ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σύμφωνο με τις ιστορικές τάσεις, το τέταρτο τρίμηνο φαίνεται και πάλι να διαμορφώνεται ως η ισχυρότερη περίοδος του έτους για τις μεταφορές ξηρού φορτίου, επισημαίνει ο Θάνος Σοφιός, διευθύνων σύμβουλος της Novisea, partner της Breakwave Advisors.
Τα ναύλα για τα μεγάλα Capesize φορτηγά πλοία υπερβαίνουν τα 30.000 δολάρια την ημέρα. Σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη του μέσου όρου μεταβλητότητα, υποδηλώνουν την εμπιστοσύνη της αγοράς στην πορεία των μελλοντικών τιμών. Υψηλά, σχετικά με την εποχή, προβλέπονται τα ναύλα ακόμη και μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026.

Ωστόσο, διατηρούμε μία αντίθετη άποψη. Παρότι αναμένουμε συνολικά μια σταθερή αγορά για τον επόμενο χρόνο, θεωρούμε ότι αυτό το αναμενόμενο ισχυρό πρώτο τρίμηνο δεν θα υλοποιηθεί πλήρως. Το προφίλ κινδύνου-απόδοσης, βάσει των τρεχουσών τιμών των freight futures (συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης για τα ναύλα), εμφανίζεται μη ευνοϊκό.
Αν και το εμπόριο βωξίτη από τη Δυτική Αφρική ενδέχεται να αμβλύνει μέρος της εποχικής υποχώρησης στη ροή φορτίων σιδηρομεταλλεύματος, η αναμενόμενη μείωση των ναυλώσεων κατά το πρώτο τρίμηνο θα παραμείνει σημαντική και θα είναι δύσκολο να αντισταθμιστεί πλήρως.
Συνεπώς, προβλέπουμε κάποια αποδυνάμωση της spot αγοράς στις αρχές του επόμενου έτους. Αν και μέρος αυτής αντικατοπτρίζεται ήδη στην καμπύλη των futures, εκτιμούμε ότι η τελική υποχώρηση της spot αγοράς θα είναι πιο έντονη από ό,τι αποτιμάται σήμερα στα futures.

Η απόκλιση αυτή δεν οφείλεται σε θεμελιώδη ζητήματα της αγοράς ξηρού φορτίου. Aντανακλά τον διαχρονικό εποχικό κύκλο, στο πλαίσιο του οποίου η χαμηλή πρόσφατη μεταβλητότητα έχει οδηγήσει τις προσδοκίες της αγοράς να υπερβαίνουν ένα λογικό όριο κινδύνου-απόδοσης.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων: Το παρόν και το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης στη Ναυτιλία