• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Πτώση συνέχισε να παρουσιάζει η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου λόγω του περιορισμένου αριθμού απαιτήσεων αλλά και της αρκετά αυξημένης διαθέσιμης χωρητικότητας, κατά την εβδομάδα 14-18 Ιανουαρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, βελτίωση γενικά παρουσίασε η αγορά των  πλοίων τύπου CAPESIZE κατά την διάρκεια της εβδομάδας, αφού ο όγκος των φορτίων σε υπερατλαντικά αλλά και fronthaul ταξίδια αυξήθηκε.

    Συγκεκριμένα, στο Βόρειο Ατλαντικό η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε περαιτέρω ενώ ο αριθμός των πλοίων με έρμα προς την Βραζιλία σε ημερομηνίες Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου περιορίστηκε. Επίσης, η αγορά της Βραζιλίας/Nότιας Αφρικής παρουσίασε αυξομειώσεις με αποτέλεσμα οι ναύλοι στην διαδρομή προς την Κίνα αρχικά να υποχωρήσουν στα επίπεδα των $16.00 ανά τόνο και στην συνέχεια να ενισχυθούν κοντά στα $18.00 ανά τόνο.

    Από την άλλη, στον Ειρηνικό αν και οι ανθρακωρύχοι ήταν δραστήριοι η αγορά παρουσίασε διακυμάνσεις λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ με αποτέλεσμα οι ναύλοι στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα αρχικά να υποχωρήσουν κοντά στα $5.85 ανά τόνο και στην συνέχεια να ενισχυθούν και πάλι κοντά στα $7.00 ανά τόνο.

    Έτσι, ο δείκτης C5 στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα την Παρασκευή 18/1/19 έκλεισε με άνοδο της τάξεως των $0.61 ανά τόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και διαμορφώθηκε στα $6.96 ανά τόνο και στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα στα $17.89 ανά τόνο.

    Παράλληλα, ο δείκτης BCI διαμορφώθηκε στις 2.037 μονάδες με κέρδη συνολικής τάξεως των 71 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να διαμορφώνεται στα $ 15,746 ημερησίως με συνολικά εβδομαδιαία κέρδη της τάξεως των $ 566.

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Αρνητικό παρέμεινε το κλίμα της αγοράς του Ειρηνικού την εβδομάδα που πέρασε και παρόλο που ο αριθμός των νέων φορτίων του Βόρειου Ειρηνικού ήταν αξιοπρεπής, η έλλειψη φορτίων άνθρακα από την Ινδονησία και την Αυστραλία καθώς και η αυξημένη διαθέσιμη χωρητικότητα ειδικά στα νότια οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά, στα kamsarmaxes και συγκεκριμένα σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με φορτία σιτηρών πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα στα $10.5Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο τύπου LME σε παρόμοιο ταξίδι ναυλώθηκε στα $8,750 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επίσης, στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και ενδεικτικά σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα με φορτία άνθρακα οι προσφορές των ναυλωτών σε panamaxes διαθέσιμα στην νότιο Κίνα κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως και στα kamsarmaxes στα $7Κ ημερησίως ενώ με προορισμό την Ινδία αναφέρθηκε ναύλωση σε kamsarmax διαθέσιμο στην Ταιβάν στα επίπεδα των $7Κ ημερησίως.

    Στο μεταξύ, στον Ατλαντικό, οι ναύλοι συνέχισαν να κινούνται πτωτικά παρόλο που στην αρχή της εβδομάδας ο αριθμός των  ναυλώσεων σε απαιτήσεις Bόρειου Ατλαντικού ήταν αυξημένος κάτι που ήταν απαραίτητο προκειμένου η διαθέσιμη χωρητικότητα να περιοριστεί ειδικά στην Ευρώπη.

    Παράλληλα, το κλίμα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής  σε απαιτήσεις με ημερομηνίες στις αρχές Φεβρουαρίου αρχικά ήταν θετικό όμως στην συνέχεια η εικόνα άλλαξε και οι ναύλοι παρουσίασαν πτώση εν’ μέρει και λόγω της γενικότερης αρνητικής κατάστασης της αγοράς. Ενδεικτικά, σε fronthaul ταξίδια στα kamsarmaxes οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα $14Κ+$400Κ(bb) και στα LMEs κοντά στα $13Κ+$300Κ(bb) ενώ στα υπερατλαντικά ταξίδια στα kamsarmaxes κινήθηκαν περίπου στα επίπεδα των $14Κ ημερησίως. Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, η αγορά αναμένεται να παρουσίασε περαιτέρω ύφεση καθώς αρκετά πλοία διαθέσιμα στην νοτιοανατολική Ασία ενδέχεται να ταξιδέψουν με έρμα προς την περιοχή. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 18/1/2019 έκλεισε πτωτικά στις 1018 μονάδες.

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Στον Ειρηνικό, η αγορά των supramaxes συνέχισε να κινείται πτωτικά λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ παρά τα υψηλά επίπεδα κινητικότητας σε φορτία Ινδονησιακού άνθρακα και σιτηρών Bόρειου Ειρηνικού.

    Ενδεικτικά, σε κυκλικά ταξίδια Bόρειου Ειρηνικού σε πλοία τύπου Tess58 διαθέσιμα στην Ιαπωνία οι ναύλοι κυμάνθηκαν μεταξύ $7.5-8Κ ημερησίως και σε ταξίδια προς την Nοτιοανατολική Ασία περίπου στα μεσαία επίπεδα των $5Κ ημερησίως ενώ από την Nοτιοανατολική Ασία σε φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Κίνα σε πλοία διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη περίπου στα $6.5Κ ημερησίως και προς την Aνατολική Ινδία κοντά στα $7Κ ημερησίως.

    Επίσης, πτώση παρουσίασε και η αγορά της Nοτίου Αφρικής καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων σε ημερομηνίες Ιανουαρίου που σε συνδυασμό με τον αυξημένο αριθμό διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή αλλά και στην Ινδία οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση σε πλοίο χωρητικότητας 56,800 dwt με παράδοση στο Richards Bay για ταξίδι με επαναπαράδοση στον Αραβικό κόλπο στα $11.5Κ+$115Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κινήθηκαν μέχρι και κάτω από τα επίπεδα των $11Κ+100Κ(bb) και σε κάποιες περιπτώσεις κάτω των $10Κ ημερησίως.

    Στον Ατλαντικό τώρα και συγκεκριμένα στις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής το κυριότερο χαρακτηριστικό ήταν η υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις να ολοκληρωθούν κάτω από τα επίπεδα των προηγούμενων αντίστοιχων συμφωνιών. Ενδεικτικά, σε fronthaul ταξίδια αναφέρθηκε συμφωνία σε ultramax στα $13,250+$325Κ (bb) και σε παρόμοιο ταξίδι supramax ναυλώθηκε στα $12Κ+$200Κ(bb).

    Eπιπροσθέτως, καθώς τα διαθέσιμα φορτία ήταν λίγα, οι ναύλοι το προσεχές διάστημα αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω πτώση ενώ μερικά πλοία μπορεί να χρειαστεί ακόμη και να περιμένουν μερικές μέρες προκειμένου να ναυλωθούν.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής, καθώς οι ναύλοι υποχώρησαν  αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν αυξημένη και τα φορτία περιορισμένα με αποτέλεσμα και η κινητικότητα να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, ίδια εικόνα παρουσίασαν και οι αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας με έλλειψη απαιτήσεων σε fronthaul ταξίδια και με μόνο λίγα υπερατλαντικά.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι στα supramaxes σε fronthaul ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα κυμάνθηκαν περίπου στα $16Κ ημερησίως, προς την Ευρώπη περίπου στα $7Κ ημερησίως και προς τον κόλπο της Αμερικής-ανατολικές ακτές της Αμερικής μεταξύ $5-6Κ ημερησίως. Τέλος, η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε υποτονική με σχεδόν ανύπαρκτα φορτία scrap προς την Μεσόγειο ενώ αρκετά πλοία παρέμειναν σε θέσεις spot αναζητώντας εναλλακτικό προορισμό προκειμένου να βρουν την επόμενη απασχόληση. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 18/1/2019 έκλεισε πτωτικά στις 701 μονάδες .

    HANDYSIZE

    Ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι στην αγορά του Ατλαντικού κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα. Ενδεικτικά, στην Ευρώπη πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt το οποίο και αφού παρέμεινε spot για δέκα ημέρες ναυλώθηκε από το Ventspils για ταξίδι προς το Nouakchott με φορτίο αλευριού στα $5Κ ημερησίως. Επίσης, με αρνητικό πρόσημο παρέμεινε και η αγορά της Μεσογείου με λίγες απαιτήσεις ενώ το διαθέσιμο τονάζ ήταν αυξημένο. Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά του κόλπου της Αμερικής με τον αριθμό των διαθέσιμων spot πλοίων να έχει μεγαλώσει σημαντικά ενώ πλοία χωρητικότητας κάτω από 33,000 dwt δυσκολεύτηκαν αρκετά να ναυλωθούν.

    Παράλληλα, ίδια κατάσταση παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με πληροφορίες αναφορικά με ναύλωση πλοίου 37,000 dwt από την Recalada για τάξίδι προς την χαμηλή πλευρά της Βαλτικής στα $7,300 ημερησίως. Στον Ειρηνικό, η εικόνα δεν ήταν διαφορετική καθώς βόρεια της ευρύτερης περιοχής αλλά και νοτιότερα η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν σημαντικά αυξημένη και με την Κινέζικη Πρωτοχρονιά να πλησιάζει το κλίμα παρέμεινε αρνητικό ενώ οι ναύλοι υποχώρησαν.

    Συγκεκριμένα, περιορισμένη κινητικότητα παρουσίασε η αγορά σε ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες προκειμένου να ναυλώσουν τα πλοία τους να αναγκαστούν να μειώσουν τις προσφορές τους ενώ νοτιότερα, η κινητικότητα σε ναυλώσεις ήταν πιο αυξημένη καθώς καλύφθηκαν κάποιες απαιτήσεις από Αυστραλία.

    Ενδεικτικά, αναφορά έγινε σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt διαθέσιμο σε θέση  spot στην νότιο Κίνα για μικρής διάρκειας ταξίδι προς την Νοτιοανατολική Ασία στα χαμηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως ενώ παράλληλα σύμφωνα με πληροφορίες σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας με επαναπαράδοση στην Άπω Ανατολή σε πλοία διαθέσιμα στην μεσαία Κίνα οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν στα χαμηλά των $5Κ ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά της Ινδίας γενικά παρουσίασε ύφεση με λίγα διαθέσιμα φορτία και παράλληλα μεγάλο αριθμό διαθέσιμων spot πλοίων οδηγώντας έτσι και τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή  18/1/2019 έκλεισε πτωτικά στις  451 μονάδες.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ευ. Πιστιόλης: Νέα συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 45,8 εκατ. δολ. από την Top Ships

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Παππάς: Πρόγραμμα παροχής κινήτρων με μετοχές για τα στελέχη της Star Bulk Carriers

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Αδ. Λαιμός: Η Unisea μόλις έκανε την πιο φιλόδοξη κίνηση των τελευταίων ετών



    ΣΧΟΛΙΑ