• Ναυτιλία

    Θάνος Σοφιός (Novisea): Τα ναύλα των capesize έχουν δει τις πιο χαμηλές τους τιμές για φέτος

    • NewsRoom
    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea

    Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος Novisea


    Μάλλον είδαμε τα χαμηλά για φέτος στα Capesize αλλά η άνοδος περιορίζεται από την εποχικότητα, επισημαίνει σε άρθρο του ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.

    Η αγορά των Capesize ήταν πολύ αδύναμη τις τελευταίες εβδομάδες με τα spot ναύλα να φτάνουν σχεδόν στο μηδέν στις σημαντικότερες ναυτιλιακές ρότες του πλανήτη. Αν και ο Φεβρουάριος θεωρείται ιστορικά ο πιο αδύναμος μήνας του έτους για το ξηρό φορτίο, πιστεύουμε ότι τα ναύλα των Capesize έχουν ήδη δει τις πιο χαμηλές τους τιμές για φέτος.

    Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μια απότομη ανάκαμψη επίκειται άμεσα. Αναμένουμε τα ναύλα να κυμαίνονται στα τρέχοντα επίπεδα για τις επόμενες αρκετές εβδομάδες καθώς η εποχικότητα παραμένει ένα εμπόδιο για το εμπόριο του σιδηρομεταλλεύματος.

    Mετά από μια τέτοια περίοδο υποτονικής δραστηριότητας, η πιθανότητα μιας απότομης ανάκαμψης προς την άνοιξη είναι μεγάλη, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας ότι τα ναύλα στα μικρότερα σε μέγεθος πλοία (Panamax, Supramax) παραμένουν σχετικά ισχυρά σε σχέση με το παρελθόν και οι καθιερωμένες συσχετίσεις μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών πλοίων θα πρέπει να «τραβήξουν» προς τα πάνω τα ναύλα για τα μεγάλα πλοία.

    Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures) έχουν ήδη προεξοφλήσει ένα σημαντικό μέρος μιας τέτοιας ανάκαμψης αλλά, αν μας δίδαξε κάτι το 2021 είναι ότι, οι τιμές των ναύλων μπορούν να ακολουθήσουν από μόνες τους μία ξεχωριστή πορεία και τα ιστορικά εύρη τιμών δεν είναι απαραίτητα ενδεικτικά της τρέχουσας ή της μελλοντικής δυναμικής τους, τονίζει ο κ. Σοφιός.

    Εξάλλου, οι τιμές του άνθρακα εξακολουθούν να είναι υψηλότερες των $150/mt, το σιδηρομετάλλευμα είναι σε πολύ κερδοφόρα επίπεδα για τους περισσότερους (αν όχι όλους τους) ανθρακωρύχους παγκοσμίως και η αγορά εμπορευμάτων (commodities) βιώνει μια από τις καλύτερες περιόδους της πρόσφατης ιστορίας.

    Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να είμαστε αισιόδοξοι για το βραχυπρόθεσμο μέλλον του dry bulk και παρόλο που, όπως πάντα, πρέπει κανείς να παρακολουθεί στενά πολλούς παράγοντες που θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν ένα τέτοιο ανοδικό σενάριο, το ισοζύγιο κινδύνου/απόδοσης παραμένει με κλίση προς ισχυρότερα ναύλα για το υπόλοιπο του έτους.

    Καθώς η πιστωτική επέκταση της Κίνας εντείνεται, το ίδιο συμβαίνει και με το ξηρό φορτίο… αλλά με μια καθυστέρηση

    Τα μακροοικονομικά δεδομένα της Κίνας δείχνουν την οικονομία όντως σε χαμηλά επίπεδα, τουλάχιστον προς το παρόν, και αναμένουμε ανάκαμψη της δραστηριότητας τους επόμενους μήνες. Ευκολότερες συνθήκες χρηματοδότησης, υψηλότερη βιομηχανική δραστηριότητα και περισσότερα οικονομικά κίνητρα θα έχουν θετικό αντίκτυπο στα μακροοικονομικά στοιχεία της Κίνας βραχυπρόθεσμα.

    Το πιο σημαντικό είναι η πραγματική βιομηχανική δραστηριότητα, με την παραγωγή χάλυβα να κινείται υψηλότερα και αυτό θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την ανάκαμψη των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος.

    Μέχρι τις αρχές της άνοιξης, αναμένουμε διαδοχικές βελτιώσεις στην παραγωγή χάλυβα και καλύτερο κλίμα στις όμορες βιομηχανίες, και αυτό το θετικό κλίμα θα επηρεάσει και τις αγορές ξηρού φορτίου.

    Η οικονομία της Κίνας βιώνει μια οικονομική αδυναμία τους τελευταίους έξι μήνες και αναμένουμε μια αντιστροφή αυτής της τάσης, κυρίως λόγω των ενεργειών που η κεντρική κυβέρνηση σχεδιάζει σταδιακά να εφαρμόσει σε ολόκληρη την οικονομία.

    Ο ανοδικός κύκλος στο dry bulk shipping θα συνεχιστεί το 2022

    Αν και το υψηλό επίπεδο μεταβλητότητας το 2021 ενδέχεται να πλησιάζει στο τέλος του, ο τομέας ξηρού φορτίου παραμένει σε έναν ανοδικό κύκλο λόγω της σχετικά χαμηλής αύξησης της προσφοράς (διαθέσιμων πλοίων), της ισχυρής ζήτησης για χύδην εμπορεύματα, και τους συνεχείς περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις υποδομές που επηρεάζουν ολόκληρο τον ναυτιλιακό κόσμο.

    Αναμένουμε ότι κυβερνητικές πολιτικές, όσον αφορά στην ενεργειακή ασφάλεια, σε συνδυασμό με τις συνεχείς προσπάθειες για την απανθρακοποίηση (decarbonization) της ναυτιλίας, θα επηρεάζουν τη ροή των εμπορευμάτων που μεταφέρονται από πλοία ξηρού φορτίου και έτσι θα καθορίζουν έμμεσα την πορεία των ναύλων.

    Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

    Διαβάστε ακόμη:

    Safe Bulkers (Πόλυς Χατζηιωάννου): Tι δείχνει η νέα εξαγορά της εταιρείας για τις τιμές των μεταχειρισμένων capesize



    ΣΧΟΛΙΑ