• Ναυτιλία

    Τα συμπεράσματα του συνεδρίου IFSTS 2019 για τη μεταφόρτωση πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο

    • Newsroom


    Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του  Ναυτιλιακού Συνεδρίου ΙFSTS 2019 sponsored by Tsakos Group το οποίο διοργανώθηκε στις 4 Ιουνίου 2019, στην Αίγλη του Ζαππείου. Το συνέδριο υποστηρίχθηκε για 3η φορά από τον Όμιλο Τσάκου, ως δείγμα της αμοιβαίας εκτίμησης αλλά και της εξαιρετικής συνεργασίας που διατηρεί με την διοργανώτρια εταιρεία, DYNAMARINe, σε ζητήματα μεταφόρτωσης πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο.

    To φετινό Συνέδριο παρακολούθησαν περισσότερα από 130 ανώτερα στελέχη της διεθνούς και εγχώριας ναυτιλιακής αγοράς, ενώ τα πάνελ των ομιλητών τίμησαν με την παρουσία τους καταξιωμένοι εκπρόσωποι από όλο τον κόσμο, οι οποίοι παρουσίασαν τις διεθνείς εξελίξεις και τις βέλτιστες πρακτικές στη μεταφόρτωση  πετρελαίου μεταξύ δεξαμενοπλοίων.

    Την εκδήλωση χαιρέτησαν οι κκ. Στέλιος Περισσάκης, Director, DYNAMARINe, Δημήτρης Ματθαίου, Chairman GREEN AWARD & CEO ARCADIA, Γιάννης Γλυκής, Operation & Marine Μanager Tsakos Group και Δημήτρης Μητσάτσος, Γενικός Διευθυντής HELMEPA.

    H «αυλαία» του Συνεδρίου άνοιξε με το πρώτο πάνελ το οποίο πραγματεύτηκε το ρυθμιστικό και νομοθετικό πλαίσιο της μεταφόρτωσης πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο.

    Στο επίκεντρο της ομιλίας του κ. Στέλιου Περισσάκη, Director DYNAMARINe, βρέθηκε η σημαντικότητα των συστημάτων διαχείρισης ποιότητας και τονίστηκε πως μόνο η ύπαρξη των κατάλληλων συστημάτων, από τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών μεταφόρτωσης (STS Service Providers), μπορεί να εγγυηθεί, τόσο τη μέγιστη ποιότητα, όσο και το ελάχιστο ρίσκο κατά τη διενέργεια της επιχείρησης αυτής.

    Ο όρος  «μεταφόρτωση από πλοίο σε πλοίο» (STS: Ship To Ship transfer operations) αναφέρεται στη μεταφορά φορτίου υδρογονανθράκων μεταξύ ποντοπόρων δεξαμενόπλοιων και η μεταφόρτωση διεξάγεται εν πλω ή σε αγκυροβόλιο. Παρόλο που οι αντίστοιχες μεταφορτώσεις εκτελούνται επίσης και σε φορτία χύδην, το κυριότερο ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις μεταφορτώσεις προϊόντων πετρελαίου, εξαιτίας των σημαντικών επιπτώσεων τους στην περίπτωση ατυχήματος.

    Τη σκυτάλη παρέλαβε η κα Jessica Maitra, Partner, CLYDE & Co, αναπτύσσοντας τη νομική σύνδεση μεταξύ των συστημάτων ποιότητας και της απαιτούμενης ασφάλειας κατά τη μεταφόρτωση πετρελαίου. Επισφραγίζοντας τα λεγόμενα του κ. Περισσάκη, η ομιλήτρια υπερτόνισε τη σημαντικότητα του κατάλληλου συστήματος διαχείρισης για τη διασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας κατά την μεταφόρτωση πετρελαίου, καθώς και τον καταλυτικό ρόλο του ναυλωτή στην επιλογή των κατάλληλων προμηθευτών ανάλογων υπηρεσιών.

    Το πρώτο πάνελ ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Capt. Gordon Ghirxi, Mooring Master & Consultant QKeymarine Ltd, ο οποίος εστίασε στη δύναμη του ανθρώπινου κεφαλαίου για τη διασφάλιση ποιότητας κατά την επιχείρηση μεταφόρτωσης. Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως τα συστήματα διαχείρισης, όσο οργανωμένα και αν είναι, δεν μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα αν δεν υποστηρίζονται από τους κατάλληλους ανθρώπους, ενώ παρουσίασε παραδείγματα από τη δική του, μακρά, εμπειρία ως υπεύθυνος ασφαλείας σε ποικίλες μεταφορτώσεις.

    Η μεταφόρτωση του πετρελαίου

    Το δεύτερο πάνελ εστίασε στο ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα των τοποθεσιών μεταφόρτωσης πετρελαίου. Στην ομιλία του Κάπταιν Γιάννη Φράγκου, Instructor Maria Tsakos Academy, παρουσιάστηκαν οι προσομοιώσεις εναλλακτικών σεναρίων μεταφόρτωσης -τις οποίες διεξήγαγε η Ακαδημία «Μαρία Τσάκος»  σε συνεργασία με τη DYNAMARINe-  και κατά τις οποίες αναδείχθηκαν οι κατάλληλες πρακτικές διεξαγωγής μεταφόρτωσης πετρελαίου, αλλά και η μεγάλη αξία των προσομοιωτών πλοίου.

    Στη συνέχεια, ο Capt. Robert Sint Jago, Operations Manager, OTS-I, στη δική του ομιλία, παρουσίασε τις επιχειρήσεις που ανέπτυξε η εταιρεία του στο Αmuay Bay της Βενεζουέλας και τις μεθόδους αντιμετώπισης των ιδιαίτερων συνθηκών της περιοχής αυτής.

    Το δεύτερο πάνελ έκλεισε τις εργασίες του με την ομιλία του κ. Αλέξανδρου Γλύκα, Director DYNAMARINe, ο οποίος, ως γνωστόν, διαθέτει τεράστια εμπειρία στη συμβουλευτική διαχείρισης επιχειρήσεων μεταφόρτωσης πετρελαίου. Ο ομιλητής παρουσίασε τη μεγάλη αύξηση του όγκου των μεταφορτώσεων το τελευταίο διάστημα, το οποίο έχει συντελέσει και στην παράλληλη αύξηση των εταιρειών παροχής υπηρεσιών, κάποιες από τις οποίες, δυστυχώς, χαρακτηρίζονται από ανωριμότητα και αμφιβόλου επιπέδου στάνταρ ποιότητας.

    Οι εξοπλισμοί

    Το τρίτο πάνελ του Συνεδρίου,  το οποίο εστίασε στους εξοπλισμούς των STS, ξεκίνησε με την ομιλία του κ. Νίκου Ξυνόπουλου, Chemical/Petroleum Engineer Ship Safe Marine Equipment. Ο ομιλητής ανέπτυξε τις κατάλληλες κατευθύνσεις και τα απαραίτητα στάνταρ ποιότητας και ασφαλείας που πρέπει να πληρούν τα ελαστικά προσκρουντήρων και  οι σωλήνες μεταφόρτωσης, με στόχο την ομαλή και ασφαλή διενέργεια ενός STS.

    Το λόγο στη συνέχεια έλαβε ο κ. Shunichi Ono, Manager of Business & Product development, YOKOHAMA, ο οποίος παρουσίασε τη νέα πρωτοποριακή μάνικα “Seaflex Grade Ω STS hose‘’ που συνδυάζει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής αγωγιμότητας, επιτρέποντας την ευκολότερη συναρμολόγηση του τελικού σωλήνα μεταφόρτωσης φορτίου (hose), αποκλειστικά και μόνο από αυτό το είδος μάνικας και όχι από δυο διαφορετικά είδη (discontinuous hose & continuous hose), όπως συνέβαινε μέχρι και σήμερα.

    Η ομιλία τους κ. Κωνσταντίνου Κορωνάκη, CEO, D. KORONAKIS S.A, επικεντρώθηκε στην κατασκευή σχοινιών, συρματόσχοινων καθώς και στην κατάλληλη διάταξη και πρόσδεσή τους κατά τη διάρκεια μίας μεταφόρτωσης πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο.  Σημαντικό σημείο της ομιλίας αποτέλεσε η παρουσία συγκεκριμένου τύπου σχοινιών τα οποία προσδίδουν μέγιστη αντοχή και ασφάλεια σε απαιτητικές επιχειρήσεις.

    Το Συνέδριο ολοκλήρωσε τις εργασίες του με το ιδιαίτερα ενδιαφέρον πάνελ που ανέλυσε πραγματικά case studies και διδάγματα αυτών, με την παρουσία των εκλεκτών ομιλητών, κκ. Λεώνη Κουτσούκου, ISM/TMSA Compliance Supervisor, TMS Tankers, Capt. Andrey Moiseev, Senior Fleet Marine Superintendent of BSM Cyprus και Γιώργου Παπαϊωάννου, Project Manager, DYNAMARINe.



    ΣΧΟΛΙΑ