• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Εικόνα δυο ταχυτήτων παρουσίασε η ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 8-12 Ιουλίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, εικόνα δυο ταχυτήτων παρουσίασε η ναυλαγορά  των Containerships την εβδομάδα που πέρασε καθώς η ζήτηση στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα με αντίστοιχα τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων να έχει περιοριστεί, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η εικόνα λόγω της καλοκαιρινής περιόδου ήταν υποτονική.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, το κλίμα της αγοράς παρέμεινε θετικό με την διαθέσιμη χωρητικότητα να έχει μειωθεί. Παράλληλα η ζήτηση σε πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας σε μεταγενέστερες ημερομηνίες  διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα ενώ μερικοί ναυλωτές ήδη εκ των προτέρων διαπραγματεύονται την ανανέωση παρόντων συμφωνιών.

    Παράλληλα, θετικό παρέμεινε το κλίμα της αγοράς και στην κατηγορία των Panamaxes με τους ναύλους στην Ασία να συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και με τις πιο πρόσφατες ναυλώσεις να ολοκληρώνονται κοντά στα $11.5k ημερησίως πλησιάζοντας τα επίπεδα του Ατλαντικού, όπου οι  τελευταίες συμφωνίες ολοκληρώθηκαν στα $11,750 ημερησίως.

    Στο μεταξύ, ακολουθώντας τις τάσεις των μεγαλύτερων πλοίων παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας στην  κατηγορία των 3500 TEU με αποτέλεσμα να μην αναφερθούν σχετικές ναυλώσεις. Παράλληλα, στην κατηγορία των 2800 TEU οι πληροφορίες ήταν λίγες με μοναδική αναφορά στη ναύλωση ενός πλοίου άνευ εξοπλισμού φόρτωσης για απασχόληση εντός της Ασίας περίπου στα $8.5k ημερησίως.

    Από την άλλη, υποτονικά κινήθηκε η αγορά στην κατηγορία των 2500 TEU αφού παρατηρήθηκε έλλειψη ενεργών απαιτήσεων με αποτέλεσμα οι ναύλοι να βρεθούν υπό πίεση. Έτσι, ανάλογα με την περιοχή και τα χαρακτηριστικά του πλοίου κυμάνθηκαν στην καλύτερη περίπτωση σε επίπεδα μεταξύ $8-9k ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU, παρόλο που δεν υπήρξαν αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με μερικά πλοία να βρίσκονται ακόμη υπό διαπραγματεύσεις. Παρόλα αυτά, αν και μερικές απαιτήσεις παρέμειναν  ακάλυπτες, οι ναύλοι δεν αναμένεται να ενισχυθούν καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν υψηλός. Επίσης, στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων σε σύντομο χρονικό ορίζοντα ενώ οι τελευταίες συμφωνίες που ολοκληρώθηκαν κινήθηκαν σε επίπεδα μεταξύ $8.5-9k ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 1100 TEU η αγορά κινήθηκε υποτονικά  κάτι όμως σύνηθες λόγω του καλοκαιριού, ενώ στα feeders των 700 TEU οι ναύλοι στην Ασία διατηρήθηκαν προς το παρόν στα $5k ημερησίως.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

     



    ΣΧΟΛΙΑ