• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Αυξήθηκε ο όγκος του διμερούς εμπορίου προϊόντων Ελλάδας - Ρωσίας το α’ εξάμηνο 2021


    Eλαφρώς πτωτικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 17-21 Σεπτεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η κινητικότητα της αγοράς των Containerships την εβδομάδα που πέρασε ήταν περιορισμένη, με εξαίρεση στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία όπου παρατηρήθηκε αύξηση καθώς πληροφορίες αναφέρθηκαν σε ναυλώσεις πλοίων της κατηγορίας των 8000 TEU μολονότι ολοκληρώθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Επιπροσθέτως, το προσεχές διάστημα λόγω των επερχόμενων αργιών της Άπω Ανατολής η κινητικότητα της αγοράς γενικά αναμένεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, ύστερα από τις τελευταίες υποτονικές εβδομάδες η κινητικότητα της αγοράς στα πλοία χωρητικότητας μεταξύ 8000/8500 TEU αυξήθηκε με αποτέλεσμα να μειωθεί ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων και με τις ναυλώσεις να κυμαίνονται μέχρι και τα υψηλά επίπεδα των $12Κ. Επιπροσθέτως, καθώς ένας αριθμός απαιτήσεων παρέμεινε  ακάλυπτος το κλίμα της αγοράς από την πλευρά των πλοιοκτητών ήταν θετικότερο, παρόλο που τα επίπεδα των ναύλων ήταν σημαντικά χαμηλότερα σε σχέση με εκείνα νωρίτερα φέτος.

    Παράλληλα, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 6000/6500 TEU πληροφορίες αναφέρουν ότι οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν κινήθηκαν κοντά στα $10Κ ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αντίθετα, την κατηγορία των Panamaxes, η ζήτηση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα δυσκολεύοντας τα διαθέσιμα πλοία ειδικά σε θέσεις spot/prompt να βρουν κατάλληλη απασχόληση, ενώ καθώς η πίεση συνεχίζεται δεν αποκλείεται τα επίπεδα των ναύλων να παρουσιάσουν περαιτέρω ύφεση. Στην Ασία αναφέρθηκαν σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας κάποιες επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών κοντά στα $12Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η αγορά σε γενικές γραμμές ήταν σταθερή με λίγα αναμενόμενα διαθέσιμα πλοία και με διευρυμένη χρονική περίοδο μεταξύ τους ενώ για το επόμενο διάστημα δεν παρατηρούνται σημάδια ύφεσης της αγοράς καθώς εκτός από τις επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών υπήρξε εισροή και νέων απαιτήσεων.

    Ενδεικτικά, οι ναύλοι σε χρονοναυλώσεις περιόδου μέχρι και 12 μηνών κυμάνθηκαν σε διάφορα επίπεδα μεταξύ χαμηλών των $11Κ με $13Κ ημερησίως ενώ στην περιοχή του κόλπου της Αμερικής/Καραϊβικής/ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής οι πλοιοκτήτες ζητούσαν υψηλότερους ναύλους.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά του Ατλαντικού έδειχνε πιο ισορροπημένη σε σχέση με εκείνη της Άπω Ανατολής και ενώ τα επίπεδα των ναύλων ήταν παρόμοια , οι πλοιοκτήτες στον Ατλαντικό φαίνεται να κατάφεραν να ναυλώσουν τα πλοία τους για μεγαλύτερες χρονικές περιόδους. Στην Άπω Ανατολή οι ναύλοι σε πλοία τύπου Aker υποχώρησαν στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως κάτι που δεν δείχνει να ανησυχεί ιδιαίτερα τους αναλυτές, καθώς η ζήτηση παραμένει ικανοποιητική.

    Παράλληλα, στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEUη κινητικότητα σε σχέση με τον αριθμό των ναυλώσεων την εβδομάδα που πέρασε ήταν σχετικά υποτονική. Παρόλα αυτά, στον Ατλαντικό αναμένεται τα επίπεδα των ναύλων να διατηρήσουν την δυναμική τους καθώς το διαθέσιμο τονάζ ήταν περιορισμένη. Επίσης, η ισορροπίες της αγορά της Άπω Ανατολής φάνηκε να τείνουν προς την πλευρά των ναυλωτών καθώς γενικά η ζήτηση σε πρότυπου τύπου πλοία ήταν μειωμένη  ενώ  ακόμη και στον δημοφιλή τύπο Naikai 2500 το ενδεχόμενο επαναπαράδοσης μερικών πλοίων δείχνει ορατό .

    Ως εκ τούτου, εκτός κι αν μερικά πλοία στο προσεχές μέλλον απορροφηθούν, τα επίπεδα των ναύλων ενδέχεται να παρουσιάσουν περαιτέρω ύφεση.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η αγορά της Ασίας φαίνεται να μην έχει ακόμη βρει τις ισορροπίες της καθώς μερικά πλοία δεν έχουν ναυλωθεί, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες τα επίπεδα των ναύλων σε eco τύπου πλοία δείχνουν ακόμη να παραμένουν πάνω από τα $12Κ ημερησίως. Παράλληλα, δυσκολία ανεύρεσης νέας απασχόλησης είχαν μερικά spot πλοία στην περιοχή της Καραϊβικής με τους ναύλους να κυμαίνονται σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες ναυλώσεις δηλαδή χαμηλά των $10Κ ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100-700 TEU, η κινητικότητα στην Άπω Ανατολή άρχισε να επιβραδύνει κυρίως λόγω των επερχόμενων αργιών με αναφορές μόνο σε διαπραγματεύσεις σχετικά με επεκτάσεις παρόντων ναυλώσεων. Παράλληλα από την πλευρά του Ατλαντικού ο αριθμός των διαθέσιμων spot feeders διαφόρων τύπων συνέχισε να αυξάνεται με λίγες προοπτικές απασχόλησης να διαφαίνεται στο άμεσο μέλλον.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές αναβαθμίζουν τον στόλο τους. Όλα τα ονόματα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Φειδάκης: Καθ’ οδόν προς το τρίτο της reverse stock split η Globus Maritime;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα ελληνικά πλοία που βγαίνουν στο σφυρί τις επόμενες εβδομάδες

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ