• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σε σταθερά ανοδική πορεία παρέμεινε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και την εβδομάδα 26-30 Μαρτίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές παρόλο που την εβδομάδα που πέρασε η αγορά ήταν περισσότερο αδρανής, ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν αυξημένος με το 60% να αφορά καινούργιες συμφωνίες, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος εσόδων στους ναύλους από την αρχή του έτους παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 25%.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, την εβδομάδα που πέρασε οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες ενώ παράλληλα τα διαθέσιμα πλοία στην αγορά ήταν λίγα κι αυτό λόγω των υψηλότερων ζητούμενων ναύλων καθώς η ζήτηση στην αγορά παραμένει δυνατή.

    Panamaxes

    Το θετικό κλίμα της αγοράς συνεχίστηκε με τους πλοιοκτήτες να προσπαθούν σε κάθε καινούργια ναύλωση να ανεβάσουν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα.

    Έτσι, στον Ατλαντικό φαίνεται τα επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως να έχουν πλέον εδραιωθεί, όπως ενδεικτικά απεικονίζει η συμφωνία πλοίου τύπου Samsung 4300 που ναυλώθηκε στην περιοχή της Ευρώπης για 12 μήνες ενώ παράλληλα στην Ασία σε αντίστοιχου τύπου πλοία κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις έτσι ώστε να προσδιοριστούν τα επίπεδα των ναύλων.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Παρόλα αυτά για την ώρα ένα με δυο πλοία φαίνεται να έχουν παραμείνει σε θέσεις spot στην περιοχή του Περσικού κόλπου και της Βόρειας Ασίας ενώ μέχρι το τέλος Απριλίου ένας αριθμός πλοίων αναμένεται να ολοκληρώσει υπάρχουσες ναυλώσεις οπότε και η κινητικότητα το προσεχές διάστημα ενδέχεται να αυξηθεί.

    Επίσης, ανοδικά συνεχίζει να κινείται και η κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 2800 TEU με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες.

    Ενδεικτικά, στην Άπω Ανατολή οι ναύλοι στα πλοία τύπου Mipo κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $ 10,500 ημερησίως ενώ αντίστοιχα τα πλοία τύπου Aker κράτησαν το προβάδισμα στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά των πλοίων χωρητικότητας 2500 TEU, με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ να παραμένει περιορισμένη κάτι που προμηνύει και σε αυτή την κατηγορία την ανοδική πορεία των ναύλων.

    Στα πλοία χωρητικότητας των 1700 TEU, οι ναύλοι κατά το πρώτο 4μηνο φαίνεται να βελτιώθηκαν πάνω από $ 2,000 ημερησίως.

    Ενδεικτικές αναφορές που έγιναν ήταν σε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε πλοίο τύπου Wenchong 1700 για άλλους 4-6 μήνες στην περιοχή της Καραϊβικής στα $ 10,800 ημερησίως ενώ παράλληλα παρόμοια επίπεδα φαίνεται να πέτυχε αδελφό πλοίο στην Ασία.

    Επιπροσθέτως, στην Μεσόγειο αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας συμφωνίας σε παρόμοιου τύπου πλοίο για 6 μήνες στα $ 10,500 ημερησίως.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, η αγορά επίσης κινήθηκε ανοδικά με τα πρότυπα πλοία τύπου CV 1100 στην Ασία να πλησιάζουν τα μεσαία επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως, ναύλος που οι αναλυτές σχολίασαν ότι είχαν πολύ καιρό να δουν και σε σχέση με το προηγούμενο τελευταίο κλείσιμο ήταν βελτιωμένος κατά περίπου $ 1,000 ημερησίως.

    Επίσης, άλλη αναφορά που έγινε ήταν σε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης σε πλοίο τύπου Daesun 1000 για 6 μήνες στα υψηλά επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU, την εβδομάδα που πέρασε η αγορά ήταν σχετικά αδρανής παρόλα αυτά οι ναύλοι στην Ασία παρέμειναν αμετάβλητοι στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $ 5,000 ημερησίως.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αλ. Τσάκος: Πούλησε πλοίο σε τιμή υπερδιπλάσια από την τιμή αγοράς!

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Σ. Παληός: Χημική διαρροή από containership της Diana – Τι συνέβη

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine: Στον «αέρα» το deal με την HEC Europe



    ΣΧΟΛΙΑ