• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Πτωτικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 5-9 Νοεμβρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σημαντική περαιτέρω πτώση παρουσίασε η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε στον απόηχο των νέων ότι ο σκόπιμος εκτροχιασμός ενός τρένου που ταξίδευε περίπου 90 χιλ χωρίς οδηγό σε βασική αρτηρία της BHP κοντά στο  Port Hedland την Δευτέρα θα έχει ως αποτέλεσμα την αναπόφευκτη διακοπή των εξαγωγών σε φορτία σιδηρομεταλλευμάτων και θα χρειαστεί περίπου μια εβδομάδα για να αποκατασταθεί η ζημιά. Παράλληλα η BHP παραδέχτηκε ότι κάποιες συμβάσεις δεν θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν.

    Ως εκ τούτου, στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα οι ναύλοι υποχώρησαν κατά περίπου $2.00 ανά τόνο στα $6.78 ανά τόνο. Επιπροσθέτως, παρατηρήθηκε επιβράδυνση και στα φορτία άνθρακα από την Ανατολική Αυστραλία με παράλληλα την βραχυπρόθεσμη διαθέσιμη χωρητικότητα να αυξάνεται.

    Από την άλλη, πτωτικά κινήθηκε και η αγορά του Ατλαντικού με την διαθέσιμη χωρητικότητα βόρεια να παραμένει αυξημένη, ενώ στην Βραζιλία η υπερπροσφορά του τονάζ με έρμα προς την περιοχή μέσα στον Νοέμβριο και η απουσία των Vale από την αγορά άσκησαν σημαντική πίεση στα επίπεδα των ναύλων με αποτέλεσμα και ο δείκτης C3 στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να υποχωρήσει στα $15.91 ανά τόνο.

    Ως εκ τούτου, ο δείκτης BCI την Παρασκευή έκλεισε με σημαντική πτώση στις 1461 μονάδες με απώλειες συνολικής τάξεως των 1041 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας και με τον μέσο όρο στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης να έχει διαμορφωθεί στα $ 11,250 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 7,162. Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος τα χαμηλότερα επίπεδα στις πέντε βασικές διαδρομές καταγράφηκαν στις 5 Απριλίου όταν ο δείκτης υποχώρησε στις $ 7,051 όμως η αγορά ανέκαμψε σχετικά γρήγορα καθώς στις 6 Αυγούστου σκαρφάλωσε στις $27,283 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    PANAMAXES/KAMSARMAXES

    Στον Ατλαντικό η αγορά δεν είχε κάποια ξεκάθαρη κατεύθυνση καθώς σε γενικές γραμμές τα φορτία εκτός του κόλπου της Αμερικής ήταν περιορισμένα. Παρόλα αυτά, κατά την διάρκεια της εβδομάδας η κινητικότητα ενισχύθηκε ειδικά στα βόρεια καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε να μειώνεται.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε η ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 83,000 dwt για σύντομο κυκλικό ταξίδι Βαλτικής στα μεσαία επίπεδα των $14Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής παρέμεινε σχετικά σταθερή με τους ναύλους στα kamsarmaxes σε ταξίδια προς την Nοτιοανατολική Ασία να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα των $16Κ+$600Κ (ballast bonus).

    H αγορά του Ειρηνικού κινήθηκε υποτονικά εν μέρει και λόγω της αργίας στην Σιγκαπούρη την Τρίτη και της Ινδίας κυρίως την Τετάρτη. Ο αριθμός των φορτίων ήταν περιορισμένος ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα σε άμεσο η σύντομο χρονικό διάστημα ήταν αυξημένη με αποτέλεσμα και οι προσφορές των ναυλωτών να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα και οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν ήταν κάτω από τα επίπεδα παρόμοιων προηγούμενων συμφωνιών.

    Επιπροσθέτως, στον Bόρειο Ειρηνικό παρά τον ικανοποιητικό όγκο φορτίων, η υπερπροσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας άσκησε πίεση στα επίπεδα των ναύλων και έτσι για παράδειγμα στα kamsarmaxes διαθέσιμα στην Βόρεια Κίνα κυμάνθηκαν περίπου στα υψηλά των $10Κ ημερησίως.

    Τέλος, και νοτιότερα η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης, καθώς τα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία και την Αυστραλία περιορίστηκαν με την πλειονότητα να κατευθύνονται προς την νοτιοανατολική Ασία και Ινδία. Ενδεικτικά, τα επίπεδα των ναύλων στα kamsarmaxes σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας η Αυστραλίας κυμάνθηκαν κοντά στα $11-12Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 9/11/2018 διαμορφώθηκε 1,495 μονάδες .

    SUPRAMAXES/ULTRAMAXES

    Στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε ύφεση λόγω της υπερπροσφοράς του διαθέσιμου τονάζ και της έλλειψης νέων φορτίων. Παρόλα αυτά, βόρεια η ζήτηση ήταν πιο ενισχυμένη λόγω των φορτίων από την περιοχή του CIS και κάποιων σε backhaul ταξίδια όπως και μερικά από τον Βόρειο Ειρηνικό αν και σε ημερομηνίες αρχές Δεκεμβρίου.

    Ενδεικτικά, στα ultramaxes με βάσει aps στον Βόρειο Ειρηνικό οι ναύλοι κινήθηκαν στα χαμηλά των $12Κ+$225Κ (ballast bonus). Επίσης, οι ναύλοι σε backhaul ταξίδια με φορτία χάλυβα παρουσίασαν περαιτέρω πτώση καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες έδειξαν ενδιαφέρον προκειμένου να αλλάξουν την θέση των πλοίων τους.

    Ύφεση παρουσίασαν οι ναύλοι και στις χρονοναυλώσεις περιόδου που κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως με παράδοση στην περιοχή της μεσαίας Κίνας. Παράλληλα, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Ινδονησίας κινήθηκαν με διακυμάνσεις καθώς η ζήτηση περιορίστηκε και αρκετοί πλοιοκτήτες αναγκάστηκαν να περιμένουν spot προκειμένου να εξασφαλίσουν την επόμενη απασχόληση. Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 58,000 dwt με παράδοση στην νοτιοανατολική Ασία για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας προς την Ινδία με φορτίο άνθρακα στα $7,500 ημερησίως.

    Επίσης, περιορισμένα ήταν και τα φορτία από την Αυστραλία ενώ αρνητικά επηρεάστηκε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής με την διαθέσιμη χωρητικότητα να έχει αυξηθεί και με τις προσφορές των ναυλωτών στα ultramaxes να κινούνται περίπου στα $13Κ+$300Κ(ballast bonus) σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα που ήταν κοντά στα $13,5Κ+$350(ballast bonus).

    Υποτονικά κινήθηκε και η αγορά του Ατλαντικού, καθώς και οι ναύλοι στην ευρύτερη περιοχή με εξαίρεση τον Κόλπο της Αμερικής όπου παρουσίασαν ύφεση. Συγκεκριμένα, η κινητικότητα της αγοράς του κόλπου της Αμερικής ήταν πιο ενισχυμένη με την διαθέσιμη χωρητικότητα για το πρώτο δεκαπενθήμερο Νοεμβρίου να έχει περιοριστεί ενώ το κλίμα παρέμεινε αισιόδοξο.

    Παρόλα αυτά, καθώς η κινητικότητα της αγοράς στην Ευρώπη ήταν περιορισμένη αρκετά πλοία φαίνεται να μην έχουν άλλη επιλογή παρά να ταξιδέψουν με έρμα προς την περιοχή κάτι που το προσεχές διάστημα μπορεί να ασκήσει πίεση στην αγορά.

    Επιπροσθέτως, σε fronthaul ταξίδια οι ναύλοι παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα με ενδεικτική πληροφορία σε ναύλωση πλοίου τύπου supramax για ταξίδι προς την Ινδία μέσω του Σουέζ με φορτίο petcoke (διάρκειας περίπου 42 ημερών) στα $25Κ ημερησίως ενώ παράλληλα, τα υπερατλαντικά ταξίδια κινήθηκαν σε οριακά βελτιωμένα επίπεδα με ενδεικτική αναφορά σε supramax που ναυλώθηκε με φορτίο σιτηρών προς τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μεσαία των $16Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ο αριθμός των απαιτήσεων στα υπερατλαντικά αλλά και στα fronthaul ταξίδια ήταν ικανοποιητικός αν και τα διαθέσιμα πλοία ήταν σε αντίστοιχα επίπεδα με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να σταθεροποιηθούν. Πληροφορίες έκαναν λόγο για την ναύλωση πλοίου τύπου ultramax για ταξίδι προς τον Περσικό κόλπο στα $15Κ+$500Κ (ballast bonus), ενώ κάποιοι άλλοι πλοιοκτήτες ισχυρίστηκαν ότι είδαν ακόμη πιο βελτιωμένες προσφορές.

    Τέλος, στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας οι προσφορές των ναυλωτών σε πλοία τύπου supramax σε fronthaul ταξίδια κυμάνθηκαν κοντά στα $24Κ ημερησίας ενώ με κατεύθυνση προς την Ευρώπη περίπου στα $15Κ και προς δυτική Αφρική κοντά στα $18Κ ημερησίως. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 9/11/2018 διαμορφώθηκε στις 1,003 μονάδες .

    HANDYSIZE

    Η αγορά του Ατλαντικού σε γενικές γραμμές σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα παρέμεινε αμετάβλητη. Στην Ευρώπη η ροή των φορτίων προς τον Κόλπο της Αμερικής και τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής ήταν πιο σταθερή, όμως οι ναύλοι δεν διαφοροποιήθηκαν.

    Επίσης τα φορτία scrap παρέμειναν λίγα και ενδεικτικά, στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία σε ταξίδια προς την Ανατολική Μεσόγειο κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Αντίθετα, στις αγορές της Ανατολικής Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας η αίσθηση ήταν ότι οι ναύλοι υποχώρησαν, ειδικά σε ταξίδια προς τον Κόλπο της Αμερικής όπου και κινήθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια εντός Μεσογείου περίπου στα $13Κ ημερησίως.

    Η αγορά του Κόλπου της Αμερικής φαίνεται να κινήθηκε σε δυο ταχύτητες με μεγάλη διαφορά στους ναύλους μεταξύ των μεγαλύτερων και μικρότερης χωρητικότητας πλοίων, καθώς υπήρξαν αρκετά φορτία στην αγορά για μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία διατηρώντας έτσι και την δυναμική των ναύλων.

    Ενδεικτικά, σε υπερατλαντικά ταξίδια παρέμειναν περίπου στα $16/17Κ ημερησίως και σε παράκτια σε μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κοντά στα επίπεδα των $15Κ ημερησίως. Από την άλλη, στον Ειρηνικό λόγω των διαφόρων αργιών και του χαμηλού όγκου φορτίων η αγορά κινήθηκε υποτονικά και η αίσθηση γενικότερα σε όλες τις διαδρομές ήταν πτωτική.

    Βόρεια, τα επίπεδα των ναύλων στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία έναντι με τα μικρότερης ήταν πιο ενισχυμένα και ενδεικτικά σε πλοία διαθέσιμα στην Ιαπωνία κυμάνθηκαν στα υψηλά των $8-9Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, υποτονική ήταν και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με λίγες αναφορές σε ναυλώσεις. Ενδεικτικά, σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία κινήθηκαν στα χαμηλά των $8Κ ημερησίως και στα μεγαλύτερης περίπου στα $9Κ ημερησίως.

    Τέλος, η αγορά του Ινδικού ωκεανού δεν παρουσίασε βελτίωση με ενδεικτική αναφορά σε ναύλωση πλοίου από την δυτική Ινδία προς την Νοτιοανατολική Ασία με φορτίο χάλυβα στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως. Ο δείκτης BΗSI την Παρασκευή 9/11/2018 διαμορφώθηκε στις 656 μονάδες.

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Μία πώληση και δύο συμφωνίες με αυξημένα ναύλα για τη Diana Shipping

    MH ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Γιουρούκος: Μετά το super deal, συμφωνία για ναύλωση 4 πλοίων της Poseidon

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ