Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

  • Έλλη Πατέρα
ναυτιλία ναυλαγορά


Σημάδια επιβράδυνσης παρουσίασε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 25-29 Νοεμβρίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πλησιάζοντας σιγά σιγά την περίοδο των Χριστουγέννων η ναυλαγορά των Containerships φαίνεται να έχει αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης.

Συγκεκριμένα, ο όγκος των νέων απαιτήσεων δείχνει να έχει συρρικνωθεί όμως από την άλλη μεριά η προσφορά της διαθέσιμης χωρητικότητας ειδικά στα μεγαλύτερα πλοία παρέμεινε περιορισμένη οπότε προς το παρόν δεν διαφαίνεται κίνδυνος αλλαγής των παρόντων τάσεων.

Επίσης, υπήρξε η αίσθηση ότι λόγω της αβεβαιότητας που έχουν δημιουργήσει οι νέοι κανονισμοί ρύπων 2020 αρκετοί operators έχουν περιορίσει τις δραστηριότητες τους.

Ειδικότερα, στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία τύπου post-panamaxes η αγορά ήταν και πάλι δραστήρια, καθώς μερικά πλοία ήταν υπό διαπραγματεύσεις ενώ η διαθεσιμότητα μέχρι το τέλος του έτους έχει περιοριστεί αρκετά συντηρώντας έτσι και τους ναύλους σε περίπου παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες.

Επίσης, δραστήρια ήταν και η αγορά των panamaxes με πληροφορίες σε δυο συμφωνίες στην Ασία σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες ναυλώσεις, ενώ αντίθετα δυο άλλες δεν ολοκληρώθηκαν.

Παράλληλα, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της ίδιας κατηγορίας καθώς και των 3500 teu η αγορά παρέμεινε ήσυχη με περιορισμένες πληροφορίες αν και η ζήτηση φαίνεται να σημειώνει επιβράδυνση ασκώντας πτωτικές τάσεις.

Από την άλλη, η αγορά στην κατηγορία των 2800 teu παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα με τις ναυλώσεις να ολοκληρώνονται σε ίδια νούμερα με προηγούμενες συμφωνίες δηλαδή κοντά στα $11k ημερησίως.

Αντίθετα, τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 2500 teu παρουσίασαν υποτονική εικόνα με τους ναύλους για παράδειγμα σε πλοία με εξοπλισμό φόρτωσης να κυμαίνονται μεταξύ $8.5-9k ημερησίως.

Στο μεταξύ, οι ναύλοι στα feeders συνέχισαν να παρουσιάζουν διακυμάνσεις αφού για παράδειγμα σε πλοία χωρητικότητας 1700 teu η εξασφάλιση κατάλληλης απασχόλησης λόγω του ανταγωνισμού παρέμεινε για τους πλοιοκτήτες μια δύσκολη υπόθεση. Παρόλα αυτά, διατηρήθηκαν σε σταθερά επίπεδα δηλαδή για παράδειγμα σε πλοία τύπου wenchong διαθέσιμα στην Ασία κοντά στα $8.5k, αν και λόγω της έλλειψης νέων απαιτήσεων η εικόνα αυτή ενδέχεται να αλλάξει.

Τέλος, δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές στην κατηγορία των 1100 teu ενώ οι ναύλοι για παράδειγμα στις περιοχές της Μεσογείου/Ευρώπης διατηρήθηκαν σε επίπεδα μεταξύ $6.5-7k ημερησίως.