• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Μικτές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων υγρού φορτίου την εβδομάδα 14-18 Μαΐου 2018 με τα VLCC και Aframaxes να ενισχύονται.

    Συγκεκριμένα, ανοδικές, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ήταν οι τάσεις της αγοράς στα πλοία τύπου VLCC την εβδομάδα που πέρασε με την αγορά του Περσικού Kόλπου να κινείται σε ήπιους τόνους, καθώς τα φορτία Μαΐου σχεδόν καλύφθηκαν όμως παράλληλα οι ναύλοι σε παρτίδες των 265,000 τόνων προς την Nότιο Κορέα ενισχύθηκαν κοντά σε WS 40.

    Επιπροσθέτως, παρά τον επαρκή αριθμό διαθέσιμων πλοίων για το πρώτο δεκαήμερο Ιουνίου το κλίμα παρέμεινε θετικό λόγω της αυξημένης κινητικότητας στην Καραϊβική, διατηρώντας έτσι τους ναύλους σε σταθερά επίπεδα ενώ παράλληλα οι νέες απαιτήσεις σε μοντέρνα πλοία μέσα στον επόμενο μήνα ενίσχυσαν περισσότερο την ψυχολογία.

    Στα SUEZMAXES, οι ναύλοι της Δυτικής Αφρικής παρουσίασαν οριακή άνοδο την εβδομάδα που πέρασε παρόλο που οι τάσεις αυτές δεν διατήρησαν την δυναμική τους.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, οι ναύλοι στις περιοχές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας παρουσίασαν οριακή πτώση αν και οι πλοιοκτήτες αναμένουν να ανακοινωθεί το νέο πρόγραμμα της Μαύρης Θάλασσας όπου αρχικά περιλαμβάνει 22 νέα φορτία.

    Παράλληλα στα AFRAMAXES, οι ναύλοι στην αγορά της Βόρειας Θάλασσας ενισχύθηκαν καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος με αποτέλεσμα σε ταξίδια εντός της περιοχής να διαμορφωθούν κοντά σε WS 97.5.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και οι αγορές της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας με αυξημένη δραστηριότητα και ικανοποιητικό αριθμό ναυλώσεων με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε ταξίδια από την Μεσόγειο προς την Μαύρη Θάλασσα να ενισχυθούν στα επίπεδα των WS 100.

    Στα LR1 τώρα, η αγορά Ανατολικά του Σουέζ γενικά παρέμεινε σταθερή με τους ναύλους σε διαδρομές από τον Αραβικό Κόλπο προς τα δυτικά να ενισχυθούν κυρίως λόγω της αντίστασης που άσκησαν οι πλοιοκτήτες προς την κατεύθυνση αυτή ενώ παράλληλα εκτιμάται ότι μια αντίστοιχη αντίσταση στα LR2 μπορεί στο προσεχές μέλλον να ωθήσει τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα.

    Από την άλλη, στον Ατλαντικό η αγορά των LR1 κινήθηκε σε ήπιους τόνους παρόλα αυτά οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα ενώ παράλληλα στην αγορά των LR2 υπήρξε έλλειψη απαιτήσεων.

    Στο μεταξύ, στον Ατλαντικό παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκαν νέες απαιτήσεις προς το τέλος της εβδομάδας οι ναύλοι στην αγορά των MR σε διαδρομές από την Bόρεια Θάλασσα προς τις αμερικανικές ακτές υποχώρησαν σε WS 120 ενώ αντίθετα, στην αγορά της Άπω Ανατολής συνέχισαν να ενισχύονται καθώς η διαθεσιμότητα του τονάζ στένεψε με τους ναύλους σε διαδρομές από τον Περσικό κόλπο προς την ανατολική Αφρική να παρουσιάζει άνοδο κοντά σε WS 165.

    Παράλληλα, στον Ατλαντικό η αγορά των Handysize κινήθηκε σε σχετικά ήπιους τόνους με τους ναύλους σε διαδρομές από την Βαλτική προς την βόρεια Θάλασσα να υποχωρεί κοντά σε WS 145.

    Τέλος, ήπια ήταν και η αγορά των Dirty Panamaxes στην Ευρώπη, παρόλα αυτά η Καραϊβική παρουσίασε διαφορετική εικόνα καθώς η διαθεσιμότητα σε τονάζ στην περιοχή ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε διαδρομές προς τον κόλπο της Αμερικής να ενισχυθούν κοντά σε WS 130.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια ελληνική ναυτιλιακή πούλησε πλοίο στην τριπλάσια τιμή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:Σφίγγει ο κλοιός για τον Μιχάλη Ζολώτα – Πάγωμα περιουσιακών στοιχείων και πλειστηριασμοί

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή



    ΣΧΟΛΙΑ