• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σε ήπιους ρυθμούς κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 11-15 Ιουνίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε ήπιους τόνους κινήθηκε η αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα που πέρασε με την κινητικότητα στις περισσότερες περιοχές να έχει περιοριστεί ενώ παράλληλα οι απαιτήσεις μειώθηκαν, καθώς η πλειονότητα των Operators δείχνει να έχει ήδη καλύψει τις ανάγκες του σε τονάζ και βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής σχετικά με την κατεύθυνση της αγοράς τις επόμενες εβδομάδες.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes και συγκεκριμένα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία των 8500 TEU η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με αναφορές σε δυο μόνο ενδεικτικές συμφωνίες: η μια σε επέκταση υφιστάμενης συμφωνίας στην Άπω Ανατολή σε πλοίο τύπου Daewoo 8800 για περίοδο 8-10 μήνες στα $ 18,750 ημερησίως και η άλλη σε πλοίο τύπου Hyundai 8500 για 5-7 μήνες στα $ 19,000 ημερησίως.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η αγορά της Ασίας παρέμεινε ενεργή όπως ενδεικτικά φάνηκε από την επέκταση υπάρχουσας συμφωνία σε πλοίο τύπου YZJ 5000 για περίοδο περίπου δυο μηνών στα $18Κ (net).

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Στην κατηγορία των Panamaxes, η αγορά παρουσίασε μικτά σημάδια, καθώς από την μια πλευρά υπάρχουν ακόμη μερικά πλοία διαθέσιμα σε spot/prompt θέσεις που δυσκολεύονται να βρουν την κατάλληλη απασχόληση ενώ από την άλλη η ζήτηση σε μελλοντικές απαιτήσεις ήταν εμφανής και οι επεκτάσεις σε υπάρχουσες συμφωνίες κινήθηκαν σε υγιή επίπεδα.

    Παράλληλα στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, το κλίμα της αγοράς ήταν υποτονικό χωρίς σχετικές αναφορές, ενώ αντίθετα στα πλοία χωρητικότητας των 2800 TEU η αγορά όπως ενδεικτικά φάνηκε από δυο ναυλώσεις σε πλοία τύπου Mipo 2800 κράτησε την δυναμική της στα χαμηλά επίπεδα των $12Κ.

    Επιπροσθέτως, οι αναλυτές επισήμαναν ότι καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ σε αυτή την κατηγορία παραμένει περιορισμένη δεν αναμένουν για τις επόμενες εβδομάδες σημάδια ύφεσης.

    Παράλληλα στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU η κινητικότητα σε ναυλώσεις κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα ειδικά στην περιοχή του Ατλαντικού καθώς δεν υπάρχουν πολλά πλοία που να αναμένονται να ελευθερωθούν το προσεχές διάστημα.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 1700 TEU, οι ναύλοι σε πλοία πρότυπου τύπου Wenchong διαθέσιμα στην Ασία κινήθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $10Κ.

    Επίσης, άλλη αναφορά που έγινε ήταν σε πλοίο τύπου Topaz 1700 (eco Bangkokmax) που επέκτεινε υπάρχουσα συμφωνία για 10-12 μήνες στα χαμηλά επίπεδα των $14Κ ημερησίως, ναύλος που δείχνει την δικαιολογημένα, λόγω της αύξησης των τιμών στα καύσιμα, ανοδική τάση της αγοράς.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU η κινητικότητα της αγοράς ήταν περιορισμένη με τους ναύλους της Άπω Ανατολής σε πρότυπου τύπου πλοία όπως για παράδειγμα σε CV1100 να παραμένουν στα επίπεδα των $8Κ ημερησίως, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU η αγορά της Ασίας διατηρήθηκε στα μεσαία επίπεδα των $5Κ με κάποια πλοία να αναμένονται διαθέσιμα μέσα στον Ιούνιο.

    Διώρυγα του Σουέζ

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Το μεγάλο deal των 390 εκατ. δολαρίων για 5+4 πλοία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Η νέα κίνηση αναδιάρθρωσης του στόλου της Dryships

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Ποιος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της EuroDry



    ΣΧΟΛΙΑ