Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Μικτές τάσεις επικράτησαν στη ναυλαγορά των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 17-21 Σεπτεμβρίου 2018.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά συνέχισε να κινείται  η αγορά των πλοίων τύπου CAPESIZE την εβδομάδα που πέρασε με την αγορά του Βόρειου Ατλαντικού να παρουσιάζει αρχικά κάποια σημάδια κινητικότητας, καθώς  υπήρξε εισροή  νέων απαιτήσεων σε υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια που όμως δεν επηρέασαν τα επίπεδα των ναύλων καθώς παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα.

Από την άλλη, στην αγορά της Βραζιλίας οι ναυλώσεις ήταν περιορισμένες ενώ αργότερα μέσα στην εβδομάδα, πληροφορίες  ανέφεραν ότι οι Vale και CSN ναύλωσαν έναν αριθμό πλοίων. Παρόλα αυτά, μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας τα επίπεδα των ναύλων σε όλες τις βασικές διαδρομές παρουσίασαν ύφεση καθώς η περιορισμένη κινητικότητα της αγοράς της Βραζιλίας σε συνδυασμό με τα στάσιμα επίπεδα των ναύλων στον Ειρηνικό δεν βοήθησε στην αλλαγή της εικόνας.

Ως  εκ τούτου στο κλείσιμο ο δείκτης στην διαδρομής C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα υποχώρησε στα $7.22 ανά τόνο, ενώ αντίθετα η διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα ενισχύθηκε οριακά στα $20.16 ανά τόνο.

Ο δείκτης BCI την Παρασκευή 21/9/2018 διαμορφώθηκε 1,840 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 60 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $ 16,000 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 426.

Τέλος,  στα fronthaul ταξίδια από Ευρώπη/Μεσόγειο προς την Άπω Ανατολή διαμορφώθηκε στα $36,614 ημερησίως και στα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια από την Ευρώπη στα $12,710 ημερησίως.

 

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

PANAMAXES/KAMSARMAXES

Άνοδο παρουσίασε η αγορά του Bόρειου Ατλαντικού καθώς οι πλοιοκτήτες με πλοία σε μεταγενέστερες  ημερομηνίες αντιστάθηκαν στις πτωτικές τάσεις και κατάφεραν να ενισχύσουν τα επίπεδα των ναύλων.

Έτσι, ενδεικτικά στα σύντομα  κυκλικά ταξίδια Βαλτικής αναφέρθηκε πλοίο χωρητικότητας 82,000 dwt που ναυλώθηκε με επαναπαράδοση στην Ευρώπη στα $12Κ ημερησίως ενώ προς το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε εισροή νέων φορτίων από την Βαλτική με αποτέλεσμα και οι πλοιοκτήτες να ανεβάσουν περαιτέρω τις προσφορές τους.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν οι  ναύλοι και στα υπερατλαντικά ταξίδια από τον κόλπο της Αμερικής όπου και ενισχύθηκαν, με πληροφορίες  σε ναύλωση  πλοίου χωρητικότητας 85,000 dwt υψηλών προδιαγραφών  κοντά στα  $15Κ ημερησίως +$500Κ(ballast bonus) με επαναπαράδοση στην περιοχή Skaw-Barcelona. Άνοδο κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρουσίασε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, καθώς  η προσφορά του αναμενόμενου διαθέσιμου τονάζ σε ημερομηνίες στα μέσα Οκτωβρίου συρρικνώθηκε ενώ προβλέπεται  να διατηρήσει την δυναμική της και το προσεχές διάστημα.

Ενδεικτική  ναύλωση πλοίου που αναφέρθηκε ήταν σε τύπου eco Kamsarmax για ταξίδι προς την Άπω Ανατολή στα $17Κ ημερησίως+$700Κ(ballast bonus) ενώ αναφέρθηκαν και κάποιες άλλες ναυλώσεις με παράδοση στην Ινδία (dop basis) στα επίπεδα των $15Κ ημερησίως.

Στον Ειρηνικό  η αγορά ήταν αρκετά  δραστήρια με τα επίπεδα των ναύλων να έχουν οριακά ενισχυθεί σε σχέση με τις προηγούμενες ναυλώσεις. Ο αριθμός των φορτίων ήταν ικανοποιητικός ενώ παράλληλα η προσφορά του διαθέσιμου spot/prompt τονάζ είχε περιοριστεί. Επιπροσθέτως, νοτιότερα μερικά πλοία παρουσίασαν καθυστέρηση λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών, κάτι που σε συνδυασμό με τις ανοδικές τάσεις  των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής στήριξε την αγορά. Στον βόρειο Ειρηνικό, η κινητικότητα ήταν περιορισμένη, παρόλα αυτά, ένας υγιής αριθμός φορτίων από την Αυστραλία βοήθησε την αγορά να διατηρήσει την δυναμική της και έτσι οι ναύλοι στα Kamsarmaxes σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού και Αυστραλίας  με παράδοση στην βόρεια Κίνα, κυμάνθηκαν κοντά στα $14Κ ημερησίως. Ο δείκτης BPI την Παρασκευή 21/9/2018 διαμορφώθηκε  1,586 μονάδες.

SUPRAMAXES/ULTRAMAXES 

Η αγορά της Ευρώπης συνέχισε να υποφέρει από την υπερπροσφορά σε τονάζ και συγχρόνως τον περιορισμένο αριθμό φορτίων. Επίσης, αν και λίγες ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν, οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Ανατολική Μεσόγειο, στα Supramaxes κυμάνθηκαν κοντά στα  $12Κ ημερησίως και στα Ultramaxes κοντά στα $13Κ ημερησίως ενώ στα fronthaul ταξίδια κινήθηκαν στα υψηλά των $18Κ με χαμηλά επίπεδα των $19Κ ημερησίως.

Παράλληλα, ανοδικά κινήθηκε και η αγορά του Κόλπου της Αμερικής ειδικά στα fronthaul ταξίδια με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας  55,000 dwt για ταξίδι προς την Ιαπωνία  με φορτίο σιτηρών στα $24Κ ημερησίως. Από την άλλη, οι ναύλοι στα υπερατλαντικά ταξίδια παρέμειναν αμετάβλητοι σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα με μερικά Ultramaxes να έχουν ναυλωθεί για ταξίδια προς την Ανατολική Μεσόγειο με φορτία σιτηρών μεταξύ $20Κ με $21Κ ημερησίως, ενώ λόγω της απορρόφησης μεγάλου μέρους του διαθέσιμου τονάζ οι προοπτικές της αγοράς από την παραπάνω περιοχή δείχνει ικανοποιητική.

Η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε αντιθέσεις. Στη Νοτιοανατολική Ασία αρχικά κινήθηκε δυναμικά αλλά προς το τέλος της εβδομάδας ήταν ηπιότερη ενώ στην Άπω Ανατολή ήταν το αντίστροφο. Έτσι, οι ναύλοι στα Supramaxes διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη σε ταξίδια μέσω της Ινδονησίας προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας ενισχύθηκαν κοντά στα $14Κ ημερησίως, από τα υψηλά επίπεδα των $12Κ που ήταν το προηγούμενο διάστημα.

Επίσης, στην Άπω Ανατολή,  οι ναύλοι σταδιακά βελτιώθηκαν με τα Ultramaxes σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με παράδοση στην Κορέα να ναυλώνονται στα $13Κ ημερησίως.  Παράλληλα, σημαντική άνοδο παρουσίασε και η αγορά από την περιοχή του Περσικού κόλπου κυρίως λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων προς φόρτωση μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.

Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τους αναλυτές οι επερχόμενες αργίες της Ασίας πιθανόν το επόμενο διάστημα να επηρεάσουν την εικόνα της αγοράς. Ο δείκτης BSI την Παρασκευή 21/9/2018  διαμορφώθηκε στις  1,175 μονάδες. 

HANDYSIZE 

Στον Ατλαντικό η αγορά συνέχισε να κινείται ανοδικά. Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, λόγω των υψηλών ναύλων οι operators σε πολλές περιπτώσεις αναγκάστηκαν να καλύψουν τις απαιτήσεις τους  με δικό τους τονάζ. Παράλληλα, στον κόλπο της Αμερικής η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στένεψε ενώ υπήρξαν αρκετές απαιτήσεις σε ταξίδια εντός Καραϊβικής. Επίσης, η αγορά της Μεσογείου διατήρησε την δυναμική της ενώ οι πλοιοκτήτες έδειχναν απρόθυμοι να ναυλώσουν προς την Ευρώπη, καθώς η αγορά στην περιοχή παρουσίαζε ύφεση.

Η αγορά του Ειρηνικού γενικά κινήθηκε σε ήπιους τόνους. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού βελτιώθηκαν και στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία κυμάνθηκαν κοντά στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

Από την άλλη σε ταξίδια προς την Νοτιοανατολική Ασία παρέμειναν σταθεροί, με τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία να ναυλώνονται κοντά στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως και στα μεγαλύτερα στα μεσαίατων $9Κ ημερησίως. Επιπλέον, ενισχυμένη ήταν η κινητικότητα σε φορτία χάλυβα από την Ανατολική και Δυτική Ινδία καθώς επίσης και σε φορτία αλατιού προς την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ασία. Ο δείκτης BΗSI  την Παρασκευή 21/9/2018  διαμορφώθηκε στις  617 μονάδες.

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγοράζουν μαζικά «γερμανικά» πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Η Danaos έτοιμη να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες