• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Mικτή ήταν η εικόνα της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 22-26 Ιανουαρίου 2018.

    Ανοδικό ράλι της τάξεως του 30% σημείωσε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές,  στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (26/1) να διαμορφώνεται στις 1.772 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 279 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 14,057 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 2,486.

    Συγκεκριμένα, με το ξεκίνημα της εβδομάδας το θετικό κλίμα της αγοράς επηρέασε όλες τις διαδρομές. Επιπροσθέτως, παρά την αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε και στους δυο ωκεανούς, η αγορά του Ειρηνικού ήταν που οδήγησε κατά την διάρκεια της εβδομάδας τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα από $ 5.64 ανά τόνο που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα να κλείσει στα $ 6.95 ανά τόνο.

    Παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα ενισχύθηκε κατά $ 0.88 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 14.94 ανά τόνο.

    Ενδεικτικές συμφωνίες του Ειρηνικού που αναφέρθηκαν ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες 8/10 Φεβρουαρίου στα $ 6.80 ανά τόνο και σε άλλο αντίστοιχο φορτίο από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες 9/11 Φεβρουαρίου στα $ 6.85 ανά τόνο.

    Την ίδια ώρα, στον Ατλαντικό συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες 9/12 Φεβρουαρίου στα $ 14.33 ανά τόνο και σε φορτίο 190,000 τόνους 10% από το Tubarao προς το Qingdao στα μέσα Φεβρουαρίου στα $ 14.95 ανά τόνο.

    Αναφορικά με την αγορά από της Νότιου Αφρικής, ο δείκτης έκλεισε στα $ 11.34 ανά τόνο με άνοδο της τάξεως του $ 0.77 ανά τόνο σε σχέση με αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο και με αναφορά συμφωνίας σε φορτίο από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες 11/20 Φεβρουαρίου στα $ 11.35 ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 180,350 dwt/2011 με παράδοση στο Dalien για ένα ταξίδι μέσω της Αυστραλίας με επαναπαράδοση στην Βόρεια ή Νότια Κίνα στα $ 12,500 ημερησίως και στα $ 11,500 ημερησίως αντίστοιχα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Στον Βόρειο Ατλαντικό ο όγκος των φορτίων ορυκτού επιβράδυνε κάπως, ωστόσο, από την άλλη τα φορτία σιτηρών από τον κόλπο της Αμερικής και τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής οδήγησαν τις τιμές των ναύλων ανοδικά με αποτέλεσμα σε πλοία τύπου LME (large modern eco) οι τιμές των ναύλων να κινηθούν μεταξύ $ 12,500/$ 13,500 ημερησίως και σε πλοία τύπου Kamsarmax μεταξύ $ 14,500/ $ 15,500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, οι τιμές των ναύλων σε πλοία που ταξίδεψαν υπό έρμα προς τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής, κυμάνθηκαν από $ 15,000 ημερησίως + $ 500Κ μέχρι $ 16,000 ημερησίως + $ 600Κ ενώ βρέθηκαν υπό πίεση προς το τέλος της εβδομάδας καθώς κάποια φορτία μετατοπίστηκαν προς τον Μάρτιο.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, η εβδομάδα ξεκίνησε υποτονικά με την κινητικότητα να βελτιώνεται αργότερα, ενώ υπήρξαν περισσότερα νέα φορτία κυρίως κάρβουνου από την Ινδονησία και την Αυστραλία.

    Η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ ήταν πιο περιορισμένη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα κυρίως στα νότια λόγω της ενεργής αγοράς των ανατολικών ακτών της Αμερικής αλλά και επειδή κάποια πλοία στα βόρεια έδειξαν ενδιαφέρον σε κυκλικά ταξίδια του κόλπου της Αμερικής.

    Γενικά, πάντως το κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό με τους πλοιοκτήτες να δείχνουν βέβαιοι για τις τιμές των προσφορών τους και τους ναυλωτές να αναγκάζονται να ανεβάσουν τις “ιδέες” τους, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι συμφωνίες να ολοκληρωθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις τελευταίες αντίστοιχες.

    Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας η κινητικότητα περιορίστηκε όμως οι τιμές των ναύλων παρέμειναν ενισχυμένες.

    Στο μεταξύ, στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού (Nopac) παρατηρήθηκε αύξηση των απαιτήσεων ενώ οι συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν κυμάνθηκαν σε υγιή επίπεδα με αναφορά σε εκείνη ενός κινέζικου πλοίου τύπου Kamsarmax από την Βόρεια Κίνα για ένα κυκλικό ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού στα $ 12,000 ημερησίως, ενώ παράλληλα ένα ιαπωνέζικου τύπου Kamsarmax από την Ιαπωνία σε αντίστοιχο ταξίδι συμφώνησε στα $ 12,750 ημερησίως.

    Τέλος, τα Post-Panamaxes φαίνεται να ακολούθησαν την ίδια πορεία με εκείνη των Panamaxes και των Kamsarmaxes με τις τιμές των ναύλων να έχουν παραμείνει σε επίπεδα σύμφωνα με την αγορά και με ενδεικτική αναφορά σε συμφωνία ενός πλοίου χωρητικότητας 93,000 dwt από την Μέση Κίνα για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας στα $ 12,500 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Στον Βόρειο Ειρηνικό παρατηρήθηκε σταθερή ροή φορτίων ενώ η τελευταία συμφωνία που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Ultramax με παράδοση στην Ιαπωνία κοντά στα $ 10,000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, από την Βόρεια Κίνα παρατηρήθηκαν λίγα backhaul φορτία αλουμινίου ενώ οι αναλυτές αναμένουν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Supramax προς την Μεσόγειο και την Ευρώπη να κυμανθούν κοντά στα $ 4,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, οι απαιτήσεις σε φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία μειώθηκαν και καθώς πλησιάζει η Κινέζικη Πρωτοχρονιά δεν αναμένουν η αγορά να ενδυναμώσει.

    Παρόλα αυτά, το θετικό ήταν η επιστροφή στην αγορά των φορτίων νικελίου ενώ αναμένουν οι τιμές των ναύλων στα πλοία τύπου Supramax στην Νότια Κίνα να κυμανθούν στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

    Στην Ευρώπη οι ρυθμοί της αγοράς κινήθηκαν σε υποτονικούς τόνους με περιορισμένες απαιτήσεις σε φορτία scrap και συγχρόνως την προσφορά των διαθέσιμων πλοίων να αυξάνεται.

    Παράλληλα, η εβδομάδα ήταν απογοητευτική για την αγορά του κόλπου της Αμερικής με περιορισμένες απαιτήσεις ειδικά σε fronthaul ταξίδια και με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να μεγαλώνει με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να κινηθούν πτωτικά.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    Οι τιμές των ναύλων στα υπερατλαντικά ταξίδια προς την Μεσόγειο σε πλοία τύπου Ultramax κινήθηκαν κοντά στα $ 20,000 ημερησίως ενώ ανεπιβεβαίωτη πληροφορία θέλει ένα 56,000 dwt να έχει ναυλωθεί στα $ 16,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, θετικότερη εικόνα παρουσίασε η αγορά της Μαύρης Θάλασσας καθώς ήταν πιο δραστήρια με περισσότερη ζήτηση ειδικά σε ταξίδια fronthaul και με αναφορά σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας βάσει του δείκτη (index type) να έχει ναυλωθεί κοντά στα $ 17,000 ημερησίως.

    Επίσης, παρατηρήθηκε ότι η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων έχει αρχίσει να περιορίζεται κι έτσι αναμένεται οι τιμές των ναύλων να παρουσιάσουν περαιτέρω ενίσχυση.

    Τέλος, στα Handysize, η αγορά του Ειρηνικού συνέχισε να υποχωρεί την εβδομάδα που πέρασε με αρκετά πλοία να ανοίγουν σύντομα στην περιοχή της Βόρειας Κίνας/Νότιο Κορέας/Ιαπωνίας όμως με πολύ λίγες επιλογές σε φορτία.

    Επιπροσθέτως, υπήρξαν μερικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν από τον βόρειο Ειρηνικό προς την Νοτιοανατολική Ασία στα μεσαία επίπεδα των $ 7,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας παρουσίασε καλύτερη εικόνα από εκείνη της Βόρειας. Ενδεικτικά, αναφορά έγινε σε συμφωνία ενός πλοίου χωρητικότητας 35,000dwt διαθέσιμο στην Ινδονησία που του προσφέρθηκε ναύλος στα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας με φορτίο αλατιού.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, υπάρχει ανησυχία ότι το προσεχές διάστημα η αγορά μπορεί να είναι πιο υποτονική λόγω της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς όπως επίσης και ότι προς το παρόν υπάρχει ένας αριθμός πλοίων που συνωστίζεται στην περιοχή του CJK λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και που σύντομα θα είναι διαθέσιμα, κάτι που κατά την άποψη των αναλυτών θα ωθήσει τις τιμές των ναύλων πτωτικά.

    Τώρα, στον Νότιο Ατλαντικό η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ γύρω από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής παρέμεινε περιορισμένη ενώ σε συνδυασμό με την σταθερή ροή φορτίων οι τιμές των ναύλων διατηρήθηκαν σε υγιή επίπεδα.

    Τέλος, στην ανατολική Μεσόγειο παρά το γεγονός ότι μπήκαν στην αγορά κάμποσα νέα φορτία οι τιμές των ναύλων παρέμεινε σχετικά σταθερές.

    Παρόλα αυτά, αναφορά έγινε σε συμφωνία ενός πλοίου χωρητικότητας 35,000dwt για ταξίδι στην Μαύρη Θάλασσα και επαναπαράδοση στην ανατολική Μεσόγειο στα χαμηλά επίπεδα των $ 9,000 ημερησίως, ναύλος που από τους αναλυτές χαρακτηρίστηκε ως πολύ ισχυρός.

    bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Πρώτοι παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές: Στα 99,6 δισ. δολ. η αξία του ελληνόκτητου στόλου!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Αγγ. Φράγκου: Κερδίζει το στοίχημα της Navios Containers. Τα επόμενα σχέδια της εταιρίας

     ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Dorian LPG. Ποιος βασικός μέτοχος αποχωρεί;

     



    ΣΧΟΛΙΑ