Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

bulk ξηρό φορτίο ναυτιλία ναυλαγορά


Πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 26-29 Μαρτίου 2018.

Αναλυτικά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Πέμπτη (29/3) να διαμορφώνεται στις 1010 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 147 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 8,339 ημερησίως με εβδομαδιαίες συνολικές απώλειες της τάξεως των $ 725.

Συγκεκριμένα, η αγορά κατά το ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε συγκρατημένα αισιόδοξα με έναν αριθμό ανθρακωρύχων και operators να βρίσκονται στην αγορά για κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού οδηγώντας τους ναύλους στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα στα $ 6.45 ανά τόνο με ημερομηνίες μέσα Απριλίου, όμως μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας παρατηρήθηκε ραγδαία πτώση με τελευταία αναφορά σε ναύλωση στα $ 5.80 ανά τόνο.

Παράλληλα, στον Ατλαντικό η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας παρέμεινε σχετικά αδρανής με έλλειψη νέων φορτίων από την Βραζιλία κάτι που είχε ως αποτέλεσμα μέχρι το κλείσιμο οι ναύλοι στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να υποχωρήσουν στα $ 14.05 ανά τόνο.

Οι ναύλοι στις χρονοναυλώσεις περιόδου αρχικά κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα με αναφορά σε πλοίο που ναυλώθηκε για ένα χρόνο στα $ 18,500 ημερησίως όμως μετά την σημαντική πτώση της spot αγοράς το ενδιαφέρον περιορίστηκε.

Panamax

Λόγω του Καθολικού Πάσχα η αγορά του Ατλαντικού κατά την διάρκεια της εβδομάδας παρέμεινε αδρανής με περιορισμένη κινητικότητα στα βόρεια και τους ναύλους να κινούνται πτωτικά.

Επίσης, πτωτικές τάσεις παρουσίασαν και τα υπερατλαντικά ταξίδια ενώ στην αγορά του κόλπου της Αμερικής και της Μαύρης Θάλασσας σε fronthaul ταξίδια υπήρχαν στην αγορά λίγα διαθέσιμα φορτία με τους ναύλους να κυμαίνονται κοντά στα $ 20,000 ημερησίως.

Από την άλλη, στην αγορά της Βαλτικής ο αριθμός των φορτίων δεν μπόρεσε να υπερκαλύψει την υπερπροσφορά των διαθέσιμων πλοίων.

Παράλληλα, στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής οι απαιτήσεις για ημερομηνίες στα μέσα Απριλίου άρχισαν να μειώνονται και οι ναυλωτές εκμεταλλευόμενοι το κλίμα προσάρμοσαν τα bids tους κάτω από τα επίπεδα των προηγούμενων συμφωνιών.

Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στα πλοία τύπου Kamsarmax σε fronthaul ταξίδια διατηρήθηκαν κοντά στα $ 16,000 ημερησίως + $ 600,000ΒΒ(ballast bonus).

Στον Ειρηνικό η αγορά παρουσίασε ύφεση με τα νέα φορτία που μπήκαν στην αγορά να μην είναι επαρκή να καλύψουν την αυξανόμενη προσφορά των διαθέσιμων πλοίων. Στα μέσα της εβδομάδας η κινητικότητα της αγοράς βελτιώθηκε όμως οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα.

Στον Βόρειο Ειρηνικό παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε ικανοποιητικός αριθμός απαιτήσεων σε κυκλικά ταξίδια οι ναύλοι δεν μπόρεσαν να κρατηθούν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες ναυλώσεις κυρίως λόγω της έλλειψης φορτίων από την ανατολική Αυστραλία. Επίσης, έλλειψη φορτίων άνθρακα παρατηρήθηκε και από την Ινδονησία
καθώς και αύξηση του διαθέσιμου τονάζ στα νότια.

Τέλος, έλλειψη διαθέσιμων φορτίων αντιμετώπισαν και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία ενώ η κινητικότητα της αγοράς ήταν αρκετά περιορισμένη.

 

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Supramax/Ultramax

Ύστερα από την σταθερή πορεία των τελευταίων εβδομάδων η αγορά άρχισε να παρουσιάζει σημάδια ύφεσης κυρίως λόγω του Καθολικού Πάσχα.

Στον Βόρειο Ειρηνικό, ο αριθμός των φορτίων ήταν περιορισμένος με τα πλοία τύπου Ultramax σε κυκλικά ταξίδια με παράδοση στην Κίνα να ναυλώνονται περίπου στα χαμηλά επίπεδα των $ 13,000 ημερησίως συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα που είχαν φτάσει στα επίπεδα των $ 14,000 ημερησίως.

Επίσης, στην Νοτιοανατολική Ασία παρατηρήθηκε μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων σε θέσεις spot/prompt με τους πλοιοκτήτες με πλοία ελεύθερα πριν το Σαββατοκύριακο να προσπαθούν να καλυφθούν από τα λιγοστά φορτία της αγοράς σε αντίστοιχες ημερομηνίες.

Στον Ατλαντικό τώρα, η αγορά σε διαδρομές από τον κόλπο της Αμερικής βρέθηκε υπό πίεση με χαμηλά τα επίπεδα κινητικότητας και έλλειψη φορτίων σε κοντινές ημερομηνίες.

Από την άλλη, μερική κινητικότητα παρατηρήθηκε στα υπερατλαντικά ταξίδια με αναφορά σε πλοίο τύπου Ultramax που ναυλώθηκε για ταξίδι προς την Ευρώπη στα $ 16,500 ημερησίως παρόλο που συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα μπορούσε να είχε πετύχει μέχρι και $ 20,000 ημερησίως.

Η αγορά των ανατολικών της Νοτίου Αμερικής ήταν η μόνη που παρέμεινε ενεργή με τους ναύλους σε υπερατλαντικά ταξίδια σε πλοία τύπου Supramax να κυμαίνονται κοντά στα $ 18,000-19,000 ημερησίως, ενώ τα fronthaul παρουσίασαν πτώση κυρίως λόγω της ύφεσης στην αγορά των Panamaxes και με πληροφορίες σε ναύλωση πλοίου τύπου Ultramax με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως + 500,000ΒΒ (ballast bonus).

Επιπροσθέτως, πτωτική εικόνα παρουσίασαν και οι αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας όπου η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ υπερέβη κατά πολύ εκείνη της ζήτησης.

Τέλος, στην κατηγορία των Handysize, στο ξεκίνημα της εβδομάδας το κλίμα της αγοράς στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία ήταν λιγότερο θετικό καθώς η κινητικότητα στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια από τον κόλπο της Αμερικής ήταν περιορισμένη.

Παρόλα αυτά οι υπόλοιπες περιοχές παρέμειναν ενεργές ενώ προς το κλείσιμο παρατηρήθηκε μικρή αύξηση της κινητικότητας με τους ναύλους στην περιοχή των ανατολικών ακτών της νοτίου Αμερικής να παρουσιάζουν βελτίωση σε σχέση με τις περισσότερες περιοχές.

ναυλαγορά ναυτιλία

ΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Δ. Διαμαντίδης: Και η Delta Tankers στον «χορό» των διαλύσεων πλοίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Χ. Βαφειάς: Κυπριακή εταιρεία ναύλωσε τάνκερ της Stealth Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γρ. Καλλιμανόπουλος: Πωλητήριο σε 26 πλοία της χρεοκοπημένης Toisa!