• Ναυτιλία

    Σταμάτης Μόλαρης: Αλλαγή πλεύσης για τα τάνκερ της Empire Product Tankers

    • NewsRoom
    Ο εφοπλιστής Σταμάτης Μόλαρης κατά τη διάρκεια συμμετοχής του σε ναυτιλιακό φόρουμ του Marine Money

    Σταμάτης Μόλαρης, εφοπλιστής


    Για αλλαγή διαχείρισης και πιθανόν και ιδιοκτησίας μέρους του στόλου της εταιρείας Empire Product Tankers (EPT), συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, κάνουν λόγο πηγές της αγοράς.

    Η εταιρεία, που έχει έδρα στα Νησιά Μάρσαλ, διαχειρίζονταν οκτώ τάνκερ τύπου MR, 50,000 dwt, τα οποία είχαν κατασκευαστεί την περίοδο 2019/2020 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD), με οικολογικές προδιαγραφές. Η αρχική τους παραγγελία είχε γίνει από την ιδιωτική ναυτιλιακή του κ. Μόλαρη Empire Navigation.

    Η Empire Product Tankers ήταν από το τέλος του 2019 εισηγμένη στην over-the-counter αγορά του Όσλο. Συγκεκριμένα, στις 30 Δεκεμβρίου 2019, εισήγαγε στην κατηγορία Family & Friends, 500 μετοχές αξίας 200 δολαρίων η κάθε μία.

    Τον Φεβρουάριο του 2021 ακολούθησε μία ακόμη επίσημη ανακοίνωση, και η μοναδική μέχρι σήμερα.

    Η Myrtle Marine, μοναδική μέτοχος της Empire Product Tankers, μετέφερε στη ναυτιλιακή το 100% των μετοχών οκτώ θυγατρικών της, οι οποίες ναύλωναν γυμνά (με όρους bareboat) τα οκτώ τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.

    Τα πλοία είχαν συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης με την Cargill International. Μάλιστα, μετά την συγκεκριμένη συναλλαγή η εταιρεία αναμένονταν να εμφανίσει θετική ταμειακή ροή κατά την εναπομένουσα διάρκεια των συμβάσεων ναύλωσης.

    Το tradewinds αναφέρει ότι σύμφωνα με ναυλομεσίτες αυτό τον μήνα το χωρητικότητας 50,000-dwt Nikos M (κατασκευής 2020) πουλήθηκε στην βρετανική Union Maritime.

    Μάλιστα, με βάση τα στοιχεία του marine traffic το συγκεκριμένο πλοίο ονομάζεται πλέον Eden και περιλαμβάνεται στον στόλο της Union Maritime όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της.

    Ανάλογες κινήσεις κατά το tradewinds έγιναν και με δύο ακόμη τάνκερ της Empire Product Tankers, τα Orpheus και Jason, κατασκευής 2019, τα οποία έχουν μετονομαστεί σε Mersey και Tweed αντίστοιχα. Αμφότερα περιλαμβάνονται στον στόλο της Union Maritime.

    Πηγές της ναυτιλιακής αγοράς στον Πειραιά πιστεύουν ότι τουλάχιστον ένα από τα τρία πλοία, το Nikos M, άλλαξε χέρια ως αποτέλεσμα της άσκησης δικαιώματος αγοράς.

    Όσον αφορά τα υπόλοιπα product tanker της ναυτιλιακής, σύμφωνα με την πλατφόρμα δεδομένων S&P Global Markets το ήμισυ του στόλου της αναχρηματοδοτήθηκε το 2022 με τη βοήθεια της κινεζικής ICBC Financial Leasing Co.

    Πρόκειται για τα πλοία Castor, Ion M, Proteus και Stamatia (όλα κατασκευής 2019).

    Τα στοιχεία της Equasis, που επικαλείται το tradewinds αναφέρουν ότι τρία από τα παραπάνω τάνκερ πέρασαν τον φετινό Ιούνιο σε εταιρείες ιαπωνικών συμφερόντων.

    Ωστόσο, η Empire Navigation συνεχίζει να διαχειρίζεται τα Castor και Ion M.

    O αυτοδημιούργητος εφοπλιστής

    O Σταμάτης Μόλαρης σπούδασε οικονομικά στο Λονδίνο και η ενασχόληση του με την ναυτιλία ξεκίνησε το 1993, όταν ανέλαβε την θέση του οικονομικού διευθυντής της ναυτιλιακής Stelmar του Στέλιου Χατζηιωάννου.

    Η εταιρεία ξεκίνησε με μόλις ένα πλοίο και μετά από αρκετές δυσκολίες και προσπάθειες μπήκε το 2001 στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με στόλο 11 πλοίων που στη συνέχεια διευρύνθηκε σημαντικά.

    Αρχές του 2005 η Stelmar Shipping πουλήθηκε στην αμερικανική Overseas Shiphloding Group Inc., επίσης εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έναντι 843 εκατ. δολαρίων.

    Την ίδια χρονιά ο Σταμάτης Μόλαρης, ο οποίος είχε αποχωρήσει νωρίτερα από την ναυτιλιακή για να χαράξει την δική του πορεία, ίδρυσε με Αμερικανούς επενδυτές την Quintana Maritime.

    Η εξέλιξη της ήταν ραγδαία. Εισήλθε σχεδόν αμέσως στο αμερικανικό χρηματιστήριο, ενώ τάραξε τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλίας όταν προχώρησε σε mega deal με τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο, εξαγοράζοντας 17 πλοία της ναυτιλιακής του Metrostar έναντι 735 εκατ. δολαρίων.

    Μετά από τη συμφωνία ο στόλος της αριθμούσε πλέον σχεδόν 30 πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 4,5 έτη.

    Το 2008 η εταιρεία πουλήθηκε στην Excel Maritime Carriers, του Βίλλυ Παναγιωτίδη και αρχίζει να λειτουργεί ως θυγατρική της. Το νέο σχήμα διαχειρίζεται έναν στόλο από 47 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου, μεταφορικής ικανότητας 3,7 εκατ. τόνων.

    Την επόμενη χρονιά και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2009 ο κ. Μόλαρης ίδρυσε την Empire Navigation, ενώ το 2013 ακολούθησε η ίδρυση της Empire Bulkers, μέσω της οποίας δραστηριοποιείται στην αγορά ξηρού φορτίου.

    Διαβάστε επίσης: 

    Imperial (Χάρης Βαφειάς): Αγόρασε δύο πλοία από εταιρείες του έναντι 71 εκατ. δολαρίων

    Τσικαλάκης (ΠΝΟ) για δολοφονία στο Blue Horizon: Eγκληματική συμπεριφορά και δεν μας αντιπροσωπεύει

    Δέκα πλοία ναυπηγεί η ΤΕΝ του Νίκου Τσάκου



    ΣΧΟΛΙΑ