• Ναυτιλία

    Συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2023 Shipping reloaded: «Η παγκοσμιοποίηση όπως την γνωρίζαμε έχει αλλάξει»


    Το πανόραμα των εξελίξεων στον κόσμο της ναυτιλίας και των αλλαγών που δρομολογούνται σε σχέση μεταξύ άλλων με τη χρηματοδότηση, την προστασία του περιβάλλοντος, τα νέα καύσιμα, την αυτόνομη πλοήγηση, το ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και τη νέα γεωπολιτική κατάσταση που διαμορφώνεται μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία παρουσιάστηκαν στο 6ο ετήσιο συνέδριο Slide2Open Shipping Finance 2023.

    Στο συνέδριο που αποτελεί την ετήσια συνάντηση – σημείο αναφοράς για τον κλάδο, μετείχαν δεκάδες εκπρόσωποι της κυβέρνησης, κορυφαία στελέχη ναυτιλιακών επιχειρήσεων, τραπεζών και κλάδων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο της ναυτιλίας. Οι εκπρόσωποι του ναυτιλιακού κόσμου έδωσαν το στίγμα των αλλαγών που σχεδιάζονται και θα εφαρμοστούν τα επόμενα χρόνια στον κλάδο, για τις οποίες προετοιμάζεται η ελληνική ναυτιλία προκειμένου να παραμείνει στο κορυφαίο διεθνώς επίπεδο που έχει κατακτήσει, συνεχίζοντας μια παράδοση αιώνων.

    Όπως επεσήμανε ο Δρ Άλεξ Παπαλεξόπουλος, Πρόεδρος & CEO της ECCO International Inc. και της ΖΟΜΕ Energy Networks Inc., “Η παγκοσμιοποίηση όπως την γνωρίζαμε έχει αλλάξει”. Ενώ ο ιδρυτής και CEO της Stealthgas Inc. και της Imperial Petroleum Inc. Χάρης Ν. Βαφειάς, σε ερώτηση του Άγγελου Ρούπα Πανταλέων, ιδρυτή της Second Wind & Partners και συνομιλητή του στη συζήτηση Dragon Seeds που συντόνισε η δημοσιογράφος Ειρήνη Νικολοπούλου τόνισε:

    «H ζωή είναι ένα διαρκές pitch. Mια διαρκής διαπραγμάτευση. Και αυτό ισχύει για κάθε τι και για κάθε σχέση. Η επιμονή, ο σωστός χρόνος, η τύχη, η καλή γνώση του κλάδου και καλές διαπραγματευτικές δεξιότητες είναι το κλειδί της επιτυχίας. Και από όλους αυτούς τους παράγοντες επιτυχίας ο σημαντικότερος, σύμφωνα με τον Χάρη Βαφειά, είναι ο σωστός χρόνος».

    Το συνέδριο ξεκίνησε με την κεντρική ομιλία του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΙΕΕΕ SA, Δρ Κωνσταντίνου Καραχάλιου που ανέφερε ότι η συμμόρφωση με τους κλιματικούς στόχους 2030 απαιτεί ολιστικά πλαίσια, διαλειτουργικότητα και σύμπνοια απόψεων μεταξύ των εμπλεκομένων. Επιπλέον, η καλύτερη οργάνωση των λιμένων μπορεί επίσης να δώσει νέες λύσεις – με άλλα λόγια, οι λύσεις δεν είναι μόνο τεχνικής φύσεως.

    Στη συζήτηση πάνελ που ακολούθησε με θέμα Επανεξέταση στρατηγικής, επαναχάραξη πορείας, την οποία συντόνισε η διοργανώτρια του συνεδρίου και Πρέσβης του ΙΕΕΕ SA για την Ναυτιλία, Δέσποινα Τραυλού  ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Μανώλης Κουτουλάκης, εκπροσωπώντας το Υπουργείο Ναυτιλίας και την Κυβέρνηση, ανέφερε ότι ενίοτε ο σημαντικός ρόλος της ναυτιλίας αγνοείται από όσους είναι εκτός του χώρου και τόνισε πως ο ρόλος του υπουργείου είναι να διευκολύνει, να τηρεί ανοικτό διάλογο με τον κλάδο και να έχει πάντα καλή γνώση του διεθνούς περιβάλλοντος.

    Ο καθ. Κώστας Συνολάκης, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και Πρόεδρος του Κολλεγίου Αθηνών, ανέφερε ότι, σε ό,τι αφορά στη ναυτιλία, το ισχύον 3% στις παγκόσμιες εκπομπές ρύπων θα αυξηθεί σε 10%-13%.

    Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος και Αναπληρωτή Πρόεδρο της Contships Management Inc. Δρ Γιώργο Πατέρα πολύς λόγος γίνεται για το περιβάλλον, αλλά ενδεχομένως να πετυχαίναμε μείωση των εκπομπών, αν χρησιμοποιούσαμε τα ίδια καύσιμα πιο αποτελεσματικά. Η βελτιστοποίηση των διαδρομών των φέρρυ έχει επιφέρει 10% μείωση στα καύσιμα. Η επίτευξη των στόχων προϋποθέτει ρεαλισμό και πολιτική συναίνεση.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Queensway Navigation Co. Ltd. και πρώτος Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, Βασίλης Τερζής εξήγησε ότι για τα πλοία μικρών αποστάσεων, ο ηλεκτρισμός αποτελεί ενδιαφέρουσα λύση. Ο ΙΜΟ διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο, αλλά δεν βοηθά τη ναυτιλία: έχει μεν ηγετικό ρόλο, αλλά δεν παρέχει κατευθύνσεις και δεν δίνει λύσεις.

    Ο Πρέσβης του ΙΜΟ στην Ελλάδα και Πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδη Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης τόνισε τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα και ότι απαιτούνται βελτιώσεις για την προσέλκυση περισσότερων ταλέντων στη ναυτιλία, δεδομένου ότι και οι ισχύοντες κανονισμοί μάλλον αποθαρρύνουν τους ενδιαφερόμενους.

    Διαβάστε επίσης:

    Κρις Θεοφιλίδης: Στόχος της Celestyal είναι να φέρει φέτος 120.000 επιβάτες στα ελληνικά νησιά



    ΣΧΟΛΙΑ