλτικής.

    Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής το κλίμα ήταν ανάμεικτό με τα διαθέσιμα πλοία στις αρχές με μέσα Μαρτίου να βρίσκονται υπό πίεση για να ναυλωθούν και τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται κοντά στα $ 15,000 ημερησίως + $ 500,000BB(ballast bonus) ενώ από την άλλη σε πλοία διαθέσιμα στα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου οι προσφορές κυμάνθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα.

    Οι ναύλοι σε χρονοναυλώσεις περιόδου συνέχισαν να μην ακολουθούν τις διακυμάνσεις της spot αγοράς με πληροφορίες σε ενδεικτική ναύλωση μοντέρνου πλοίου τύπου Kamsarmax για ετήσια περίοδο στα $ 15,000 ημερησίως και ενός πλοίου χωρητικότητας 76,000 dwt της ίδιας χρονολογίας για περίοδο ενός έτους με επιλογή για άλλον ένα στα $ 14,000 ημερησίως και $ 15,250 ημερησίως αντίστοιχα.

    Στον Ειρηνικό η αγορά γενικά παρέμεινε σταθερή και οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών. Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε ικανοποιητικός όγκος κυκλικών ταξιδιών ενώ η κινητικότητα σε ταξίδια με φορτία άνθρακα από την Ινδονησία ήταν συνεχής. Παρόλα αυτά, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ παρέμεινε υψηλή ειδικά στην περιοχή της Νότιας Κίνας.

    Στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού οι απαιτήσεις ήταν περιορισμένες και η κινητικότητα μειωμένη. Έτσι, για παράδειγμα αναφορά έγινε σε ναύλωση πλοίου τύπου Kamsarmax από την Βόρειο Κίνα για κυκλικό ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού στα $ 12,500 ημερησίως ενώ παράλληλα ένα Panamax κινέζικης κατασκευής από την Νότιο Κορέα συμφώνησε για παρόμοιο ταξίδι στα $ 12,000 ημερησίως.

    Στην αγορά της Ανατολικής Αυστραλίας αναφορά έγινε σε ναύλωση πλοίου τύπου LME (large modern eco) Panamax από CJK για ταξίδι προς την Ιαπωνία στα $ 11,500 ημερησίως ενώ παράλληλα πλοίο τύπου Tess 82 Kamsarmax από την Νότιο Κορέα ναυλώθηκε για ταξίδι προς την Ινδία στα χαμηλά επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, στα Post-Panamaxes συγκριτικά με τα Panamaxes και τα Kamsarmaxes, οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν σημάδια ύφεσης σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

    Για παράδειγμα αναφορά έγινε σε πλοίο χωρητικότητας 92,000 dwt που ναυλώθηκε από την νότιο Κορέα για κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού προς την Ιαπωνία στα $ 13,500 ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο Ιαπωνικής κατασκευής και χωρητικότητας 95,000 dwt από την βόρεια Κίνα συμφώνησε για κυκλικό ταξίδι ανατολικής Αυστραλίας προς την Κίνα στα επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως.

    Τέλος, σε σταθερούς ρυθμούς συνεχίστηκε το ενδιαφέρον σε χρονοναυλώσεις περιόδου με αναφορά σε πλοίο τύπου Tess 82,000 dwt που ναυλώθηκε από την Νότιο Κορέα για περίοδο ενός έτους στα $ 14,350 ημερησίως ενώ σε παρόμοιου τύπου πλοίο από την βόρειο Κίνα για το ίδιο διάστημα στα $ 15,000 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς σε όλες τις περιοχές ενώ οι τιμές των ναύλων ειδικά στην Άπω Ανατολή ενισχύθηκαν σημαντικά.

    Στον Ατλαντικό οι ναύλοι γενικά κινήθηκαν σε σταθερούς ρυθμούς με αναφορά σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 58,700 dwt από τον κόλπο της Αμερικής με παράδοση στο Χιούστον με φορτίο Petcoke για ταξίδι προς την Μεσόγειο στα $ 19,000 ημερησίως.

    Η εικόνα της αγοράς από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής ήταν μικτή με πληροφορίες σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 57,000 dwt από την Recalada προς την Bejaia με φορτίο σιτηρών και με μέρες αναμονής στα $ 14,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, αυξημένη ήταν η κινητικότητα από την ανατολική Μεσόγειο με αναφορά ναύλωσης σε πλοίο χωρητικότητας 63,200 dwt από το Τσανακαλέ προς την Κίνα στα $ 24,000 ημερησίως.

    Στον Ειρηνικό, οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν σημαντική άνοδο ενώ μέχρι τα μέσα της εβδομάδας τα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού εξασφάλιζαν κέρδη μέχρι και $ 1,000 ημερησίως παραπάνω.

    Επίσης, θετική εικόνα παρουσίασε και η Νοτιοανατολική Ασία με την αγορά του Ινδονησιακού άνθρακα να παρουσιάζει την μεγαλύτερη άνοδο και τους ναύλους σε πλοία τύπου Dolphin 57 διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη για ταξίδι προς την Κίνα να κυμαίνονται στα επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου αξίζει να αναφερθεί η συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 63,000 dwt με παράδοση στην Ταΐλάνδη για περίοδο 5/7 μήνες στα $ 14,250 ημερησίως.

    Handysize

    Οι τιμές των ναύλων από τον κόλπο της Αμερικής ενισχύθηκαν ενώ αντίθετα στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερική προς το τέλος της εβδομάδας παρουσίασαν ύφεση. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 38,800 dwt με παράδοση στην Recalada για ταξίδι προς την Ευρώπη στα $ 13,000 ημερησίως.

    Επίσης, η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε σημαντική βελτίωση με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται σημαντικά στα μεγαλύτερης αλλά και μικρότερης χωρητικότητας πλοία παραδοτέα στην Άπω Ανατολή όπως επίσης και στην Νοτιοανατολική Ασία.

    Ενδεικτική συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 35,000 dwt/2012 διαθέσιμο στην βόρεια Κίνα που ναυλώθηκε για δυο ταξίδια με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νίκος Παππαδάκης: Πούλησε και άλλο bulker η Kassian Maritimes

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Παραγγελίες για 100 τάνκερ από τους εφοπλιστές. Ποιος Έλληνας πρωταγωνιστεί στις συμφωνίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Δυναμική επιστροφή στα κέρδη για την Euroseas

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ